Gå til innhold

Koldtbord

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg skal lage koldtbord rett over påske i anledning min sønns dåp. Nå sitter jeg her og tenker over hva det skal inneholde.

Kan ikke dere bare ramse opp hva som er naturlig og selvfølgelig å ha med på koldtbord?

Og muligens litt nye ideer.

Takk. :)

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• birdie

2

• illuminatum

2

• flowy

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest koldtbord, nammis=)
Skrevet

Roastbeef med sann tørr løk eller hva det heter, karbonader og stekt løk, potetsalat, waldorfsalat,eggerøre,laks,loffskiver(pariserloff),spekemat-brett,rømme,smør,salt og pepper..hms, kom jaggu ikke på noe mer=)

Skrevet

Jeg synes det er veldig godt med grov leverpostei, champignon og bacon. :)

Gjest prust
Skrevet

Jeg har laget koldtbord flere ganger, og pleier å ha med følgende:

Karbonader + stekt løk

Røykelaks med eggerøre

Skinkepålegg med asparges

Roastbeef

Waldorfsalat

Hjemmelaget potetsalat

Aspic med hjemmelaget dressing til

Loff og godt smør.

illuminatum
Skrevet

hva med:

spansk tortilla (omelett), chorizo, asparges med spekeskinke, ovnstekte poteter, køfke, empanadillas, friterte akkarringer, aioli også selvsagt god skinke

Skrevet

Karbonader + stekt løk

Røykelaks med eggerøre

Roastbeef

Waldorfsalat

Hjemmelaget potetsalat

Loff og godt smør.

Hjemmelaget potetsalat... Høres godt ut. Grillsesongen begynner snart, og vi pleier å spise mye potetsalat. Har du oppskrift?

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg synes det er veldig godt med grov leverpostei, champignon og bacon. :)

Åssen "serveres" det da?

Gjest trultemor26
Skrevet

Karbonader + stekt løk

Røykelaks med eggerøre

Roastbeef

Waldorfsalat

Hjemmelaget potetsalat

Loff og godt smør.

Hva er aspic?

Gjest trultemor26
Skrevet

hva med:

spansk tortilla (omelett), chorizo, asparges med spekeskinke, ovnstekte poteter, køfke, empanadillas, friterte akkarringer, aioli også selvsagt god skinke

Dette her hørtes mer ut som tapas?

Skrevet

Roastbeef med sann tørr løk eller hva det heter, karbonader og stekt løk, potetsalat, waldorfsalat,eggerøre,laks,loffskiver(pariserloff),spekemat-brett,rømme,smør,salt og pepper..hms, kom jaggu ikke på noe mer=)

Det er like greit at du ikke kom på noe mer, for dette var plagsomt å lese. Ble så sulten!!! ;)

Skrevet

Hjemmelaget potetsalat... Høres godt ut. Grillsesongen begynner snart, og vi pleier å spise mye potetsalat. Har du oppskrift?

Mange lager hjemmelaget potetsalat med rømme/majones, men prøv å lage det med eddik/olje istedet! Gjerne med kapers oppi. Nam!

Gjest trultemor26
Skrevet

Noe ekkelt noe!! ;-)

er det sånn lekker gelé med mat i?

Skrevet

Mange lager hjemmelaget potetsalat med rømme/majones, men prøv å lage det med eddik/olje istedet! Gjerne med kapers oppi. Nam!

Altså ingen rømme og majones.. Men hvordan ser den ut da? Den skal jo være litt kremet og hvit.

Gjest trultemor26
Skrevet

Altså ingen rømme og majones.. Men hvordan ser den ut da? Den skal jo være litt kremet og hvit.

Joda! Masse rømme og majones!

Skrevet

er det sånn lekker gelé med mat i?

Ja! *grøss* Men mange liker det sikkert, ettersom det er så vanlig på koldtbord;-)

Skrevet

Ja! *grøss* Men mange liker det sikkert, ettersom det er så vanlig på koldtbord;-)

*Grøsser med*

Gjest trultemor26
Skrevet

Ja, det er sånn typsk koldbord-klassiker som jeg aldri har smakt på! Hehe. Jeg får få svigermor til å lage noe sånt noe.

Skrevet

Jeg synes sånn mer tradisjonell potetsalat med rømme og majones er godt også, og noen liker jo ikke eddik/olje, så har man mange gjester kan man med fordel lage begge deler.

Dette er et eksempel på hvordan "german potatosalad" kan se ut (ser ut som om det er baconterminger i denne):

http://img.timeinc.net/food/channel/i/06/10/1002_FOODis_potatosalad_xl.jpg

Skrevet

Du har jo fått mange gode forslag her, men vil bare si at når vi har hatt koldtbord er røykalaksen, eggerøra, karbonadene og kyllinglåra gått først. Selv liker jeg ikke kald kylling og kald karbonade så godt, men det gjør tydeligvis andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...