Gå til innhold

Ulykkelig alene etter en ulykke............

Anbefalte innlegg

For ca et år siden, 3 september i fjor, ble jeg utsatt for en ulykke og ble sterkt skadet.

Dette endte med at jeg brøt ryggen og ble lam. Jeg er ifølge venniner en veldig attraktiv og vakker person, men jeg føler det ikke slik lenger. Før jeg skadet meg var jeg mye ute og ble kjent med andre damer som virket tilsynelatende interisert i meg. Men etter jeg havnet i rullestol er jeg plutselig ikke så attraktiv lenger. Er vel også noe med at jeg er i så ung alder som jeg er. Jeg ble 20 år i år. Så det virker som alle de unge jentene er sykt opptatt med at du skal fungere "normalt" Jeg holdt mye på med en dame før jeg skadet meg. Og etter det har hun helt brutt kontakten og kuttet meg ut, selvom jeg har prøvd å holde kontakten og visst meg interisert. Så er det slik at unge jenter rett og slett ser ned på oss som sitter i rullestol og har en skade som gjør at vi ikke kan gå eller noe annet som alle andre kan? Jeg tar gjerne imot synspunkt fra alle som har noe å si om denne saken. Jeg har begynt å føle meg mer og mer aseksuell etter dette. Håper noen har noen gode svar på hva jeg kan gjøre og har egne erfaringer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278616-ulykkelig-alene-etter-en-ulykke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at mange er redde. De er redde for det de ikke vet. De vet ikke hva det vil si å være lam. De vet ikke hva det vil si å være sammen med en som er lam - og de tør ikke prøve.

Kanskje du kan prøve å bli kjent med noen via nettet? Da får jentene en sjanse til å bli kjent med _deg_ og ikke de lamme bena dine.

Det er gjerne slik at unge jenter kan være litt overfladiske. Ikke at det er noen trøst for deg da, men det er kanskje en forklaring.

Du er ung og fersk og er fremdeles inne i sorgfasen. Det blir bedre etterhvert og jentene blir eldre og skjønner mer. Jeg tror det lureste er å dra et sted og treffe andre i samme situasjon og så kan du lære av de erfarne gutta som har vært skadet noen år.

Sjansen for å treffe en jente er ganske stor, tror jeg. De fleste gutter forblir ikke ugifte ;o)

Du er ung og fersk og er fremdeles inne i sorgfasen. Det blir bedre etterhvert og jentene blir eldre og skjønner mer. Jeg tror det lureste er å dra et sted og treffe andre i samme situasjon og så kan du lære av de erfarne gutta som har vært skadet noen år.

Sjansen for å treffe en jente er ganske stor, tror jeg. De fleste gutter forblir ikke ugifte ;o)

Har vært borti gutta som har samme skade som meg. Og de sliter med akkurat samme problem som meg. Jentene virker ikke interisert eller noe når vi er så unge. Jeg begynner bare å stenge meg mer og mer inne. Men jeg sørger ikke. Er bare glad for å være i livet. Bilen min ble totalvrak og det var et under at jeg overlevde. Det sa både politiet, brannvesenet og de som har sett bilen min. Jeg hadde nok englevakt den natten. Men jeg prøver å fortelle nye jenter om hvordan skaden min og sånn fungerer. Hva som skjer. Men de virker så lite mottakelig for det. Det er liksomt helt likegyldig. Men jeg lever jo i håpet om at det kan skje noe bra med meg. Håper i såfall.

Gjest Happiness

Har vært borti gutta som har samme skade som meg. Og de sliter med akkurat samme problem som meg. Jentene virker ikke interisert eller noe når vi er så unge. Jeg begynner bare å stenge meg mer og mer inne. Men jeg sørger ikke. Er bare glad for å være i livet. Bilen min ble totalvrak og det var et under at jeg overlevde. Det sa både politiet, brannvesenet og de som har sett bilen min. Jeg hadde nok englevakt den natten. Men jeg prøver å fortelle nye jenter om hvordan skaden min og sånn fungerer. Hva som skjer. Men de virker så lite mottakelig for det. Det er liksomt helt likegyldig. Men jeg lever jo i håpet om at det kan skje noe bra med meg. Håper i såfall.

Jeg tror mange tenker at det må være veldig seriøst med en de treffer som sitter i rullestol. At man ikke bør treffe han og kanskje ha tilfeldig sex, ikke involvere seg osv på samme måte som med en som ikke er i rullestol. Fordi jentene kanskje er mer redd for å såre deg enn en annen mann uten hjul.

Derfor trekker de seg kanskje også litt tilbake, for ikke å starte noe som kan bli for komplisert.

Og man er som det blir sagt mange som ofte er redd for det ukjente. Spesielt som veldig ung.

Når du da treffer en jente tror jeg du finner en gjennomtenkt og oppegående ei, og det er jo et pluss når hun endelig dukker opp. Og før eller siden gjør hun det. Fokuser på deg selv og livet ditt, bygge opp igjen deg selv.

Ingenting som er så sexy som en mann som "bærer" seg selv.

Og til det er ikke gående ben en forutsetning.

Vil det hjelpe deg å tenke litt på hvordan du hadde reagert på / forholdt deg til en jente i rullestol før du selv ble skadet?

