Jorunn Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Har etter 15 år begynt å jogge litt igjen den siste måneden. Har en fast løype på 4 km som jeg løper/går i, 2-3 ganger i uken. Gode sko ble kjøpt inn til formålet. Har de siste gangene har leggmuskelaturen vært litt trøblete. Det kjennes ut som tykkleggen knyter seg og i tillegg er det litt "sviing" på innsiden av leggen. Er dette noe som vil forsvinne etterhvert som kroppen blir vandt med å jogge igjen eller er det fare på ferde? Har hele vinteren trent på ellipsemaskin, slik at jeg hadde litt treningsgrunnlag. Prøver å gå ned en god del i vekt og tenkte at jogging skulle være en fin avveksling til ellipsemaskinen. Nå må det kanskje også nevnes at jeg for 11-12 år sidebn opererte begge leggene p.g.a. kronisk beinhinnebetennelse, men kjenner ingen smerter på fremsiden av leggen, når jeg løper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Legg-muskulaturen din er øyensynlig et svakt punkt. (kfr. tidligere operasjon). Etter hvert som du blir tilvendt trening igjen, blir det sikkert bedre. Men varier litt med å gå i skog og mark og bruk sykkelen i tillegg. Dette gir forskjellig belastning av bena dine . Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.