Gå til innhold

Koldtbord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom på en ting til: hardkokte egg deles i to, legges med snittsida opp og får enten en dæsj kaviar (til ungene, spesielt) eller en dæsj majones og ei reke oppå seg.

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• birdie

2

• illuminatum

2

• flowy

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Amen!

Jeg er en av dem som håper cabareten dør ut med år foreldregenerasjon. ;)

Ja huffameg! Men en veldekorert cabaret kan jo se ganske pen ut der den står, ihvertfall inntil noen går hen og forsyner seg av den.

Så kanskje man skulle ha hatt "fake cabaret" i silikon, bare for dekorens skyld? ;-)

candyqueen_83
Skrevet

Aspic er det samme som kabaret. ALtså en slags buljong-gelé som en har mat oppi. Når den stivner, blir det veldig lekkert!

Jeg pleier å bruke hardkokte egg, reker, erter, gulrøtter og litt fiskepinner. Legger dette fint i en bolle (den skal snus, så en må tenke på hvordan den blir opp-ned), og heller gel¨´een forsiktig oppi. Dette står i kjøleskapet og stivner til dagen etter. Med mammas deilige remuladesaus til, er det knallgodt :-)

Ikke noe grøssing av det, takk!

Aspic er selve geleen, hele greia ferdig med grønnsaker og diverse heter kabaret ;O)

Gjest prust
Skrevet

Aspic er selve geleen, hele greia ferdig med grønnsaker og diverse heter kabaret ;O)

Å? Da lærte jeg noe nytt i dag :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...