Jeg tror det stemmer at flere jenter vil holde det på vennskapsnivå når de treffer en gutt i rullestol. Men jeg tror også at etter som du griper andre sider ved livet skaffer deg utdanning og etter hvert jobb, samtidig som jentene blir eldre og modnes vil du ha store sjanser til å finne en du trives godt sammen med.

mvh

Annonse

Gjest rullestolbruker

Jeg har selv vært funksjonsfrisk og senere blitt rullestolbruker, jeg opplever ofte at mennesker jeg møter ikke ser meg som person, men bare ser rullestolen, som jeg kjører rundt i, og ikke snakker til meg, men henvender seg til min ektefelle.

Dette gjelder spesielt når jeg treffer nye mennesker, folk jeg har kjent i en årrekke, er kjent med meg og behandler meg som den person jeg er. Derfor foretrekker jeg å handle i butikker, hvor jeg er kjent og liker ikke å treffe nye mennesker, men jeg er også i godt voksen alder, har vært funksjonshemmet i 25 år.

Mennesker som bruker rullestol er forskjellige, og de fleste har sine åndsevner i behold, men det er ikke alltid lett for utenforstående å finne ut av, mange er vel feige og trekker seg unna før de har blitt kjent, mange er også forlegne ved å treffe mentalt oppegående mennesker, som er rullestolbrukere.

Hilsen

Jeg tror nok at alder og livsfase spiller en veldig stor rolle her!

Ungdomstiden er en alder preget av mye energi og aktivitet, og mange har et

høyt tempo i livet sitt både fysisk og mentalt.

Det skal skje noe hele tiden, og følelser og forelskelser kommer og går.

Så jeg vil nok tro at rullestolen virker adskillig mere skremmende, og hemmende, på en 20 år gammel jente, enn den gjør for en på f.eks. 30, som kanskje er mere klar for å etablere seg og roe ned tempoet i hverdagen.

Det har nok ikke bare med deg som person å gjøre, og jeg tror ikke jentene "ser ned på" deg fordi du er skadet. Jeg tror heller de blir litt skremt av de praktiske problemene det fører med seg å være sammen med en i rullestol.

De tenker nok:

Hvordan kan de reise på ferie med deg??

Hvordan kan de gå på byen med deg?

Hvordan kan du være med på besøk til bestevenninnen som bor i fjerde etasje i en bygård uten heis?

Og hva med hytteturen på fjellet med vennegjengen der man må gå på ski ski til hytta? Og hva skal du gjøre mens de andre er i slalombakken??

Mange unge jenter ønsker nok en aktiv hverdag de kan dele med kjæresten sin.

Derfor er de skeptiske fordi de er usikre på hvordan det blir sammen med deg.

Men med tiden blir jentene mere modne, og begynner å legge vekt på andre verdier enn det som betyr mye for dem idag.

Jeg tror derfor at tiden jobber for deg i den sammenheng.

Mitt eneste råd er å prøve å holde på din sjarmerende personlighet og ditt humør.

Hvis du er en kjekk og sjarmerende gutt/mann,så har du alle forutsetningen for å treffe en jente en dag, enten du bruker rullestol, eller ikke!

Blir du derimot bitter og selvmedlidende, så er det nok ikke rullestolen som skremmer bort potensielle kjærester...

Stå på! Og tenk positivt!!

Lykke til!

Vil det hjelpe deg å tenke litt på hvordan du hadde reagert på / forholdt deg til en jente i rullestol før du selv ble skadet?

Jeg tror det stemmer at flere jenter vil holde det på vennskapsnivå når de treffer en gutt i rullestol. Men jeg tror også at etter som du griper andre sider ved livet skaffer deg utdanning og etter hvert jobb, samtidig som jentene blir eldre og modnes vil du ha store sjanser til å finne en du trives godt sammen med.

mvh

Jeg visste egentlig at dette spørsmålet kom til å kommeOg vi hadde en gang en diskusjon om dette. Om hvem som ikke ville hatt noe problem med å bli ilag med en i rusllestol. Og jeg var den eneste som ikke hadde noe imot det. At du sitter i rullestol endrer deg ikke som en person. Du er fortsatt den du er. Ikke noe er forandret.

Jeg visste egentlig at dette spørsmålet kom til å kommeOg vi hadde en gang en diskusjon om dette. Om hvem som ikke ville hatt noe problem med å bli ilag med en i rusllestol. Og jeg var den eneste som ikke hadde noe imot det. At du sitter i rullestol endrer deg ikke som en person. Du er fortsatt den du er. Ikke noe er forandret.

Nei, det forandrer deg ikke som peson. Det har du helt rett i.

Det forandrer bare måten du kommer deg fra A til B.

Jeg har ikke noe godt svar på hva som gjør at det forandrer mange menneskers holdninger til den som tar seg fram med rullestol så voldsomt.

Kanskje noen bare ser begrensninger (ut fra en eller annen stereotyp oppfatning) og ikke muligheter når de ser en rullestol?

mvh

Det kan nok hende at det blir lettere etterhvert siden jentene forstår mer. Jeg har ikke noe problem med å skjønne hva du snakker om, det er vanskelig å for folk å se personen og ikke stolen, men noen klarer det og mange klarer ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...