Gjest jente1975 Skrevet 7. mai 2001 Del Skrevet 7. mai 2001 Hei Jeg har fått beskjed av legen min å spise jern tabletter ... men alle jern tablettene jeg spiser gjør meg syk,Nå er jeg gått over til helsekost-jern , de klarer jeg sjelden å holde på.Etter ca 10 minutter kaster jeg de opp igjen ..Legen min sier det er veldig viktig jeg tar disse tablettene , men det er vanskelig så lenge jeg blir syk av dem... Hva gjør jeg ??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nemesis Skrevet 7. mai 2001 Del Skrevet 7. mai 2001 Blir du dårlig av dem selv om du tar dem kombinert med et måltid? Husk også at du ikke bør drikke kaffe eller te når du tar jerntabletten, garvesyren binder jernet og danner uløselige forbindelser. Hva med flytende jernmikstur? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 9. mai 2001 Del Skrevet 9. mai 2001 Hei jente1975 Det er viktig at du finner et jerntilskudd som du tåler. Forsøk f.eks Floradix Formula som er et jerntilskudd i flytende form (helsekostbutikker og apotek). Et annet alternativ er at du tar en lav dose jern flere ganger per dag framfor en høy dose. Spør på apoteket om et lavdose jernpreparat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.