Gå til innhold

"Bare" 5-6 kg...


Gjest Liten og helst ikke rund

Anbefalte innlegg

Jeg har gått opp tre kilo i høst som jeg skal ha av. Det høres selvfølgelig bagatellmessig ut for alle andre, så jeg kan ikke fortelle det til noen. På jobben bare ler de av meg hvis jeg sier jeg skal litt ned i vekt. Men jeg tenker sånn at det er jo mye lettere å ta de tre kiloene nå enn å vente til det blir 10 kg..

Jeg har ikke tenkt å ta en slankekur akkurat. Har tenkt litt igjennom og kommet fram til at det er tre ting som jeg har gjort feil i høst: Drukket for mye rødvin, spist for mye sjokolade og annet søtsnop, og jeg har helt droppet trening.

I første omgang skal jeg kutte ut vin og sjokolade, dropper all drikke med kalorier, og så skal jeg spise litt mindre porsjoner, men mer regelmessig. Og så skal jeg på sikt få til å trene mer.

Dvs ganske enkelt prøve å venne meg til å leve litt sunnere. Hvis jeg ikke gjør noe nå, er jeg redd jeg drar på 3 kilo til i løpet av vårhalvåret, og da begynner det plutselig å bli en del!

... og samme som meg. Tror nok det glasset med vin om kvelden kan utgjøre litt på sikt, ja.. Jeg skulle ideelt tatt av 2-4 kilo, men det er VANSKELIG! Man vet jo "oppskriften", men det er noe med at når det ikke er så mye, så setter man liksom ikke i gang?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    8

  • kaffepiken

    7

  • candyqueen_83

    5

  • tusseline

    4

Jeg har funnet ut at færre måltid ikke er så vanskelig i praksis, likevel, jeg. Har full jobb og tre unger, så det går i hundre - men jeg gjør det sånn: Spise frokost med ungene, spise lunsj på jobb, spise to knekkebrød på kontoret eller til to-kaffen på jobb (dersom jeg rekker den, sjelden) middag og lett måltid på kvelden.

Jeg har liten tid til trim, men låner podens dansematte tidt og ofte - får da som regel 1/2 -1 time på dansematta= God trim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at færre måltid ikke er så vanskelig i praksis, likevel, jeg. Har full jobb og tre unger, så det går i hundre - men jeg gjør det sånn: Spise frokost med ungene, spise lunsj på jobb, spise to knekkebrød på kontoret eller til to-kaffen på jobb (dersom jeg rekker den, sjelden) middag og lett måltid på kvelden.

Jeg har liten tid til trim, men låner podens dansematte tidt og ofte - får da som regel 1/2 -1 time på dansematta= God trim

Vi har en trimsykkel på soverommet som bare brukes som klesstativ.... Kanskje den kan få en renessanse? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ut som meg... Jeg har ikke trent i høst (var flink i vinter og vår), har drukket mer vin enn tidligere og spist en del godterier (ikke så mye sjokolade for min del, men andre typer godt).

Men i helga var jeg flink og prøvde å ikke spise meg mer enn mett. Var i selskap på søndag, og spiste litt av alt, uten å stappe innpå verken av kaker, is eller brus.

Jeg synes det er vanskelig å huske å spise hver tredje time. Noen ganger kan det gå 4-5 timer mellom måltidene, og da rekker jeg bare 3 eller mask 4 måltider i løpet av en dag... Skal skjerpe meg i forhold til å drikke mer vann!

Vi klarer disse kiloene :-)

Takk for oppmuntringen :o) Ja, dette skal vi greie!

Jeg har nok ikke vært så flink som deg i helga, var på venninnetur og det ble mye av alt som er godt :o)

Kjenner meg igjen i at det er vanskelig å spise ofte nok.

Det er typisk at jeg ikke husker å spise før jeg er kjempesulten og da blir det for lenge å vente på middag, så jeg gomler i meg noen ruter kokesjokolade i mellomtiden...

Nå skal jeg jammen sette meg ned med SATS-timeplanen og forsøke å planlegge trening framover! Tiden som sofagris må ta slutt nå :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at færre måltid ikke er så vanskelig i praksis, likevel, jeg. Har full jobb og tre unger, så det går i hundre - men jeg gjør det sånn: Spise frokost med ungene, spise lunsj på jobb, spise to knekkebrød på kontoret eller til to-kaffen på jobb (dersom jeg rekker den, sjelden) middag og lett måltid på kvelden.

