Sola Skrevet 30. april 2001 Del Skrevet 30. april 2001 Hei Irene Det ser ut som vi er så heldige å skulle bli foreldre igjen i slutten av desember. Vår datter er 9.5 mnd, jeg er altså fremdeles i permisjon. Mitt spørsmål er; Jeg har søkt om en ekstra mnd permisjon (dette er søkt om før jeg ble gravid), i tillegg til at jeg har tatt ferie fra i fjor og i år, i forbindelsen med permisjonen. Sist jeg var gravid, ble jeg sykmeldt ganske tidlig, grunnet gangvansker i forbindelse med bekkenløsning. Hva om jeg blir sykmeldt rette etter denne ene mnd med ekstra permisjon? -før jeg rekker og gå ut i jobb?? Har i såfall denne ene mnd ekstra permisjon noe å si for sykepengene. Altså; vil denne ene mnd ødelegge for at jeg får sykemelding og grunnlag for neste permisjon? Vil i såfall sykepengene bli 80 % av lønnen (slik jeg har idag) Eller vil jeg får 100% sykepenger (slik jeg ville gjort dersom jeg hadde vært i jobb 14 dager?) -Vil i såfall neste permisjonspenger bli 80 % av sykepengene, som da kanskje er 80 %? Håper det ikke blir for kronglete å lese!! Best ville det selvfølgelig vært om denne bekkenløsningen ikke viser seg og jeg kan gå ut i jobb etter permisjon + en mnd!! Tusen takk for svar!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26150-gravid-i-permisjonstiden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 2. mai 2001 Del Skrevet 2. mai 2001 I verste fall vil du få sykepenger fra den dag du skulle begynt i arbeid igjen, men bare med 65% av inntektsgrunnlaget fra 15.sykedag. Grunnlaget regnes normalt av faktisk inntekt siste 3 ferdiglignede år (gj.snitt). Og det grunnlaget og den prosentsatsen vil du føre med deg inn i fødselspengene (og eventuelt få 80% av dette igjen) dersom du skulle bli sykmeldt til permisjon! Blir du sykmeldt før det er gått 14 dager etter at du begynte i jobb igjen blir det 100% av dette grunnlaget fra 15.sykedag. Min anbefaling blir derfor: Ikke bli sykmeldt før du har vert i jobb igjen i minst 14 dager etter permisjonen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26150-gravid-i-permisjonstiden/#findComment-108105 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.