Gå til innhold

FU: arr


pekkaline

Anbefalte innlegg

Har du forresten hørt om hun som hvisket forførende til en mann: "Har du lyst til å se stedet der de fjernet blintarmen min?"

Hvorpå mannen grøsset og sa: "Huff, nei! Jeg har aldri likt sykehus!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 168
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • pekkaline

    58

  • morsan

    12

  • Lillemus

    7

  • Peachy

    7

Mest aktive i denne tråden

Jeg har et arr på låret etter at jeg som barn gikk på en metalbit som sto ut fra et autovern. Sydde en håndfull sting. Arret synes godt den dag i dag.

Har et annet arr på låret etter at jeg som ungdom svømte på noe greier under vann, og revna. Sydde ikke, men burde sydd.

Har et langt arr over den ene rumpa/hofta etter at jeg for noen år siden måtte fjerne en større svuls (godartet).

Du lever enda :) Skal si du har vært uheldig da! Grusomt når sånt skjer. Men bra at svulsten var godartet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har arr på foten,knakk den og måtte operere..

Så du har humpet på krykker? Gikk det lang tid å lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10-20 i annsiktet, aldri telt egentlig, men er vel der et sted. Etter kviser/vannkopper.

"usynlig" en på leppa, spant litt fort rundt, og møtte radioen ;)

på hofta, ble dratt etter en hund over grus.."just hang on!!" :)

mmm.. noen par her og der på hender/knær/albuer. husker ikke hvor de fleste kommer fra egentlig. asfalt sikkert.

Det burde holde ja :) Du har vært aktiv tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

streker paa veggen..!

10-20 i annsiktet, aldri telt egentlig, men er vel der et sted. Etter kviser/vannkopper.

"usynlig" en på leppa, spant litt fort rundt, og møtte radioen ;)

på hofta, ble dratt etter en hund over grus.."just hang on!!" :)

mmm.. noen par her og der på hender/knær/albuer. husker ikke hvor de fleste kommer fra egentlig. asfalt sikkert.

Jeg har en blyantspiss på magen, som har vært der i 12 år nå! :)

Ser den helt greit, men kjenner den ikke,er vel ikke farlig? Hadde helt glemt den jeg, måtte sjekke nå netopp og jaggu er den der fortsatt.. rart, trodde kroppen dytta ut sånt jeg.. hmm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lite arr ved kragebeinet etter et møte med kloa til eks-katta til søstra mi. :o)

Har selvfølgelig også en del småtterier etter små kutt og sår, men ikke noen store saker nei.

"eks-katta" hehe, den katta var dum!

Ellers har du jo vært heldig :)

*Kjør pent*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Jeg har to arr på ryggen etter fjerning av føflekker og et arr på storetåa etter at jeg ble stukket av en skummel(?) fisk i Malaysia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et langt arr på ene leggen etter å ha bomma på ei trapp på et utested for mange år siden.

Har arr under haka etter å ha fløyet av sykkelen.

Har et arr i panna etter å ha fløyet av en vippe-disse som barn.

Og et arr etter keisersnitt.

Huffda! Skal du bytte nick til flyvetula? hehe Ligg lavt du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"eks-katta" hehe, den katta var dum!

Ellers har du jo vært heldig :)

*Kjør pent*

*Hehe* Det var vel heller jeg som var dum som ikke slapp ned katta da den begynte å sprelle tenker jeg. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forresten hørt om hun som hvisket forførende til en mann: "Har du lyst til å se stedet der de fjernet blintarmen min?"

Hvorpå mannen grøsset og sa: "Huff, nei! Jeg har aldri likt sykehus!"

hehe, fin! Kanskje han var "blond"? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to arr på ryggen etter fjerning av føflekker og et arr på storetåa etter at jeg ble stukket av en skummel(?) fisk i Malaysia.

Fisk er skumle dyr ja. Sønn til ei venninne ble også stukket av en fisk. Hun ble jo hysterisk selvfølgelig, men alt gikk fint til sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, det er klart at arr blir ubetydleig sammenlignet med at man kanskje har berget livet. Men jeg synes ikke legene burde kimse over at folk synes at arr kan være en byrde i seg selv.

For 50 år siden hadde de ikke ultralyd og andre diagnosemetoder slik de har i dag. Ifølge en av legene som var borti poden så mente han at de den gangen bare skar opp, stakk hodet inn og sjekket hva som måtte gjøre og så gjorde de det. :o)

I dag vet de ofte nøyaktig hva de skal gjøre og hvor de skal skjære, ergo blir arrene mye mindre. Ulike typer søm og bandasjer gjør også at arrene blir penere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arrguri

Jeg har mange arr.

Et i panna etter et ublidt møte med en tallerken, måtte sy.

Et på haka, etter møte med et sykkelstyre.

Et i halsgropen, etter vankopper.

