Gå til innhold

Jeg er lei av troll og har gjort noe med det..


Gjest pærebrus875

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Bookworm

    4

  • Mrs. Wallace

    2

  • Lotte :o)

    2

  • pekkaline

    2

Mest aktive i denne tråden

Gjest pærebrus875

[quote name=Shira :o)' timestamp='1197923420' post='3754047]

Det kan jo komme troll dit også.

Jeg er allerede på Dol og et annet lite forum, så jeg er vel egentlig "fullbooket". Jeg har nemlig hørt om noe som heter RL også, som jeg nå utforsker ;o)

Men altså, trollene leser vel her de også, så hvordan skal du sile ut hvem som er troll og ikke?

Haha, veldig morsomt. Det går jo an å ha et sosialt nettverk i RL også, i tillegg til internett. Krever jo ikke mange timene forumaktivitet før jeg kaster ut folk derfra heller..

Og troll er lett å oppdage, begynner noen å svare folk med bare piss og tullball og personangrep heller enn saklige argumenter til hvorfor de ikke likte det som ble skrevet, så er de troll. Ikke verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærebrus875

Det er sikkert spennende å få være Admin og prøve å organisere et forum, så på den bakgrunn forstår jeg motivasjonen din.

Men hvis du bare er ute etter et trollfritt forum, så finnes det mange av dem "der ute".

Det som gjør dol så utsatt, er muligheten til å være anonym og bytte nick i et kjør. Den er de alene om.

JEg synes det er en flott mulighet å være anonym, ikke misforstå meg. Men nettet renner snart over av troll på forum og i kommentarer på f eks Dagbladet. Jeg vil ha en troll-fri sone. Om så bare for å skrive lange diskusjoner med noen få. Heller det enn massevis av diskusjoner med massevis av folk, som etterhvert fylles opp av troll og tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærebrus875

Kjære pærebrus!

Kan ikke du vise meg hvor jeg har tullet henn? Please??

Nei, jeg tuller ikke nå, jeg vil at du skal komme med eksempler på hva som er tull.

Var det ikke du som "avbrøt" en diskusjon ved å skrive "dette er det dummeste jeg har hørt" eller noe i den dur? Og slikt synes jeg er dårlig gjort, det svarte jeg det også. Vær så uenig du vil, men utdyp gjerne litt. Ikke bare skrive "dette var dumt" men "dette var dumt sagt forbi....".

Skjønner? Mulig jeg reagerer litt fort på deg, men stort sett når noen starter å svare slikt, så fortsetter de også. Og jeg føler ikke diskusjonen går noe sted når noen da "avbryter" med slikt. Hadde du skrevet hvorfor du mente det var dumt skrevet, så skull jeg ikke sagt noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke du som "avbrøt" en diskusjon ved å skrive "dette er det dummeste jeg har hørt" eller noe i den dur? Og slikt synes jeg er dårlig gjort, det svarte jeg det også. Vær så uenig du vil, men utdyp gjerne litt. Ikke bare skrive "dette var dumt" men "dette var dumt sagt forbi....".

Skjønner? Mulig jeg reagerer litt fort på deg, men stort sett når noen starter å svare slikt, så fortsetter de også. Og jeg føler ikke diskusjonen går noe sted når noen da "avbryter" med slikt. Hadde du skrevet hvorfor du mente det var dumt skrevet, så skull jeg ikke sagt noe.

Men kjære vene, jeg skrev jo hvorfor dette var det dummeste jeg hadde hørt. Hvis dette er det eneste du har på meg, ja da er du VELDIG på leit etter troll....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Haha, veldig morsomt. Det går jo an å ha et sosialt nettverk i RL også, i tillegg til internett. Krever jo ikke mange timene forumaktivitet før jeg kaster ut folk derfra heller..

Og troll er lett å oppdage, begynner noen å svare folk med bare piss og tullball og personangrep heller enn saklige argumenter til hvorfor de ikke likte det som ble skrevet, så er de troll. Ikke verre.

Det var bare en spøk det med RL altså, som gikk på meg og mine internettvaner.

Joda, jeg ser jo poenget. Du må ha lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira :o)

''Jeg har nemlig hørt om noe som heter RL også, som jeg nå utforsker''

Har du en lenke dit? ;o)

Hi hi, du får google og se om du finner den ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har nemlig hørt om noe som heter RL også, som jeg nå utforsker''

Har du en lenke dit? ;o)

*lol* du kan få sagt det du. Du er god å ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1197923420' post='3754047]

Det kan jo komme troll dit også.

