Gjest rhag Skrevet 21. mai 2001 Del Skrevet 21. mai 2001 Min kone har i 2 år - etter en tarmoperasjon (kreft i tykktarmen) - hatt konstant diare. Dette har medført at hun har fått sårhet i endetarmsåpningen som gir sterke smerter når hun har avføring. Legene har gitt henne en salve (nitroglyserin), men det har ennå ikke hjulpet. Hun har ogå prøvd å kutte ut matvarer (melk og melkeprodukter, rødvin, kaffe), men ingenting har hjulpet. Vi regner med at det er diaren hun må bli kvitt/som er årsaken til sårheten. Vi prøver derfor på denne måten å få hjelp/råd om hva hun kan gjøre. Er det spesiell mat hun kan prøve for å få avføringen hardere? Takker så mye for all hjelp! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 24. mai 2001 Del Skrevet 24. mai 2001 Hei rhag Det er litt vanskelig for meg å gi gode råd da jeg ikke kjenner til detaljene omkring operasjonen. Fikk din kone strålebehandling? Er det kun tykktarm (ikke tynntarm) som ble fjernet?. Ble hele tykktarmen fjernet? Det beste hadde vært om hun fikk time hos en klinisk ernæringsfysiolog. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rhag Skrevet 26. mai 2001 Del Skrevet 26. mai 2001 Hei rhag Det er litt vanskelig for meg å gi gode råd da jeg ikke kjenner til detaljene omkring operasjonen. Fikk din kone strålebehandling? Er det kun tykktarm (ikke tynntarm) som ble fjernet?. Ble hele tykktarmen fjernet? Det beste hadde vært om hun fikk time hos en klinisk ernæringsfysiolog. Hei, Janne Kvammen - og takk for svar! Her følger noen opplysninger om operasjonen (svar på dine spørsmål): Min kone fikk ikke strålebehandling. Det var kun tykktarm som ble fjernet. Hun måtte fjerne halve høyre side av tykktarmen. Jeg håper dette kan hjelpe deg til å gi et litt mer utfyllende svar. Jeg vil bringe forslaget ditt om å bestille time hos klinisk ernæringsfysiolog videre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.