Gå til innhold

Hvorfor har du det nicket du har?


Gjest Tacomix

Anbefalte innlegg

Gjest Tacomix

Fordi jeg syntes Hatsumomo var den råeste dama i Memoirs of a Geisha (boken og filmen)

Ok, det det har jeg ikke fått med meg. Vet ikke hva det er for noe jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 207
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • vanilje

    9

  • Sofline

    8

  • morsan

    7

  • tula

    5

Mest aktive i denne tråden

Ok, det det har jeg ikke fått med meg. Vet ikke hva det er for noe jeg!

DET er en knallgod film og bok.

Anbefaler den på det sterkeste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til glede for gamle og nye lesere: (*S*)

Jeg skulle bare skrive ett enkelt spørsmål i småbarnsforum, og prøvde å skrive under med "en mor" eller noe slikt, men det var reservert. Så da valgte jeg bare "morsan", med liten forbokstav og det hele - falt meg ikke inn i tussmørket at dette skulle bli et nick som skulle henge ved meg i årevis;-)

Det hører med til historien at jeg på samme tid irriterte meg litt over en eldre bekjent som hele tiden omtalte sin enda eldre mor som "morsan". Så det var i grunnen litt rart at jeg valgte som nick noe jeg egentlig synes var litt teit;-)

I årene som har gått ble jeg etterhvert mer kjent med den opprinnelige "morsan", og hun var en fantastisk dame! Mitt ønske er å bli så gammel og klok som hun var, og ha barn og barnebarn og oldebarn som bryr seg så mye som hennes gjorde.

Hun har helt sikkert gjort seg fortjent til alt sammen nettopp ved å være en fantastisk mor og medmenneske.

Hun var nærmere hundre år da hun gikk bort i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen god grunn egentlig.

Fant dol i -99 da jeg var gravid med nr 2. Skulle bare spørre litt på forum for gravide.

Prøvde først et par(tusen) nick jeg kunne tenke meg uten hell. Og etter så mange forsøk holdt jeg på å bli tulen (gal på dialekt). Og siden jeg er hunkjønn ble det tula!

*he he* Har alltid tenkt på deg som en med en eller annen tilknytning til Finland! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Shira andre plasser på nett. Så fant jeg dol på jakt etter ett helsespm, men shira ble ikke godtatt, så det ble 12 bak, helt tilfeldig. He he, mange har spurt om jeg er 12 år.

Jeg ante ikke da at man reserverte nick, og brukte Dol som en møteplass.

Jeg har tenkt på det mange ganger og bytte nick, men det er visstnok lenge siden den opprinnelige Shira var her?

Det tok ganske lang tid før jeg skjønte at du het Shira-1-2 og ikke Shiral-2 ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kom hit, hadde jeg en spire i magen. Internt i familien ble h*n omtalt som "laban" - etter mitt forslag, fordi en lege bemerket på tidlig ultralyd at "på det stadiet likner de en seigmann".

Dette var før det fantes labine-seigdamer, ellers hadde jeg kanskje kalt meg labine, siden jeg er hunkjønn selv. Det har senere kommet en labine hit. Men jeg liker også assossiasjonene av typen "en skikkelig laban" o.l.

Spiren i magen var forøvrig en gutt, og det hendte vi kalte ham laban etter fødselen også, for tull. Men etter så mange år synes jeg det navnet er mest meg, og ikke ham.

Du må _ikke_ bytte til labine!! :-)

Ellers passer jo "laban" veldig godt på småbarnsmødre, for man "strekker seg litt lenger";-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en meget kjær venn på gymnaset som pleide å kalle meg for Lillemus etter barne-tv-figuren LillemusMei. Og da jeg begynte her inne så fant jeg tilfeldigvis igjen et bilde av ham som han hadde skrevet "Til Lillemus" bakpå så da brukte jeg det navnet. :o)

Ja, jeg fordbinder det nicket med den serien! tara-tei-tei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*he he* Har alltid tenkt på deg som en med en eller annen tilknytning til Finland! :-)

Har jo skjønt i ettertid at det er et finsk jentenavn;)

Og jeg har faktisk vært i Finland et par ganger;)

Men det var nok ikke bakgrunnen for nicket mitt;)

Og nicket ditt har alltid fått meg til å tenke på ei som er litt mor for alle;) Pussig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo skjønt i ettertid at det er et finsk jentenavn;)

Og jeg har faktisk vært i Finland et par ganger;)

Men det var nok ikke bakgrunnen for nicket mitt;)

Og nicket ditt har alltid fått meg til å tenke på ei som er litt mor for alle;) Pussig;)

..og så jeg som bare er mor til én;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt å ha Tomine som nick etter oldemoren min, men siden det var opptatt, brukte jeg navnet til hennes mor igjen.

Synes Tonette er et flott og spesielt navn :-)

Hver gang jeg ser nicket ditt tenker jeg på tanta mi som het Jonette;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MensZakkooSover

Takk for det:)! Ja, det er fortsatt mye annet godt uten melk. Men det er så kjeldig å ikke tåle melk lenger etter hvor mye melk jeg var vandt med å drikke!

Men jeg greier meg så vidt! Bare å skrive til hvis det er ting jeg bør prøve, men da uten melk!

http://www.matoppskrift.no/sider/melkeoppskrifter.asp

http://www.candidaallergy.com/nor/gluten.asp

http://www.utenmelk.com/tips.shtml

http://www.alternativ-mat.no/produkt_melkellerikkemelk.asp

Her finner du sikkert fristelser for din gane

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør det? Hehe, jeg har alltid sett for meg et dyr når jeg har sett nicket ditt. Noe ala dette:

http://www.lars.vrale.com/Bilder/opplast/nebbdyr.jpg

Og nei, jeg synes ikke du _er_ et nebbdyr. Jeg er bare rar. :-)

Det er girasol som betyr solsikke på spansk, ikke Sofline. :-) Nicket mitt kommer av at jeg ville hete Line, som jeg hadde brukt som nick før, men det var tatt. Så slag jeg på Sof som kom av katten min som heter Sofus.

Så du har litt rett med dyret. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan jeg ha. Men da blir det kun det den uka og ikke noe middag med noe melk. Så jeg spiser nesten aldri vanilje saus lenger! Men piano vaniljesaus er sikkelig godt!

Jeg skulle absolutt ha tålt melkeprodukter bedre enn jeg gjør! Men det er mye en ikke kan desverre!

Har du prøvd soyamelk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tacomix

Har du prøvd soyamelk?

Nei, jeg har ikke prøyd soyamelk enda. Bare rismelk, men det var pyton å ha i det jeg lagde. Er soyamelk bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

Det tok ganske lang tid før jeg skjønte at du het Shira-1-2 og ikke Shiral-2 ;-)

Er mange som har trodd at nicket var Shiral.

Har tenkt at jeg kanske skulle bytte til det, for å slippe tallene, men det har bare blitt med tanken enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke prøyd soyamelk enda. Bare rismelk, men det var pyton å ha i det jeg lagde. Er soyamelk bedre?

Jeg har hørt fra en melkeallergiker at det er fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...