Gå til innhold

Har ikke foreldrene lidd nok. Maddie-saken.

Anbefalte innlegg

Gjest Lotus78
Skrevet

http://www.abcnyheter.no/node/49384

Foreldrene til Maddie står i fare for å bli tiltalt fordi de lot barna være alene den natten Maddie forsvant.

Har ikke disse foreldrene lidd nok? Det er smertelig klar over og har sikkert tenkt på at Maddie ikke hadde forsvunnet om de eller andre passet på barna den natten.

Gjest Mener nå jeg
Skrevet

Synes bare det er rett og rimelig. Man forlater ikke tre barn under 4 (?) år alene, uavhengig av utfallet.

Skrevet

Tja... Skulle ikke komme som noen bombe om de blir tiltalt for akkurat det. Man går _ikke_ fra tre sovende småunger på et hotellrom...

monique1365380367
Skrevet

Synes bare det er rett og rimelig. Man forlater ikke tre barn under 4 (?) år alene, uavhengig av utfallet.

Jeg syns at foreldrene til Maddie ikke har gjort noe galt, de fleste av oss foreldre har gjort dette....noe annet er vanskelig å tro...Grillfest hos naboen, javel vi går dit...men vi sjekker barna jevnlig....kunne like gjerne skjedd da.....spør du meg.

Gjest slikt gjør man bare ikke!
Skrevet

Jeg syns at foreldrene til Maddie ikke har gjort noe galt, de fleste av oss foreldre har gjort dette....noe annet er vanskelig å tro...Grillfest hos naboen, javel vi går dit...men vi sjekker barna jevnlig....kunne like gjerne skjedd da.....spør du meg.

dette er noe jeg husker mine foreldre gjorde. Hastet oss i seng, slik at de kunne dra bort, her var det snakk om ca 3 km. Det hendte vi våknet og så at tlf ¨lå av, når vi lyttet hørte vi festbråket og fikk ikke "kontakt" når vi ropte på mamma og pappa. Det var ikke noe gøy, husker jeg ble redd.

Så nei, det er ikke noe alle gjør! Har aldri gjort det og kommer nok ikke til å gjøre det heller.

Skrevet

Nei, det er det ikke alle foreldre som gjør. Jeg kjenner faktisk ingen som har gjort det, min 11-åring har aldri vært alene hjemme om kvelden etterat han ble født, jeg dro ikke engang da faren min døde for jeg hadde ikke barnevakt og det var en selvfølge for meg å ikke dra fra ham.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg har aldri gjort det. Og vil aldri gjøre det.

Gjest kjent doler
Skrevet

Tja... Skulle ikke komme som noen bombe om de blir tiltalt for akkurat det. Man går _ikke_ fra tre sovende småunger på et hotellrom...

Jeg har hørt om venninner som hadde 3 små barn på et hotellrom i oslo, mens de selv var ute å festet til kl 4 på natta.

Det gamleste barnet var 10 år og yngste 1 1/2år.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg har hørt om venninner som hadde 3 små barn på et hotellrom i oslo, mens de selv var ute å festet til kl 4 på natta.

Fatter det ikke!

Enn om barna våkner redde? Og skremmer hverandre opp? Går ut av rommet for å lete etter foreldrene?

Noen passer ikke for å få barn, fordi de elsker seg selv for høyt og vil ikke gi plass eller rom for ungene.

Skrevet

De har vel fått sin straff må man kunne si. Er det virkelig grunnlag for en sak mot dem? Har de gjort noe ulovlig?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

De har vel fått sin straff må man kunne si. Er det virkelig grunnlag for en sak mot dem? Har de gjort noe ulovlig?

Ja, akkurat disse foreldrene har lidd nok. Og de lider hele tiden, med all oppmerksomheten mot dem. Det at det blir snakk om tiltale gjør det ikke bedre.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nei, jeg tror ikke å gå fra barna det er noe de fleste foreldre har gjort. Jeg kunne ikke drømme om å gå fra barna mine alene, og jeg tror jeg kan si uten å være veldig bastant at ingen jeg kjenner heller gjør det.

Skrevet

Ja, akkurat disse foreldrene har lidd nok. Og de lider hele tiden, med all oppmerksomheten mot dem. Det at det blir snakk om tiltale gjør det ikke bedre.

Akkurat oppmerksomheten mot dem kan de ikke klage på da, det har de definitivt lagt opp til selv...

Gjest Polio
Skrevet

"Gamleste"?!?!?? Herregud, hva slags karakter hadde du i norsk da??

Skrevet

Nei, jeg tror ikke _de fleste_ foreldre gjør slik, heldigvis! Vi bor i et boligfelt i et ellers rolig strøk, mange barnefamilier her, men ingen jeg har hørt om går fra barna sine etter at de har lagt seg...ikke engang for å gå på grillfest til naboen - eller på butikken for å kjøpe avisa eller hva det nå enn skulle være... Slik gjør man bare ikke, og Maddie-saken understreker bare hvorfor man ikke skal gjøre slik. Håper i det minste denne saken gjør at folk som faktisk gjør slik, heretter tenker seg om både en og tre ganger før de gjør noe slikt. Ikke bare kidnapping, hva med brann - sykdom - ting kan skje temmelig fort!!

Gjest kjent doler
Skrevet

"Gamleste"?!?!?? Herregud, hva slags karakter hadde du i norsk da??

hehe når det går an å skrive minst istedet for yngst så må det da vel gå greit å skrive gamlest istedet for eldst?

