Gå til innhold

Transkjønnet?


Gjest mirabeaux

Anbefalte innlegg

Gjest mirabeaux

Jo så langt er jeg med. Men jeg lurer på om mandolina selv kan sette ord på det? Forstår at h*n er i denne fasen ut av et tidl innlegg her.

Nå har jeg lest at dette er en psykiatrisk lidelse. Så strengt tatt burde innlegget vært på det forumet, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

Nåja. Hin viste seg da med omtrent bar overkropp i "Alt om min far" og han har _pupper_. Og hin er ikke så overvektig at hin skulle fått slike pupper av den grunn!

Han har alltid hatt litt "bryster", fikk de litt større da han gikk på hormoner...

Men da kona sa NEI, så sluttet han, for hun ville gå ifra han om han ikke sluttet! De er et flott par ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Han tar ikke hormoner lenger, fordi kona satte foten ned, og sa NEI!''

Men da hadde jeg jo rett. Jeg sa jo at hin hadde tatt hormoner, ikke at hin fremdeles gjør det.

Da har du rett! Men innlegget kunne mistolket som han fremdeles tok hormoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ganske uvanling, men finnes :-)

Han har alltid hatt litt "bryster", fikk de litt større da han gikk på hormoner...

Men da kona sa NEI, så sluttet han, for hun ville gå ifra han om han ikke sluttet! De er et flott par ;)

De er to flotte personer begge to, uavhengi av kjønn ;-) Tro om vi kjenner hverandre siden du kjenner de personlig ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Esben Esther har jo tatt hormoner for å få bryster, så hos hin er det jo ikke lenger bare på "kles-stadiet" da.

Nei, det stemmer, det hadde jeg glemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ganske uvanling, men finnes :-)

Nå har jeg lest at dette er en psykiatrisk lidelse. Så strengt tatt burde innlegget vært på det forumet, eller?

Fortell en trans att det en en "psykiatrisk lidelse" Tror du får problemer da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mirabeaux

Fortell en trans att det en en "psykiatrisk lidelse" Tror du får problemer da ;-)

psykiatrisk lidelse i ICD-10

står det å lese på Wikipeda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

De er to flotte personer begge to, uavhengi av kjønn ;-) Tro om vi kjenner hverandre siden du kjenner de personlig ;-)

Aner ikke!

Men de er flotte mennesker! Kjente også faren og moren til Espen/Pirelli, også de var helt herlige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ganske uvanling, men finnes :-)

psykiatrisk lidelse i ICD-10

står det å lese på Wikipeda.

Ja, man trodde det var det før, og de som er det blir gjerne behandlet for det siden de må igjennom endel prøvelser for å bli godtatt. Dette er forøvrig veldig synd :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mirabeaux

Ja, man trodde det var det før, og de som er det blir gjerne behandlet for det siden de må igjennom endel prøvelser for å bli godtatt. Dette er forøvrig veldig synd :-(

Men ok si meg da. Siden det er antall x og y kromosomer som er avgjørende for hvilket kjønn: er det så å forstå at det å være transkjønnet betyr at det er blitt krøll med x-krom. og y-krom. i fosterlivet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

Jo så langt er jeg med. Men jeg lurer på om mandolina selv kan sette ord på det? Forstår at h*n er i denne fasen ut av et tidl innlegg her.

Hvilket innlegg sikter du til?

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mirabeaux

Jo så langt er jeg med. Men jeg lurer på om mandolina selv kan sette ord på det? Forstår at h*n er i denne fasen ut av et tidl innlegg her.

Mandolina. Beklager så mye, jeg har rotet. Vedk jeg siktet til var nicket 'iknonå' den 28.7. Sorry! Men bortsett fra det så hadde det jo vært interessant å få svar på mitt spm om x/y-kromosomer. Og det faktum at noen altså føler seg som dt motsatte kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

Mandolina. Beklager så mye, jeg har rotet. Vedk jeg siktet til var nicket 'iknonå' den 28.7. Sorry! Men bortsett fra det så hadde det jo vært interessant å få svar på mitt spm om x/y-kromosomer. Og det faktum at noen altså føler seg som dt motsatte kjønn.

Jeg kjenner ikke mer til fenomenet enn det innlegg jeg henviste til fra Wikipwdia.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ganske uvanling, men finnes :-)

Men ok si meg da. Siden det er antall x og y kromosomer som er avgjørende for hvilket kjønn: er det så å forstå at det å være transkjønnet betyr at det er blitt krøll med x-krom. og y-krom. i fosterlivet?

Kromosonene er det samme som hos alle andre. Men de som er transkjønnet merker det gjerne veldig tidlig selv. Gjerne i 3-5 års alderen. Du har rett i att det sitter i hodet, så en mann som er transkjønnet vil automatisk ha en del i hjernen som er mer lik oss damer. Dette er forsket på alt for lite, men kromosonene er ikke forskjellige. Håper dette var ett ok svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mirabeaux

Kromosonene er det samme som hos alle andre. Men de som er transkjønnet merker det gjerne veldig tidlig selv. Gjerne i 3-5 års alderen. Du har rett i att det sitter i hodet, så en mann som er transkjønnet vil automatisk ha en del i hjernen som er mer lik oss damer. Dette er forsket på alt for lite, men kromosonene er ikke forskjellige. Håper dette var ett ok svar :-)

Hei. Takk for svar om kromosomer. Leste forrøvrig en artikkel om 'lille Per' som helt fra halvannet år hade interessert seg så for å kle seg i jenteklær (tidlig?) at foreldrene ikke fant det merkelig at han etterhvert utviklet en transkjønnet identitet. Nå viste det seg også at de litt eldre brødrene hadde kledd seg ut i alle år i jenteklær. Det som slår meg er at her har vi en mor som ønsker seg desperat ei tulle med øyne blå ;) hun har en kiste med jenteklær og lar guttungene sine ha det gøy.

Ja, det var det med sosialisering, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...