Gå til innhold

Falske påstander fra Aunli?


santander

Anbefalte innlegg

Men nå har jeg heller ingen tro på at de fleste potensielle overgripere, og folk med ustabile holdninger, ikke kan fungere veldig normalt, og tilsynelatende se vellykka ut.

Det er sjelden du ser den "han var en stille og rolig mann ...", når alvorlig kriminalitet skjer.

Stort sett er det vanlige folk.

Og det er vel egentlig det skumle. Du kan ikke se det på dem, og de er sjelden stereotypier av den typen framstilt i film.

synes du at enkelte mennesker .les meg. Er med på å oppfordre til overgrep ved adferden vår. ?Altså du skjønte hvem jeg var men nå lurer jeg på om du synes jeg er sensasjonsjagende etc fordi jeg er veldig på den jeg vil de skal straffes og har pratet om det i media pluss at jeg deltar i samfunnsdebatten på nettet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 198
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ShitDiddelyDo

    42

  • ylvali1365381015

    31

  • Deanna

    22

  • hidi, the scorpion

    22

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo

synes du at enkelte mennesker .les meg. Er med på å oppfordre til overgrep ved adferden vår. ?Altså du skjønte hvem jeg var men nå lurer jeg på om du synes jeg er sensasjonsjagende etc fordi jeg er veldig på den jeg vil de skal straffes og har pratet om det i media pluss at jeg deltar i samfunnsdebatten på nettet

Nei, jeg har aldri vært inne på tanken om at du drives av noe sensasjonsjag. Tvert imot.

Jeg føler vel heller at du sliter med å komme over det som skjedde deg og utagerer i forhold til det, noe som strengt tatt bare skulle mangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes du at enkelte mennesker .les meg. Er med på å oppfordre til overgrep ved adferden vår. ?Altså du skjønte hvem jeg var men nå lurer jeg på om du synes jeg er sensasjonsjagende etc fordi jeg er veldig på den jeg vil de skal straffes og har pratet om det i media pluss at jeg deltar i samfunnsdebatten på nettet

Eller altså jeg har fått en hel jury på min side likevel så ...Altså synes jeg det signaliserer problemet med å fokusere på kvinnens adferd i og med at det plasserer skyld og skam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har aldri vært inne på tanken om at du drives av noe sensasjonsjag. Tvert imot.

Jeg føler vel heller at du sliter med å komme over det som skjedde deg og utagerer i forhold til det, noe som strengt tatt bare skulle mangle.

håper og setter pris på at du er ærlig.Egentlig burde jeg ikke delta i slike debatter,men er ikke så lett liksom.Jeg vet så godt hva som skjedde med meg og hva det defineres som.Er ikke i tvil hva som skjedde meg med meg sånn innerst inne. Men det som gjør det vanskelig er hva alle andre tenker og tror

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

håper og setter pris på at du er ærlig.Egentlig burde jeg ikke delta i slike debatter,men er ikke så lett liksom.Jeg vet så godt hva som skjedde med meg og hva det defineres som.Er ikke i tvil hva som skjedde meg med meg sånn innerst inne. Men det som gjør det vanskelig er hva alle andre tenker og tror

Men din overgriper ble dømt (selv om han åpenbart er en fri mann ...), så hvorfor tror du at noen mistror deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men din overgriper ble dømt (selv om han åpenbart er en fri mann ...), så hvorfor tror du at noen mistror deg?

Fordi jeg leser på nettet at jenter som drar på nachspiel uten intensjon om ha sex er totalt idioter og fortjener regelrett å bli voldtatt siden de var luremus.

Altså jeg tar de forholdsreglene veldig til meg , og føler at siden ejg ikke fulgte de og var naiv og idiot så er jeg delvis skyld i voldtekten..

Altså jeg forstår dere gutta mener så godt og alt det der.Men jeg tar det til meg og gir meg selv ekstra skyldfølelse på bakgrunn av egen oppførsel

Men jeg har lært å vil aldri dra på nachspiel igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Fordi jeg leser på nettet at jenter som drar på nachspiel uten intensjon om ha sex er totalt idioter og fortjener regelrett å bli voldtatt siden de var luremus.

Altså jeg tar de forholdsreglene veldig til meg , og føler at siden ejg ikke fulgte de og var naiv og idiot så er jeg delvis skyld i voldtekten..

Altså jeg forstår dere gutta mener så godt og alt det der.Men jeg tar det til meg og gir meg selv ekstra skyldfølelse på bakgrunn av egen oppførsel

Men jeg har lært å vil aldri dra på nachspiel igjen.

