gutt23 Skrevet 7. mai 2001 Del Skrevet 7. mai 2001 Hei. Ja, det var dette som var vedlagt MR bildene mine. Legen min har jeg ikke hørt noe fra. Etter å ha undersøkt selv så har jeg funnet ut at det er et mikroskopisk brudd i lårbenets ytterste hode. Kan jeg trene? Må jeg ta det med ro? Hva gjør jeg? MR viste også lett hydrops. Takk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jvb Skrevet 8. mai 2001 Del Skrevet 8. mai 2001 hold pause i 6 uger. mvh jvbruun, ortopæd 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gutt28 Skrevet 16. mai 2001 Del Skrevet 16. mai 2001 hei, med bone bruise skal du taar det med ro. ikke faar et slag paa kneet. pass spesiell med kontakt sport. haandball... vennlig hilsen gutt28 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sverre Mæhlum, Lege Skrevet 21. mai 2001 Del Skrevet 21. mai 2001 HEI. Bone bruise i laterale femurcondyl betyr at det er økt væskemengde på utsiden av lårben-delen av kneet. Denne væsken kan være blod (og da som du anfører skyldes mikrobrudd i lårbenet her) eller det kan være betennelsesvæske. MR kan ikke skille mellom disse to mulighetene. Uansett er dette noe vi ofte ser i samband med en kneskade. Det er intet stort problem, men det gir ofte smerter. Vi har imidlertid ingen dokumentasjon på at hvile hjelper noe. En slik bone bruise forsvinner i løpet av 2-3 mnd hos de aller aller fleste. Du kan følgelig trene, men det er jo ikke forbudt å bruke hodet selv om du har skadet kneet. Ikke tren slik at smertene øker fra dag til dag. Men om du har litt vondt, og det ikke blir verre ettersom dagene går, kan du bare trene. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.