Gå til innhold

Jul i Tøyengata

Anbefalte innlegg

Skrevet

Like surmaget i svaret til deg, ihvertfall :-)

"........................................"

hehe

Fortsetter under...

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• carmela

17

• flisa

16

• ShitDiddelyDo

7

• Prozak

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hysterisk morsomt? Det var da hverken The Julekalender eller Nissene på Låven. Det er ytterst får ting som er hysterisk morsomt, synes jeg, med unntak av korte øyeblikk innimellom.

".........................................."

The Julekalender fantes ikke morsomt. Nissene på låven var hysterisk morsomt.

Synes jeg.

Skrevet

Synes jeg.

Det er helt sikkert på grunn av at jeg er trønder at jeg lo så veldig av The julekalender.

Skrevet

Synes jeg.

Nissene på Låven var hysterisk morsom. Noe av det morsomste jeg har sett.

Men The Julekalender var ikke rare greia.

Skrevet

Enig med deg. Hva er det folk forventer seg av en relativt amatørmessig og totalt lavbudsjetts JULEKALENDER på 15 min. pr. episode?

"........................................."

Litt under 8 minutter. Tok tida i går.

Når kun 2 av disse minuttene er morsomme blir det nedtur, ja.

Skrevet

Litt under 8 minutter. Tok tida i går.

Når kun 2 av disse minuttene er morsomme blir det nedtur, ja.

Hehe, men det faktum at du synes det er interessant nok til å ta tiden på det - sier vel sitt da?

Ser for meg du sitter benket foran TVen med stoppeklokka :) og holder samtidig statistikk over antall morsomheter..hihi

Annonse

Skrevet

Hehe, men det faktum at du synes det er interessant nok til å ta tiden på det - sier vel sitt da?

Ser for meg du sitter benket foran TVen med stoppeklokka :) og holder samtidig statistikk over antall morsomheter..hihi

Nja. Ikke helt. Var nok heller det at jeg reagerte da dekoderen viste 20.23 da programet var ferdig, og jeg vet det startet 20.15.

Og nei: Engasjert er jeg ikke. Har ikke sett alle episodene, og kommer aldri til å se showet igjen når det en dag dukker opp på dvd.

Nissene på Låven koser jeg meg dog med hver eneste jul.

Skrevet

Ja - den handlet om grøt, julepynt, julesanger etc. etc. - ;)

Ja skjønner den er for voksne - men jeg liker den like dårlig som jeg liker humoren til OJ.

SELV om jeg syns han Ali-fyren er kjempemorsom. Serien "treffer" meg ikke -og jo - for meg syns jeg den harselerer med sånt som jeg syns er hyggelig med jula. - Det gjorde også Nissene på låven -men den gjorde det på en annen måte. Jeg meldte meg til og med PÅ den -jeg - hihi - trodde det var for alle...

"men jeg liker den like dårlig som jeg liker humoren til OJ."

-aha! Der har vi det! Jeg elsker humoren til OJ, så det må være en slags sammenheng der.

Noen mennesker er litt for "hårsåre", eller hva? Hehe =)

Skrevet

Nja. Ikke helt. Var nok heller det at jeg reagerte da dekoderen viste 20.23 da programet var ferdig, og jeg vet det startet 20.15.

Og nei: Engasjert er jeg ikke. Har ikke sett alle episodene, og kommer aldri til å se showet igjen når det en dag dukker opp på dvd.

Nissene på Låven koser jeg meg dog med hver eneste jul.

Slapp av nå, jeg beskylder deg ikke for noen verdens ting - tar gjerne tiden selv jeg ;)

Nissene på låven var gøy ja, og Eckbo er en legende, men dette betyr ikke at man skal bannlyse alle andre forsøk på å lage en oppriktig og velment satire.

Skrevet

En grei nok serie.

Skomaker Ali er ok, men jeg føler han kunne gjort mye mer ut av rollen.

Han Konnerud (det er vel han rasistfyren spilt av Ali, ikke sant?) er direkte kjedelig. Moren hans er dog litt artig. Men hun spilte langt kulere rasist i Nissene På Låven.

