Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan reagerer en edderkopp på mangel på luft? Går den inn i en dvale-liknende tilstand og våkner til liv igjen hvis den blir eksponert for luft igjen,eller dør den?

Jeg har akkurat fanget en gedigen edderkopp ved hjelp av kjøkkenglass og papir og satt den under senga mi. Ikke vil jeg kaste den ut, for da kommer den vel ratt inn igjen. Ikke vil jeg kaste den i do, for den er så stor så den hadde sikkert kravlet opp igjen. Kroppen dens var velpå størrelse med nesa til snuppa mi på snart 2 år. *grøss* Vel, det var kanskje litt å overdrive, men jeg studerte den ikke så nøye. Og ikke vil jeg hverken tråkke på den eller knuse den i papir, for det _klarer_ jeg bare ikke. Den var såppas stor at jeg hadde kjent at den ble knust *supergrøss*. Sånne små edderkopper fanger jeg i dopapir, krøller sammen papiret og kaster i do,

Så nå står den under senga mi.

Hvordan dreper du edderkopper?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272780-%C3%A5-drepe-en-edderkopp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trultis

11

• bouenas

4

• Mista nikket

3

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Uff, jeg setter dem i hvertfall ikke i kjøkkenglass under senga mi - da hadde jeg aldri fått sove! Kan du ikke ta en støvsuger og gjøre kål på elendigheten i en fei? Hvis du har tendens til å plages av frykt for hevngjerrig edderkopp som sniker seg ut av støvsugerrøret natterstid, så kvitter du deg bare med støvsugerposen etterpå.. ;o)

Annonse

Prinsessemamma

Å fytti... fikk stå-pels på ryggen av å lese om monster edderkoppen din. Hvordan du skal drepe den? Kanskje slippe den ned i kokende vann og så helle alt i do og trekke ned? Hadde vært redd for å skylle denned levende jeg og... Hadde forresten aldri i verden plassert den under sengen!!

Morsomt tema!

Syns edderkopper er ganske så ekle dyr, men jeg er ikke redd. Bare syns de beina er så ekle og kravlende.. *grøss*

Jeg pleier å ta litt dopapir og crusher dem inni dette papiret og kaster i søpla etterpå.

Helst skulle jeg hatt mot til å fange dem og kaste dem ut, for det betyr ulykke å drepe edderkopper!

Gjest lillee_my88

Støvsugeren er et fint dyr. :o) Ellers er jeg lynsnar med papir og styrter inn på do, hiver den fra meg fortere enn svint og trekker i snora så fort jeg kan.

det er vann i do. vann dreper edderkopper. og blir digre klumper av .. menneskelig avfall.. dratt med ned så blir da vel for f. en liten edderkopp det også. jeg har stappa lass med insekter nedi do, og har ikke sett noen av dem igjen. Jeg pleier å se på når de snurrer rundt og forsvinner, så jeg vet at de er borte.

Er du gal? Hvorfor har du plassert den der? Det er jo det værste stedet og ha en edderkopp i glass med KUN papir over!!!! IIIIkkkk....

Du må flytte den - NÅ!

Hvordan kom du på å sette glasset der?

Jeg tipper glasset står oppned på et stykke papir med edderkoppen inni. :o)

det er vann i do. vann dreper edderkopper. og blir digre klumper av .. menneskelig avfall.. dratt med ned så blir da vel for f. en liten edderkopp det også. jeg har stappa lass med insekter nedi do, og har ikke sett noen av dem igjen. Jeg pleier å se på når de snurrer rundt og forsvinner, så jeg vet at de er borte.

Skrattler.....du svarer bare såååå bra !!!

Annonse

Støvsugeren er et fint dyr. :o) Ellers er jeg lynsnar med papir og styrter inn på do, hiver den fra meg fortere enn svint og trekker i snora så fort jeg kan.

Støvsuge dem tør jeg ikke...Tenk om de føder masse edderkoppbabyer i støvsugeposen da *iiiiiiiiiik*

Jeg fanger dem omtrent på samme måte som deg, mens jeg grøsser og nesten ikke tør se...

Og så plasserer jeg boksen (sist var det en nedi skjærebrettet med rist) et stykke utpå jordet her.

-Og får mannen til å sjekke om den er borte etterpå.

Hvis han er hjemme derimot - kort prosess. Han dreper dem uten å nøle. *grøss*

Jeg fanger de på samme måte som deg, men jeg kaster de ut igjen fra verandan i 2. etasje.

Blir den smadret når den når bakken da eller ;O)

hmm...hvor langt er det fallet for en edderkopp, hvor tungt faller den til sin kroppsvekt....

hmmm.....dette ble vanskelig regning på natten

:o))

Huff, får helt vondt over alle de bestialske måter folk dreper edderkopper på. Håper Rinja's svar var tull. Det kan umulig gå an å være så slem, selv med en edderkopp - at man torturerer dem til døde. Blir sint og frustrert!!

Og hvorfor drepe dem anyway? Vil ikke være for moraliserende her, men de har faktisk et liv de også!! Om dere absolutt må drepe dem, gjør det i det minste på en human måte!!

Jeg elsker ikke edderkopper, langt derifra, men jeg respekterer dem.. Tar, som flere andre her, edderkoppene i et opp-ned-glass med papir under - men lar dem ikke drukne i do. Setter dem ut i hagen og lar dem få spasere bort på egenhånd, utendørs. Er det en skikkelig ekkel liten (eller stor) sak, bærer jeg den (i glasset) ut hageporten, og slipper den løs på andre siden av gaten..

Huff, får helt vondt over alle de bestialske måter folk dreper edderkopper på. Håper Rinja's svar var tull. Det kan umulig gå an å være så slem, selv med en edderkopp - at man torturerer dem til døde. Blir sint og frustrert!!

Og hvorfor drepe dem anyway? Vil ikke være for moraliserende her, men de har faktisk et liv de også!! Om dere absolutt må drepe dem, gjør det i det minste på en human måte!!

Jeg elsker ikke edderkopper, langt derifra, men jeg respekterer dem.. Tar, som flere andre her, edderkoppene i et opp-ned-glass med papir under - men lar dem ikke drukne i do. Setter dem ut i hagen og lar dem få spasere bort på egenhånd, utendørs. Er det en skikkelig ekkel liten (eller stor) sak, bærer jeg den (i glasset) ut hageporten, og slipper den løs på andre siden av gaten..

Edderkopper ser jeg helst drept.., men det skal selvsagt skje på en human måte! Jeg hadde ikke klart å være ute i hagen dersom jeg dagen før hadde sluppet ut en edderkopp. Såpass paranoid er jeg ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...