Gå til innhold

jern

Gjest jente1975

Anbefalte innlegg

Gjest jente1975

Hei

Jeg har fått beskjed av legen min å spise jern tabletter ...

men alle jern tablettene jeg spiser gjør meg syk,Nå er jeg gått over til helsekost-jern , de klarer jeg sjelden å holde på.Etter ca 10 minutter kaster jeg de opp igjen ..Legen min sier det er veldig viktig jeg tar disse tablettene , men det er vanskelig så lenge jeg blir syk av dem...

Hva gjør jeg ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir du dårlig av dem selv om du tar dem kombinert med et måltid? Husk også at du ikke bør drikke kaffe eller te når du tar jerntabletten, garvesyren binder jernet og danner uløselige forbindelser. Hva med flytende jernmikstur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog

Hei jente1975

Det er viktig at du finner et jerntilskudd som du tåler. Forsøk f.eks Floradix Formula som er et jerntilskudd i flytende form (helsekostbutikker og apotek). Et annet alternativ er at du tar en lav dose jern flere ganger per dag framfor en høy dose. Spør på apoteket om et lavdose jernpreparat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...