Gjest Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Hei! Vi har en gutt på 4.5 år som i over ett år har nektet PLENT å spise middag. Han kan spise pølsebrød og noen t-skjeer risgrøt, men alt annet er ikke intrs. Vi har forsøkt å ikke tvinge ham, men han må sitte ved bordet sammen med oss. Han får da tallerken og mulighet til å forsyne seg selv om han ønsker det, men til ingen nytte. At vi sluttet med "tvangsforing" har hjulpet på stemningen rundt bordet, men etter 6 mnd med å la ham velge selv, så er det ingen resultater. Han spiser godt til andre måltider (brødmåltider), men får ikke det som erstatning for middag. Ikke spiser han veldig mye godteri eller drikker veldig mye heller. Nå har vi ingen flere ideer for hva som kan hjelpe lenger. Hadde blitt umåtelig glad for svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295823-middagsnekt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Vi innførte at poden må smake. Klart at det gjør det litt mer ubehagelig rundt matbordet til tider, men mulig å motivere på andre måter kanskje at man ikke får lage dårlig stemning. Det er ikke snakk om store smakene, men jeg tror at det er viktig for smaksløkene at de prøver. Merker veldig godt om det er noe han faktisk ikke liker eller om det er noe han bare har bestemt seg for at han ikke liker. Han setter kryss for hver dag han har vært flik til å smake, og for hvert syvende kryss får han bestemme middagen. Overraskende nok har han begynte å ønske taco, istedenfor pølser eller tomatsuppe Første gangen han bestemte middag, ønsket han fiskekaker, da fikk jeg meg en overraskelse da også gitt. At de innfører en del retter på SFO har også vært til stor hjelp. Der lærte han å like ostesmørbrød. Det var stor fremgang for en som bare likte to typer pålegg. Så det går fremover... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295823-middagsnekt/#findComment-2387118 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.