morinor Skrevet 25. desember 2006 Skrevet 25. desember 2006 Jeg og ungene lagde kransekake av kjøpt deig den 17.desember. Foreløpig har den stått innpakket i kjølerom, og den var absolutt ikke tørr da vi spiste den i går. Nå lurer jeg på om den kan bli ødelagt av å stå en stund til. Tenker da på om den kan begynne å mugne eller noe sånt? 0 Siter
Gjest flisa _,,,_c",)_,,,_ Skrevet 25. desember 2006 Skrevet 25. desember 2006 Hiv den i fryseren - den er jo like god rett fra frysern! det vet jeg - for jeg åt en helt alene i forfjor -de andre visste ikke at vi hadde engang - hehe 0 Siter
stone Skrevet 25. desember 2006 Skrevet 25. desember 2006 Hiv den i fryseren - den er jo like god rett fra frysern! det vet jeg - for jeg åt en helt alene i forfjor -de andre visste ikke at vi hadde engang - hehe Din luring! *s* 0 Siter
Anki Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 Den bør holde seg litt til, men ha en loffeskive i boksen sammen med kaka, da holder den seg bra 0 Siter
bibben Skrevet 27. desember 2006 Skrevet 27. desember 2006 Kransekake holder seg leeeeenge! (pga alt sukkeret). Jeg har aldri brukt fryseren til kransekake, selvom det gir tryggest resultat, men derfor har jeg erfart meg frem til en god løsning nr. 2: Hvis den blir tørr, er det lettere å få "inn" fuktigheten ved å legge noen potetbiter ned i boksen. Loff er vanskeligere å kontrollere. Pass på at potetbitene ikke berører kransekaken direkte. Legg f.eks. litt folie eller matpapir langs kransekaken for å beskytte den mot potoetbitene. Smak deg gjerne litt frem til konsistensen igjen er blitt myk nok. Beregn ganske lang tid på denne oppmykningen i tilfeller der kransekaken er blitt helt tørr. Hvis du har en veranda el. lign, kan det kanskje brukes som som oppbevaringssted. Good luck! 0 Siter
FrodeTM Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) Denne tråden er nok omtrent dobbelt så gammel som kransekaka jeg fant ut burde vært åpnet og fortært forlengst. Ingen usmak, bare litt mindre smak. Har vært innpakket i plast. Hadde ventet både usmak og grønnfarge. Lurer på hva den er laget av. Den har stått i romtemperatur i kjelleren. Endret 6 timer siden av FrodeTM Tilføye ekstra opplysning 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.