Et på armen, der jeg måtte fjerne en kul.

Et på ryggen, hvor jeg også fjernet en kul.

Et på den ene fingeren, etter et ublidt møte med en kniv, som lillebroren min holdt, sydde syv sting.

Et stort arr inne i hånden etter en operasjon for karpal tunnell syndromet.

Et 30 cm arr midt på magen etter gallesteinoperasjon, (før kikkhullskirurgi).

Et arr etter keisersnitt.

Diverse arr på leggene, men ingen av dem er sydd.

Flere husker jeg ikke.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

streker paa veggen..!

Det burde holde ja :) Du har vært aktiv tenker jeg :)

Alt for lett, vinden bare blåser meg bort!!

Hørtes skikkelig vondt ut og få beinet i sykkelhjulet altså. Brrrr, får kribblinger bare av og lese det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en blyantspiss på magen, som har vært der i 12 år nå! :)

Ser den helt greit, men kjenner den ikke,er vel ikke farlig? Hadde helt glemt den jeg, måtte sjekke nå netopp og jaggu er den der fortsatt.. rart, trodde kroppen dytta ut sånt jeg.. hmm :)

Hærligland!?! Hvordan havnet den der da? Jøss jeg trodde slike ting "vandret" i kroppen jeg......

Kanskje Keinstein har svar til oss? (som på så mye annet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en blyantspiss på magen, som har vært der i 12 år nå! :)

Ser den helt greit, men kjenner den ikke,er vel ikke farlig? Hadde helt glemt den jeg, måtte sjekke nå netopp og jaggu er den der fortsatt.. rart, trodde kroppen dytta ut sånt jeg.. hmm :)

Oi!

men det kan ta lang tid for kroppen å dytte ut slikt.

For noen år siden kom det opp en spiss tannbit i tannkjøttet. Jeg begynte å lure på om rota hadde skliftet retning og plutselig kom opp og ut! ;-)

Tannlegen nappet den ut, og det viste seg å være en bit fra rota til en melketann jeg trakk som barn! :-)

Denne biten hadde altså brukt en mannsalder på å bevege seg gjennom ca 1 cm tannkjøtt;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntil januar i år hadde jeg bare to bittesmå arr. Ett på overleppa etter et fall som femåring, og ett på kneet etter en meniskoperasjon.

Nå har jeg i tillegg et stooort og flere små på magen etter en operasjon.

Stemmer det at arr blir mindre synlig hvis det ikke blir utsatt for sol et par år?

Eller kanskje dette bare gjelder små barn? Noen som vet? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntil januar i år hadde jeg bare to bittesmå arr. Ett på overleppa etter et fall som femåring, og ett på kneet etter en meniskoperasjon.

Nå har jeg i tillegg et stooort og flere små på magen etter en operasjon.

Stemmer det at arr blir mindre synlig hvis det ikke blir utsatt for sol et par år?

Eller kanskje dette bare gjelder små barn? Noen som vet? :-)

Vi fikk i alle fall beskjed om å smøre podens arr med høy solfaktor og gjerne ha på en trøye de første to somrene etter den siste operasjonen - mener jeg å huske i alle fall.

Han er operert og oppskåret 3 ganger på samme plass og i dag, snart 6 år etter siste operasjon, er arret knapt synlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange arr.

Et i panna etter et ublidt møte med en tallerken, måtte sy.

Et på haka, etter møte med et sykkelstyre.

Et i halsgropen, etter vankopper.

Et på armen, der jeg måtte fjerne en kul.

Et på ryggen, hvor jeg også fjernet en kul.

Et på den ene fingeren, etter et ublidt møte med en kniv, som lillebroren min holdt, sydde syv sting.

Et stort arr inne i hånden etter en operasjon for karpal tunnell syndromet.

Et 30 cm arr midt på magen etter gallesteinoperasjon, (før kikkhullskirurgi).

Et arr etter keisersnitt.

Diverse arr på leggene, men ingen av dem er sydd.

Flere husker jeg ikke.

Hilsen

Kjære all verden! Du er godt merket kan man si. Flyvende tallerkner kan være farlige :)

Du nevnte finger. Så kommer jeg på at jeg har et der også (ringfingertuppen) etter et raskt mæte med en skarp kant på en sånn sigarettavfallsdunk. Dumme dunk..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntil januar i år hadde jeg bare to bittesmå arr. Ett på overleppa etter et fall som femåring, og ett på kneet etter en meniskoperasjon.

Nå har jeg i tillegg et stooort og flere små på magen etter en operasjon.

Stemmer det at arr blir mindre synlig hvis det ikke blir utsatt for sol et par år?

Eller kanskje dette bare gjelder små barn? Noen som vet? :-)

Godt ting kan bli bedre etter operasjoner....

Det du spør om vet jeg ikke svar på, desverre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...