Jeg er ingen bedreviter i norsk ordbok, likevel fikk jeg karakter i norsk.

dol er vel ikke et sted der rettskriving bør kommenteres så alt for mye da vi skribenter her har ofte ulike problemer og deriblant lese og skrivevansker- til påminnelse så er dette doktor forum!

Sikkert masse feiler i dette innlegget. Skal spørre webmaster om vi kan få stavefeil retting på dol ;)

Syntes det var moro at du tok deg tid til å rette på feilen min :)

Lykke til denne gangen også..

Gjest Polio
Skrevet

hehe når det går an å skrive minst istedet for yngst så må det da vel gå greit å skrive gamlest istedet for eldst?

Jeg er ingen bedreviter i norsk ordbok, likevel fikk jeg karakter i norsk.

dol er vel ikke et sted der rettskriving bør kommenteres så alt for mye da vi skribenter her har ofte ulike problemer og deriblant lese og skrivevansker- til påminnelse så er dette doktor forum!

Sikkert masse feiler i dette innlegget. Skal spørre webmaster om vi kan få stavefeil retting på dol ;)

Syntes det var moro at du tok deg tid til å rette på feilen min :)

Lykke til denne gangen også..

Fint at du også tok deg tid til å svare på rettelsen min - og jeg tviler på at det er lese- og skrivevansker som er årsaken til feilen i innlegget ditt. Da skriver man som regel riktig ord da, men ikke på rett måte - sjelden man tar et helt feil ord!! Og når det er snakk om alder, så er den "minste" ikke å sammenligne med "gamleste"...

Gjest kjent doler
Skrevet

Fint at du også tok deg tid til å svare på rettelsen min - og jeg tviler på at det er lese- og skrivevansker som er årsaken til feilen i innlegget ditt. Da skriver man som regel riktig ord da, men ikke på rett måte - sjelden man tar et helt feil ord!! Og når det er snakk om alder, så er den "minste" ikke å sammenligne med "gamleste"...

takker for opplysningen.

Da har jeg lært noe nytt i dag ;)

Jeg sier kuer om kyr også, er det lov tro?

Gjest chilena
Skrevet

dette er noe jeg husker mine foreldre gjorde. Hastet oss i seng, slik at de kunne dra bort, her var det snakk om ca 3 km. Det hendte vi våknet og så at tlf ¨lå av, når vi lyttet hørte vi festbråket og fikk ikke "kontakt" når vi ropte på mamma og pappa. Det var ikke noe gøy, husker jeg ble redd.

Så nei, det er ikke noe alle gjør! Har aldri gjort det og kommer nok ikke til å gjøre det heller.

Lidd nok? Eller fått straff nok? Typisk, at noen blir forfølgere i en slik situasjon, hvor Madeleines foreldre er blitt ofre for sine egne grove feilvalg.

En går bare ikke fra tre små barn, tvillinger på ett og et halvt, og ei jente på nær fire år uansett. Uansett om man sjekker dem hver halvtime. En går ikke fra to barn på 6 og 8 heller. Innlegg her om "hvem går ikke fra barna for å gå på grillfest hos naboen" kjenner jeg meg ikke igjen i. Ingen jeg kjenner ville det falt å gjøre det.

Det er meget vanskelig for meg, å sette meg inn i hvordan Madeleines foreldre tenker. Måtte de absolutt ut å spise om kvelden, kunne de vel tatt barna med? Eller spise tidligere dersom barna måtte sove?

Generelt syns jeg i dag, at det er et kynisk drag over mange nybakte foreldre. Spesielt mødre, som har en baby som er i symbiose med dem første leveåret, som på død og liv skal fortsette livet som før. Jeg har fått inntrykk av at Madeleines foreldre er av denne typen. Tre små barn vil de ha. Men leve det frie livet uten barn som hele tiden skal ha oppmerksomheten, -sitte rolig å spise middag med venner, det skal de også.

Dette "ja takk, begge deler" går på bekostning av ungene.Har mere sansen for de foreldre som innstiller seg på "foreldrelivet" når ungene kommer, og setter barna i første rekke i de første årende og etterhvert som ungene vokser til, får en også mere rom for egne behov igjen.

Nei, jeg kan bli nokså kynisk når jeg ser på dette. Kan hende tar jeg feil, men noen skal utad fremstå som "vellykkede" hvorav karriere, barn er viktige ingredienser. Jeg tror ikke unger har godt av å bli pakket vekk hos andre fra de er babyer. Heller ikke tilbringe 2-3 timer pr. dag med foreldrene i årevis.

Uansett går en ikke fra ungene sine hverken om dagen eller om kvelden, det være seg hjemme eller på et hotell.

Skrevet

Her var det mange bedre-vitere. Jeg hadde ikke gått fra ungene på et hotellrom i syden, men de fleste jeg kjenner kunne gått til naboen når ungene sover. Bor på et byggefelt som er nytt, med bare småbarnsforeldre. I den ene gata her er det nabofester hver helg sommeren igjennom, og da kommer alle med babycallene sine.

I den gata jeg bor er det ikke noe særlig av det, men mange av naboen som sitter ute på verandaen hos de de omgås mest med om kveldene. En gang vi hadde jentefest i den andre gata, inviterte den ene mannen her i gata alle mannfolkene som satt hjemme med ungene hjem til ham på fest når ungene sov, de fleste kom, med babycall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...