Gå til innhold

Falske påstander fra Aunli?


santander

Anbefalte innlegg

Gjest lex copi

Jeg tar ingen forbehold! Sannheten får vi uansett ikke vite.

Men å la det bli tillatt å hive ut beskyldninger i hytt og vær, er betenkelig! Spesielt når sann heten ikke kan forsvares...

Hvordan vet du at sannheten ikke kan forsvares?

Vet du noe mer enn oss andre Hidi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 198
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ShitDiddelyDo

    42

  • ylvali1365381015

    31

  • Deanna

    22

  • hidi, the scorpion

    22

Mest aktive i denne tråden

ylvali1365381015

Jeg tar ingen forbehold! Sannheten får vi uansett ikke vite.

Men å la det bli tillatt å hive ut beskyldninger i hytt og vær, er betenkelig! Spesielt når sann heten ikke kan forsvares...

Finnes det egentlig noen tilfeller der en og udiskutabel sannhet kan bevitnes av flere?

Det er ille å bli uthengt som overgriper dersom det er feil, men det er da mange tilfeller av navngitte voldsmenn i media? Også kjendiser. Da var ikke handlingen seksuelt motivert riktignok, men det forandrer vel ikke saken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

Ja, jeg tror det er sant. Men det hun burde ha tenkt på, er kona og barna til disse mennene, og deres brødre,søstre,mødre, fedre, venner, naboer. Jeg er bare glad at jeg ikke er gift med en av dem jeg, da hadde det vel blitt skillsmisse er jeg redd.

Sant nok. Har disse mennene barn også? :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

Hvordan vet du at sannheten ikke kan forsvares?

Vet du noe mer enn oss andre Hidi?

Hidi er bare litt kverulantisk i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Jeg tar ingen forbehold! Sannheten får vi uansett ikke vite.

Men å la det bli tillatt å hive ut beskyldninger i hytt og vær, er betenkelig! Spesielt når sann heten ikke kan forsvares...

Tillatt er det jo ikke, og det er vel heller ingen som mener det bør bli tillatt å slenge ut denne typen beskyldninger, og det er ikke det vi diskuterer, eller?

Det er heller ikke tillatt å skambanke en fyr du ser begår en voldtekt, men er det forståelig?

Jeg mener det er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

Tillatt er det jo ikke, og det er vel heller ingen som mener det bør bli tillatt å slenge ut denne typen beskyldninger, og det er ikke det vi diskuterer, eller?

Det er heller ikke tillatt å skambanke en fyr du ser begår en voldtekt, men er det forståelig?

Jeg mener det er det.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Skal nedover 3 mnd neste vinter:-)

Høres fantastisk ut.

Reise rundt eller slå deg ned på et eller annet turiststed og bare nyte livet i noen måneder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suri_Tr

Tillatt er det jo ikke, og det er vel heller ingen som mener det bør bli tillatt å slenge ut denne typen beskyldninger, og det er ikke det vi diskuterer, eller?

Det er heller ikke tillatt å skambanke en fyr du ser begår en voldtekt, men er det forståelig?

Jeg mener det er det.

noe av den viktigste grunnen for å anmelde er faktisk å forhindre at personen gjør det igjen.Uavhengig om man får domfellelse eller whatever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

For det første hadde jeg ikke tenkt at noen trodde meg.

Jeg hadde nok sagt det til alle mine venninner.

I tankene mine ville jeg ha drept han om og om igjen.

Men etter 14 år, så ville det være beregnende...

Så det at du hadde liten tiltro som kvinnelig offer skulle hindret deg i å si ifra???

Ikke til å undres over da, at kvinners rettsikkerhet og troverdighet er såppas lav.

Slike holdninger skaper selve problemet.

Og gjør verden til et mer utrygt sted for kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Så det at du hadde liten tiltro som kvinnelig offer skulle hindret deg i å si ifra???

Ikke til å undres over da, at kvinners rettsikkerhet og troverdighet er såppas lav.

Slike holdninger skaper selve problemet.

Og gjør verden til et mer utrygt sted for kvinner.

hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ylvali1365381015

Vet du. Jeg var så sint og frustrert at jeg valgte å snakke med en avis.Jeg er såååååååå utrolig glad at reportern følger vær varsom plakaten og beskytter meg .Det burde også journalistene gjøre når det gjelder kjente mennesker.Men klart når kjendiser kommer med voldtektsgreier og sånt så selger det jo aviser i massevis.Men du kan gjerne dreie dette over til Aulis moralske karakter.

Ja, for mennenes moralske karakter er det ingen som ripper i. Desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fantastisk ut.

Reise rundt eller slå deg ned på et eller annet turiststed og bare nyte livet i noen måneder?

Tar det som det kommer, så det vil nok si reise rundt og finne mitt drømmested:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suri_Tr

Ja, for mennenes moralske karakter er det ingen som ripper i. Desverre.

jeg har også fellende dom men føler jeg omtrent må fakke voldtektsmennene selv.

Man får inntrykket av at seksuelle overgrep mot kvinner ikke tas alvorlig,uansett hva justisministeren sier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Tar det som det kommer, så det vil nok si reise rundt og finne mitt drømmested:-)

Det er første gang du drar?

Hvis ikke får du hinte meg om noen drømmesteder. Men jeg mener å huske du skrev at du aldri hadde vært der tidligere.

Neste gang (og det er utrolig at jeg allerede nå planlegger en neste gang ...) tror jeg at jeg skal ta en taxi fra Bangkok til Hua Hin, bli der en ukes tid, ta et par dager i Bangkok, muligens fly til Krabi, være der et par dager, ta ferja til Phi Phi, være der et par dager, ta ferja fra Phi Phi til Phuket, og bli der resten av ferien. Chiang Mai hadde sikkert også vært noe, men jeg tror ikke jeg blir lei strendene på en måned.

Eventuelt gir jeg faen i å planlegge noe som helst, tar et par uker for meg selv både her og der, og satser på å samkjøre med noen kompiser så jeg får de to siste ukene på Phuket med dem.

Tror egentlig ikke det er mulig å bomme for mye, uansett hvor man drar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Ja, for mennenes moralske karakter er det ingen som ripper i. Desverre.

"Ja, for mennenes moralske karakter er det ingen som ripper i. Desverre."

Det er fordi voldtektsforbrytere ikke fortjener betegnelsen menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

jeg har også fellende dom men føler jeg omtrent må fakke voldtektsmennene selv.

Man får inntrykket av at seksuelle overgrep mot kvinner ikke tas alvorlig,uansett hva justisministeren sier

Ja. Det er ille. Men det tvinger seg fram en endring, jeg tror på at det er mulig å endre tingenes tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

"Ja, for mennenes moralske karakter er det ingen som ripper i. Desverre."

Det er fordi voldtektsforbrytere ikke fortjener betegnelsen menn.

Skjønner hva du mener. Men likefullt er det en del av problemet at ikke menn kollektivt tar avstand med ord og handling så fort dette blir et tema. Flere skulle gjort som deg. Min erfaring er at menn unngår slike tema konsekvent, det blir vel ubehagelig?

Flere tydelige rollemodeller som aktivt fronter sitt syn må kunne ha en effekt på den oppvoksende generasjon. Kvinner og menn må sammen ta knekken på slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...