Gå til innhold

Akillessenebetennelse


Gjest maratoner
 Del

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Først og fremst alternativ trening, dvs. all trening som ikke belaster achilles er bra for deg. Etter dette 15 min. med foten i ei bøtte med isvann.

Ellers er det mange som har god erfaring med trykkbølge behandling i tillegg. Prøv det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babette

Et lite tips som kan forebygge ny skade når du kan begynne å løpe igjen: Vær nøye med å tøye ut i akillesområdet, mot en trestamme (glimrende, fordi skoen ikke vil gli, ) vegg, trapp eller lignende, med hælen i bakken og foten i skrå vinkel oppover. Hold stillingen i ca. 30 sekunder og gjenta 2 ganger på hver fot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
 Del

×
×
  • Opprett ny...