Jeg har liten tid til trim, men låner podens dansematte tidt og ofte - får da som regel 1/2 -1 time på dansematta= God trim

Sånn dansematte har jeg så lyst på, det ser morsomt ut! Fin trim også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og samme som meg. Tror nok det glasset med vin om kvelden kan utgjøre litt på sikt, ja.. Jeg skulle ideelt tatt av 2-4 kilo, men det er VANSKELIG! Man vet jo "oppskriften", men det er noe med at når det ikke er så mye, så setter man liksom ikke i gang?!

Nei, jeg vet - og det er jo så koselig med et glass vin, stearinlys og et pledd over føttene. Men te varmer godt det også :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ok, da...

dagens vekt: 59,1 kg.

målet er å veie rundt 53 kg.

hvis dere synes 59 kg er lite, så må jeg bare minne dere om at jeg er ganske lav (ca. 1,55).

Jeg er mindre enn deg (152,5 cm) og _vet_ at jeg aldri kommer til å komme ned på 53 kilo igjen. Var nede på det i perioden da jeg flyttet fra eksen, men de kiloene jeg gikk ned da + et par til er komme tilbake gitt...

Er 60,3 nå, vil gjerne ned på 57-58 jeg. Så jeg slenger meg på! Om jeg får?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theoline

Jeg er mindre enn deg (152,5 cm) og _vet_ at jeg aldri kommer til å komme ned på 53 kilo igjen. Var nede på det i perioden da jeg flyttet fra eksen, men de kiloene jeg gikk ned da + et par til er komme tilbake gitt...

Er 60,3 nå, vil gjerne ned på 57-58 jeg. Så jeg slenger meg på! Om jeg får?

Hvem er sjefen i dette opplegget da?

Trenger også å gå ned litt, 3-5 kilo, men så lenge jeg ikke er direkte overvektig finner jeg ikke motivasjonen!

Kan jeg få bli med jeg også mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vet - og det er jo så koselig med et glass vin, stearinlys og et pledd over føttene. Men te varmer godt det også :o)

He-he... det er sant :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra! Da er vi i gang, du, jeg, candyqueen og britteva :-)

Kan dere sette opp "dagens vekt" på dette forumet en gang i uka, så kan vi som har lyst slenge oss på der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er sjefen i dette opplegget da?

Trenger også å gå ned litt, 3-5 kilo, men så lenge jeg ikke er direkte overvektig finner jeg ikke motivasjonen!

Kan jeg få bli med jeg også mon tro?

Tror det var meg som tok initiativet til at vi kunne gjøre dette felles!

Så både du og Lillemus kan selvsagt være med!

Hva skal vi kalle oss da? 5 kilos gjengen?

*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mindre enn deg (152,5 cm) og _vet_ at jeg aldri kommer til å komme ned på 53 kilo igjen. Var nede på det i perioden da jeg flyttet fra eksen, men de kiloene jeg gikk ned da + et par til er komme tilbake gitt...

Er 60,3 nå, vil gjerne ned på 57-58 jeg. Så jeg slenger meg på! Om jeg får?

Selvfølgelig, Lillemus! Se svar til theoline!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere sette opp "dagens vekt" på dette forumet en gang i uka, så kan vi som har lyst slenge oss på der?

Ja "Dagens vekt" eller kanskje noe litt mer kreativt?

Måling hver lørdags morgen? Det var da vi begynte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja "Dagens vekt" eller kanskje noe litt mer kreativt?

Måling hver lørdags morgen? Det var da vi begynte....

Jeg slenger meg på de lørdagene jeg er hjemme (noe som er 2 av 5...), tirsdag, onsdag og fredag er jeg i umiddelbar nærhet av badevekta om morgenen. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var meg som tok initiativet til at vi kunne gjøre dette felles!

Så både du og Lillemus kan selvsagt være med!

Hva skal vi kalle oss da? 5 kilos gjengen?

*s*

Da får du ansvaret for å starte en tråd ved tittel "Ukas vekt" en gang i uka. :o) *Delegerer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på de lørdagene jeg er hjemme (noe som er 2 av 5...), tirsdag, onsdag og fredag er jeg i umiddelbar nærhet av badevekta om morgenen. :o)

Fredag morgen er også akseptert :-)

Finn på et kreativt navn da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja "Dagens vekt" eller kanskje noe litt mer kreativt?

Måling hver lørdags morgen? Det var da vi begynte....

Ja, det passer sikkert fint :-)

Tja... hva skal det hete?

Mini-vektklubben?

Lørdagsvekta?

Noen få kilo mindre?

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag morgen er også akseptert :-)

Finn på et kreativt navn da!

Fredagsveierne?

Hva-kan-vi-unne-oss-i-helga? ;o)

Nei, si det du, kreativ er ikke akkurat mellomnavnet mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...