Gå til innhold

FU: arr


pekkaline

Anbefalte innlegg

Gjest Makaroni Caloni (for å være anonym ;) )

Jeg har et ca 3 cm langt arr på håndleddet etter en operasjon. På underleppa har jeg et arr som ser ut som to små streker, men ingen vet hvordan jeg har fått det. Ser på barnehagebilder av meg at jeg har det da også.

Og så har jeg et lite arr på høyre ringefinger som jeg har hatt så lenge jeg kan huske uten at jeg vet hva det kommer av.

Og et bittelite, rundt arr på samme fingeren, som jeg husker veldig godt hvordan jeg fikk, nemlig at noen klarte å stumpe ut sigaretten sin der. Sånt gjør vondt, selv når man er full :o

Også har jeg noe småtteri her og der, av mer eller mindre ukjent opprinnelse. Men jeg er heldig som ikke har noen store arr, iallfall ingen større enn det på håndleddet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 168
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • pekkaline

    58

  • morsan

    12

  • Lillemus

    7

  • Peachy

    7

Mest aktive i denne tråden

Jeg har arr på haka etter jeg falt på isen som barn. Jeg har arr på øyenbrynet etter jag falt i sofaen og klinte huet i salongbordet (også som barn). Har også arr på rompa etter jeg fikk fjernet en føflekk (som barn). Jeg har arr på kneet etter en jævla svær kvise jeg hadde der. Jeg har arr på tommelen etter jeg høvlet den med en ostehøvel.

hehe, da er vi tre-fire stk som har fått arr på haka ved fall på isen, bare her på dol!! Da er det sikkert mange av oss rundt omkring :) Men ostehøvelen da! Den var noe vel drøy, stakkars du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trultemor26

hehe, da er vi tre-fire stk som har fått arr på haka ved fall på isen, bare her på dol!! Da er det sikkert mange av oss rundt omkring :) Men ostehøvelen da! Den var noe vel drøy, stakkars du :)

Jeg skulle jo være så flink som liten vet du, "klare selv!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Makaroni Caloni (for å være anonym ;) )' timestamp='1173559366' post='3566124]

Jeg har et ca 3 cm langt arr på håndleddet etter en operasjon. På underleppa har jeg et arr som ser ut som to små streker, men ingen vet hvordan jeg har fått det. Ser på barnehagebilder av meg at jeg har det da også.

Og så har jeg et lite arr på høyre ringefinger som jeg har hatt så lenge jeg kan huske uten at jeg vet hva det kommer av.

Og et bittelite, rundt arr på samme fingeren, som jeg husker veldig godt hvordan jeg fikk, nemlig at noen klarte å stumpe ut sigaretten sin der. Sånt gjør vondt, selv når man er full :o

Også har jeg noe småtteri her og der, av mer eller mindre ukjent opprinnelse. Men jeg er heldig som ikke har noen store arr, iallfall ingen større enn det på håndleddet!

Så fint å kunne være anonym, ikke sant? ;) Men siden alt dette ikke huskes, er du da sikker på at det har skjedd? hehe. Du hadde nok drukket for lite da du ble brukt som askebeger! *Hva folk kan få seg til å gjøre*

Rart hvor mange som har arr egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har arr i munnvika etter en av mine første sykkelturer, og ett i panna etter en kollisjon med komfyren.

Huff å huff... Mange skader seg som små. Har du sett funniest homevideos på tv? Der blir det nok mange arr, jøss som de slår seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff å huff... Mange skader seg som små. Har du sett funniest homevideos på tv? Der blir det nok mange arr, jøss som de slår seg :)

Har vel sett noen sånne videoer. He he. Uff, nesten dumt å le av det da ;)

Mine arr er fra jeg var liten. Jeg husker begge episodene veldig godt. Da jeg stupte av sykkelen lo min søster og ropte til de andre barna "Se, hun er jo rød som en jordbær". Noe så krenkende.. Hrmpf ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel sett noen sånne videoer. He he. Uff, nesten dumt å le av det da ;)

Mine arr er fra jeg var liten. Jeg husker begge episodene veldig godt. Da jeg stupte av sykkelen lo min søster og ropte til de andre barna "Se, hun er jo rød som en jordbær". Noe så krenkende.. Hrmpf ;)

Huff, dakkars du. Ikke noe gøy å huske sånt heller om sine søsken. Men, barn er barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Du sovnet og slo hodet i pulten? ;)

Nei, jeg ryddet og var sinna på mamma.

Men godt mulig at jeg sovna da arret på kneet kom ;o)

Arret på magen kom da jeg sov, for da var jeg i narkose og long gone :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Du sovnet og slo hodet i pulten? ;)

Forresten så har jeg flere småarr på magen, etter diverse kateter de stappet inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1173560328' post='3566159]

Nei, jeg ryddet og var sinna på mamma.

Men godt mulig at jeg sovna da arret på kneet kom ;o)

Arret på magen kom da jeg sov, for da var jeg i narkose og long gone :o)

Det er dumt man _må_ opereres men det er godt vi _kan_ opereres. Da til det bedre vil jeg tro. Da får arr være arr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Det er dumt man _må_ opereres men det er godt vi _kan_ opereres. Da til det bedre vil jeg tro. Da får arr være arr.