Negrene som diskuterer Sissel Kyrkjebø er geniale. Typisk nordmenn og tro at fire negre som henger på hjørnet diskuterer drugs. Ikke hypernorske ting. Kult!

Høydepunktet for min del er kompisen til Ali. Han og kona er råbra!

Men serien når ikke Nissene På Låven til knærne engang.

Negrene ER geniale =oD

Både rasist-bekjempende sett - og humoristisk sett

Skrevet

Jo The Julekalender lo jeg så jeg grein av - faren min går fremdeles rundt og sier ÅH? ÅH? som ho kjerringa gjorde - hehe.

Og Nissene på låven var også hysterisk morsom.

Man kan ikke diskutere humor på alvor, Prozze - den er delt som baken, veit du.

The Julekalender var jo stooort! Men det er mulig at det var mest et trønderfenomen kanskje?

Skrevet

"men jeg liker den like dårlig som jeg liker humoren til OJ."

-aha! Der har vi det! Jeg elsker humoren til OJ, så det må være en slags sammenheng der.

Noen mennesker er litt for "hårsåre", eller hva? Hehe =)

Jeg syns OJ er ondsinnet jeg serru ;)

Skrevet

The Julekalender var jo stooort! Men det er mulig at det var mest et trønderfenomen kanskje?

Ja . det er nok det - akkurat som "Lange flate ballær" er for Østfoldinger . - - vi ELSKER den filmen - hehe

Annonse

Skrevet

Jeg syns OJ er ondsinnet jeg serru ;)

Ondsinnet, kanskje - men sånt blir det humor ut av!

Jeg har en hypotese om at humorister som OJ og Eckbo, som parodierer og overdriver ekstremt, må ha vært utsatt for noe som har gjort dem hatefulle og bitre. Dette overfører de til noe humoristisk - til seerenes store begeistring (som kanskje også sliter med uoppgjorte følelser overfor samfunnets urettferdigheter)

;)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jo The Julekalender lo jeg så jeg grein av - faren min går fremdeles rundt og sier ÅH? ÅH? som ho kjerringa gjorde - hehe.

Og Nissene på låven var også hysterisk morsom.

Man kan ikke diskutere humor på alvor, Prozze - den er delt som baken, veit du.

Jeg og elsket The Julekalender! Det er vel snart på tide å finne fram den store kassen med julpynt! Å MÅÅÅÅSE!

Hihi... Men jeg er vel forutinntatt siden jeg er reservetrønder. :)

Skrevet

Ondsinnet, kanskje - men sånt blir det humor ut av!

Jeg har en hypotese om at humorister som OJ og Eckbo, som parodierer og overdriver ekstremt, må ha vært utsatt for noe som har gjort dem hatefulle og bitre. Dette overfører de til noe humoristisk - til seerenes store begeistring (som kanskje også sliter med uoppgjorte følelser overfor samfunnets urettferdigheter)

;)

Eckbo liker jeg :)

Gjest Mulla Blund
Skrevet

Har ikke lest nedover hele her... men Mulla Blund som ligner på Krekar, syns jeg er topp! Skjønner nesten ikke at de tør, men veldig skøy!

Skrevet

Øhh... ja! :)

Skrevet

Slapp av nå, jeg beskylder deg ikke for noen verdens ting - tar gjerne tiden selv jeg ;)

Nissene på låven var gøy ja, og Eckbo er en legende, men dette betyr ikke at man skal bannlyse alle andre forsøk på å lage en oppriktig og velment satire.

Jeg bannlyser ikke serien. Jeg sier bare at den høyst kan betegnes som midt på treet, og det er nærliggende å sammenligne konseptet med nettopp Nissene På Låven.

Men jeg synes egentlig ikke Ali er morsom i det hele tatt. Han funka sammen med Otto, men det var på grunn av Otto. Ikke på grunn av Ali.

Kompisen hans, den taxiløyvekåte skruen, er dog en fyr som faktisk får meg til å le.

Skrevet

Negrene ER geniale =oD

Både rasist-bekjempende sett - og humoristisk sett

Enig. Men serieskaperne vet ikke helt når nok er nok. De burde finne på noe nytt i stedet for å kjøre det samme opplegget med dem i 24 episoder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...