Men dine tanker rundt dette er uansett bare tull. Hvis jeg tar ut mye penger i en minibank i en sidegate i Praha en natt, og ender opp skambanka og rana fordi jeg gjorde noe man anbefales ikke å gjøre, ligger uansett alt ansvaret for overgrepet på de som rana meg.

I Thailand vil det komme en ny tsunami en eller annen gang, om det hersker det liten tvil og alle vet det, men man kan likevel ikke si "hva sa jeg?" til de som velger å dra nedover, og muligens blir skylt på havet fordi de dro.

Med mindre man skal leve livet i frykt kan man ikke alltid tenke det verste, og selv om mediene preges av forhåndsregler, selvforsvarskurs, det siste i lovlige sprayer og gud-veit i dag, er overgriperen 100 % skyld i overgrepet, og det er ingen, i hvert fall ingen vettuge folk, som mener noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dine tanker rundt dette er uansett bare tull. Hvis jeg tar ut mye penger i en minibank i en sidegate i Praha en natt, og ender opp skambanka og rana fordi jeg gjorde noe man anbefales ikke å gjøre, ligger uansett alt ansvaret for overgrepet på de som rana meg.

I Thailand vil det komme en ny tsunami en eller annen gang, om det hersker det liten tvil og alle vet det, men man kan likevel ikke si "hva sa jeg?" til de som velger å dra nedover, og muligens blir skylt på havet fordi de dro.

Med mindre man skal leve livet i frykt kan man ikke alltid tenke det verste, og selv om mediene preges av forhåndsregler, selvforsvarskurs, det siste i lovlige sprayer og gud-veit i dag, er overgriperen 100 % skyld i overgrepet, og det er ingen, i hvert fall ingen vettuge folk, som mener noe annet.

hvorfor prater de så mye om drosjer og klær og alkohol hvis det er irrelevant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dine tanker rundt dette er uansett bare tull. Hvis jeg tar ut mye penger i en minibank i en sidegate i Praha en natt, og ender opp skambanka og rana fordi jeg gjorde noe man anbefales ikke å gjøre, ligger uansett alt ansvaret for overgrepet på de som rana meg.

I Thailand vil det komme en ny tsunami en eller annen gang, om det hersker det liten tvil og alle vet det, men man kan likevel ikke si "hva sa jeg?" til de som velger å dra nedover, og muligens blir skylt på havet fordi de dro.

Med mindre man skal leve livet i frykt kan man ikke alltid tenke det verste, og selv om mediene preges av forhåndsregler, selvforsvarskurs, det siste i lovlige sprayer og gud-veit i dag, er overgriperen 100 % skyld i overgrepet, og det er ingen, i hvert fall ingen vettuge folk, som mener noe annet.

Men dommern sa at han burde slippe å sone siden overgrepet var situasjonspreget pga jeg dro på nachspiel

.

hmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bella - (tb)

Men dommern sa at han burde slippe å sone siden overgrepet var situasjonspreget pga jeg dro på nachspiel

.

hmmmm

tuller du? sa han det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå har jeg heller ingen tro på at de fleste potensielle overgripere, og folk med ustabile holdninger, ikke kan fungere veldig normalt, og tilsynelatende se vellykka ut.

Det er sjelden du ser den "han var en stille og rolig mann ...", når alvorlig kriminalitet skjer.

Stort sett er det vanlige folk.

Og det er vel egentlig det skumle. Du kan ikke se det på dem, og de er sjelden stereotypier av den typen framstilt i film.

jeg har stadig prøvd å argumentere genrelt hvorfor det er sårende at man prater om hvordan jenter ikke skal oppføre seg som horer. . Jeg har snakket om andre jenter og hvordan de føleer det . Men ikke hvordan jeg selv føler det som dypt sårende og krenkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tuller du? sa han det?

ja. Var meningen det skulle bli sak av det. Men idiot redaksjonen ville skjerme denne mannen.

Det som gjør det ekstra ille er at han er aktiv politiker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bella - (tb)

Disse mennene har vært frie i 14 år, så skal plutselig dama få det for seg at nå skal de lide...!

Mulig jeg har noe snusk, som jeg kan dra igang nå!

tviler sterkt på at "det er noe man får for seg" hidi, det hun sa kom frem pga voldtektssakene i Oslo den siste tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Men dommern sa at han burde slippe å sone siden overgrepet var situasjonspreget pga jeg dro på nachspiel

.

hmmmm

En syk uttalelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

hvorfor prater de så mye om drosjer og klær og alkohol hvis det er irrelevant

Jeg vil tro folk med mye alkohol innabords mister en del dømmekraft, sanser som både syn og hørsel, og at potensielle overgripere kan se dritings damer som enkle bytter.