Jeg bryr meg ikke om arret i det hele tatt. Jeg sier at jeg fikk det siden sambo har arr på magen, nå matcher vi ;o)

Legen spurte meg senest på tirsdag, om det var dumt om han laget ett nytt arr på meg. Jeg sa han kunne få fri utfoldelse, tvers, skrått, samme det, bare jeg får operasjonen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1173561136' post='3566189]

Jeg bryr meg ikke om arret i det hele tatt. Jeg sier at jeg fikk det siden sambo har arr på magen, nå matcher vi ;o)

Legen spurte meg senest på tirsdag, om det var dumt om han laget ett nytt arr på meg. Jeg sa han kunne få fri utfoldelse, tvers, skrått, samme det, bare jeg får operasjonen :o)

Ja det er jo greit å matche sambo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prust

Ja, jeg har noen arr - og alle husker jeg forhistorien til:

1) et lite arr på det ytterste leddet på venstre ringfinger. Jeg var på tur med speideren i 11-1 års alderen. Vi hadde lært at vi måtte spikke fra oss, og det gjorde jeg. MEN jeg holdt kjeppen i venstre hånda og holdt den FORAN meg - slik at jeg spikket mot hånda. OG sneiet selvsagt fingeren.

2) 2-3 cm arr midt inni venstre håndflate: Skulle dele et eple med kniv. Holdt eplet i venstra hånd og skar - plutselig var jeg gjennom både eplet og hånda.... Kuttet noen nerver som gjorda at jeg var følelsesløs der i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Dritmaskin som ikke aksepterer lange innlegg!!!!!

3) 5-6 cm loddrett arr på høyre lår. Jeg og min kjære skulle på holmetur. Han hadde hoppet i land med posen med ræger, loff, smør, sitron og brødkniv. Jeg hoppet etter, og hoppet inn i posen og dermed inn i kniven (eller kniven kjørte seg inn i låret mitt :-(

4) Stygt arr på venstre kne etter fall på sykkel i studietida. Det var glatt, jeg sklei, og ble kuttet opp av grov singel veien var strødd med. Så flengen i buksa, kikket inn i hullet og konstanterte at jeg måtte sy - fire sting!

5) Loddrett snitt etter de to keisersnittene mine - ca 18 sting hver gang. Ikke noe pent - går fra navlen og langt ned - men absolutt verdt det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritmaskin som ikke aksepterer lange innlegg!!!!!

3) 5-6 cm loddrett arr på høyre lår. Jeg og min kjære skulle på holmetur. Han hadde hoppet i land med posen med ræger, loff, smør, sitron og brødkniv. Jeg hoppet etter, og hoppet inn i posen og dermed inn i kniven (eller kniven kjørte seg inn i låret mitt :-(

4) Stygt arr på venstre kne etter fall på sykkel i studietida. Det var glatt, jeg sklei, og ble kuttet opp av grov singel veien var strødd med. Så flengen i buksa, kikket inn i hullet og konstanterte at jeg måtte sy - fire sting!

5) Loddrett snitt etter de to keisersnittene mine - ca 18 sting hver gang. Ikke noe pent - går fra navlen og langt ned - men absolutt verdt det :-)

Himmel, du må ikke ha kniv i nærheten!! Den brødkniven på holmetur, det var ille å lese.....grøsser! Og hullet i buksen...huff!

Men stusser litt nå, keisersnitt trodde jeg bare gikk tversover? Kalles det for det samme uansett snittmåte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Himmel, du må ikke ha kniv i nærheten!! Den brødkniven på holmetur, det var ille å lese.....grøsser! Og hullet i buksen...huff!

Men stusser litt nå, keisersnitt trodde jeg bare gikk tversover? Kalles det for det samme uansett snittmåte?

Når det haster veldig å få barnet ut, velger noen gynekologer (særlig av den eldre garde) å snitte loddrett. Ifølge noen, sparer de noe tid. De yngre gynekolgene har lært seg å hurtigsnitte vannrett.

Da jeg fikk haste-keisersnitt i 2001, fikk jeg en eldre gynekolog uten sosiale antenner (opprinnelig fra Asia, hvis du er kjent med dem....) - og hun snittet nedover. Da jeg i 2004 skulle ha planlagt keisersnitt fortalte en annen gynekolog at de aller aller fleste gynekologene tar snitt vannrett uansett, og særlig på en "såpass ung og frisk kvinne"!

Kjipt for meg da - men greit nok. Snittet i 2001 ble helt grusomt fælt og bredt - gikk betennelse i det etter et par uker, og jeg måtte ta bort litt av det slik at det grodde på nytt... I 2004 snittet de på samme sted og sydde det sammen mye finere enn det hadde vært etter den første gangen.

Nei - jeg burde vel holde meg borte fra kniver.... Tenk å hoppe rett i en pose med kniv da! Tåpelig å dra på holmetur med plastpose, forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest så er jeg anonym

Jeg har to arr på leggen etter operasjon (noen brudd). Det ene er langt. Jeg har også et arr på haka etter at jeg sprang rundt og rundt hjemme da jeg var liten og falt mot kanten på et bord. Så har jeg et svakt arr på kinnet (en stripe) som ingen aner hvorfor er der. Jeg har arr på håndleddet etter uhell med strykejern, og jeg har et svakt arr bak underarmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lite arr på leppa etter en dørkræsj som barn, et stort på låret etter et møte med ei sint katte, noen arr på armer etter risping med kniv og nål under hjerteskjærende kjærlighetssorger som tenåring (ellers hadde jeg det helt fint;), og en haug med strekkmerker etter svangerskap, om det kan kalles arr:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to arr på leggen etter operasjon (noen brudd). Det ene er langt. Jeg har også et arr på haka etter at jeg sprang rundt og rundt hjemme da jeg var liten og falt mot kanten på et bord. Så har jeg et svakt arr på kinnet (en stripe) som ingen aner hvorfor er der. Jeg har arr på håndleddet etter uhell med strykejern, og jeg har et svakt arr bak underarmen.

oopsann, det ble noen stykker! Vær forsiktig fremover du da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...