Jeg er allerede på Dol og et annet lite forum, så jeg er vel egentlig "fullbooket". Jeg har nemlig hørt om noe som heter RL også, som jeg nå utforsker ;o)

Men altså, trollene leser vel her de også, så hvordan skal du sile ut hvem som er troll og ikke?

Hmmm, RL?? Hørte kjent ut:-) Kanskje jeg skulle teste det en dag, hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei takk, jeg blir her. Valgte å ikke bli med til Avkroken i vinter, så da lokker ikke ditt forum meg heller.

Skriver under på den, troll merker man fort på de useriøse svarene, og da er det bare å styre unna dem, enkelt og greit:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dol og avkroken (litt) og det er bra nok for meg :) Men det er jo sprekt gjort av deg. Håper det blir bra for din skyld.

Når det gjelder all praten om troll så vil jeg foreslå at du prøver å heve deg over det å ikke svare på frekke svar. Jeg selv sprakk for ei lita stund siden, men det skulle jeg ikke gjort. Jeg fikk ikke noe godt utav det. Så oppskriften = _stå over å svare_ Det krever litt, men øvelse gjør mester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke du som "avbrøt" en diskusjon ved å skrive "dette er det dummeste jeg har hørt" eller noe i den dur? Og slikt synes jeg er dårlig gjort, det svarte jeg det også. Vær så uenig du vil, men utdyp gjerne litt. Ikke bare skrive "dette var dumt" men "dette var dumt sagt forbi....".

Skjønner? Mulig jeg reagerer litt fort på deg, men stort sett når noen starter å svare slikt, så fortsetter de også. Og jeg føler ikke diskusjonen går noe sted når noen da "avbryter" med slikt. Hadde du skrevet hvorfor du mente det var dumt skrevet, så skull jeg ikke sagt noe.

Det er jo ikke akkurat den typen kommentarer, kanskje bare én gang - som kjennetegner et troll da. Jeg har ved flere anledninger kanskje hatt en dårlig dag, og svart altfor krasst i innlegg, uten å egentlig mene noe vondt med det, men det gjør meg da ikke til et troll for det. Troll er jo de som utelukkende kommer med intetsigende innlegg, eller bare surmaga oppstøt uten å komme med saklige innlegg i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

JEg synes det er en flott mulighet å være anonym, ikke misforstå meg. Men nettet renner snart over av troll på forum og i kommentarer på f eks Dagbladet. Jeg vil ha en troll-fri sone. Om så bare for å skrive lange diskusjoner med noen få. Heller det enn massevis av diskusjoner med massevis av folk, som etterhvert fylles opp av troll og tull.

Oj, så lang denne tråden har blitt! Jeg orker ikke å lese de andre svarene, vil bare fortelle deg at jeg er på tre forum utenom dol, alle er trollfrie.

Og jeg tror ikke jeg misforstod deg. Jeg trodde ikke at du kritiserte dol for muligheten til å være anonym her, det var det jeg som gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sdhfkhsld

Jeg kan ikke tenke meg å være medlem av et forum startet av en person som uten foranledning har skjelt meg ut på det groveste. Ellers lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Hmmm, RL?? Hørte kjent ut:-) Kanskje jeg skulle teste det en dag, hihi...

Det er både moro og kjedelig, men det kan ha sine fordeler også ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollesen

Om du med troll mener at du aldri går ut i sollys, har hale og buskete hår, klart, jeg bryr meg ikke hvordan du ser ut.

Mener du derimot at du vil melde deg inn bare for å trolle og skrive tullball, nei.

Men det er jo det jeg vil, jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærebrus875

Det er jo ikke akkurat den typen kommentarer, kanskje bare én gang - som kjennetegner et troll da. Jeg har ved flere anledninger kanskje hatt en dårlig dag, og svart altfor krasst i innlegg, uten å egentlig mene noe vondt med det, men det gjør meg da ikke til et troll for det. Troll er jo de som utelukkende kommer med intetsigende innlegg, eller bare surmaga oppstøt uten å komme med saklige innlegg i det hele tatt...

Ja det er et par stk av dem her også. Jeg kan forstår forskjellen på ås krive lit småirritert, f eks om noen spørr om det samme for 10. gang. Men å bare skrive vrøvl hele tida, det er sånt jeg er lei. Og det er ikke noen moderatorer her som kan fjerne det, vi må fortelle webmaster som kanskje stikker innom dagen etter og tar det bort.

Troll gidder ikke mer om innlegget fjernes fortest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...