Derfor rådes jenter til å holde seg unna max-dritings-stadiet hvis de må ferdes en strekning alene.

Taxier ... ikke vet jeg. Det skjer vel ikke så ofte at taxisjåfører forgriper seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En syk uttalelse.

Ja anig.Det mente reportern som pratet med meg også. Men redaksjonen mente at de ville skjerme denne personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bella - (tb)

ja. Var meningen det skulle bli sak av det. Men idiot redaksjonen ville skjerme denne mannen.

Det som gjør det ekstra ille er at han er aktiv politiker..

forbauser meg vel egentlig ikke. det er jo akkurat slike holdninger som gjør at kvinner føler en enorm skam og skyld som offer. det er et uvinnelig mas for kvinner om tekkelig antrekk, ikke drosje hjem, gå i følge, ikke drikke for mye, ikke nachspiel, ikke ditt og ikke datt ... skylden hører fullt og fast hjemme hos overgriperen, ikke det stakkars mennesket som vil være med på nachspiel eller vandre hjem fra fest alene uten å være bevæpnet til tennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

tviler sterkt på at "det er noe man får for seg" hidi, det hun sa kom frem pga voldtektssakene i Oslo den siste tiden.

I tillegg, med forbehold om at det hun sier er sant, har den ene av dem i det siste plutselig begynt å figurere mye i media, og det å se denne mannen i diverse medier, samtidig som voldteksbølgen har et veldig fokus i avisene, må jo slite på en som tidligere har veldig negative erfaringer med ham.

Ser Aulie sier til VG at hun i går fikk henvendelser fra andre som har opplevd noe av det samme fra disse to mennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bella - (tb)

I tillegg, med forbehold om at det hun sier er sant, har den ene av dem i det siste plutselig begynt å figurere mye i media, og det å se denne mannen i diverse medier, samtidig som voldteksbølgen har et veldig fokus i avisene, må jo slite på en som tidligere har veldig negative erfaringer med ham.

Ser Aulie sier til VG at hun i går fikk henvendelser fra andre som har opplevd noe av det samme fra disse to mennene.

høres svært logisk ut, ja. klart det er en enorm påkjenning for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bella - (tb)

Tror og tror... aner ikke. Men jeg vet at jeg syns dette er en råtten måte å handle på, uansett.

Dette er ei dame med et markeringsbehov som overgår det de fleste av oss andre sliter med. Hun har levd av klovner, av rumpa si og av "prosjekter" knyttet til sistnevnte som "the establishment" har hatt vanskelig for å svelge. Dama er kontroversiell og liker å vise seg fram. For ikke lenge siden var hun oppe i et "drama" med overfall og folk som måtte være ute etter henne og minst èn av brødrene Sand. Det stormer der denne personen ferdes.

Jeg har vondt for å tro at hun ikke kunne funnet andre måter å si ifra om denne hendelsen på, hvis den tilhører virkeligheten. Det er vanskelig å ikke se på det hun nå har gjort som enda en variant av å gjøre seg selv interessant. Men denne gangen har hun, sant eller usant, gjort det på noen andres bekostning og jeg synes hun gjør noe galt overfor "the freedom of speech". Vi er vant til direktesendt tv og radio, mange av oss liker det umiddelbare og overraskende i denne måten å formidle på. Om noen etter dette vil føle det utrygt med alt som sendes på direkten, forstår jeg det godt. Skal denne formen for mediebruk aksepteres, ser det dårlig ut for rettsikkerheten her i landet framover.

Tenk dere at det er lov å slenge ut påstander, mot den man måtte ønske, om forhold som er 10-15 år gamle, under påskudd av at man var så ung den gangen.... Tenk dere at det er mulig å rope ut slike påstander mot alle og enhver, navngitt over eteren, og ingen kan stoppe en. Før alle vet. Og det var kanskje ikke engang et snev av sannhet i det...

Straffbare handlinger er en sak for rettsapparatet. Bare når man føler man har møtt veggen hos dette apparatet er det lov å bruke mediene. Det er min mening.

Sand brødrene er jo et kapittel for seg, men å rakke ned på Auli fordi hun faktisk er en oppegående og flott dame som faktisk har et velfungerende hode er fjas. Norge liker ikke mennesker som ikke er eksakt A4, slik har det alltid vært. Auli våger, om det var riktig gjort..njæ det er noe annet, -men forstålig og modig? Ja herregud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...