Gå til innhold

Utroskap går det og tilgi?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AneM1365380603

Noen kan nok tilgi utroskap selv om det ikke glemmes. Tilliten som var er rasert og må bygges opp igjen.

Jeg ble dumpet en gang pga at jeg hadde vært utro. Jeg sa jeg hadde vært utro og han tilga meg der og da. Noen mnd senere sa han at følelsene for meg var blitt ødelagt etter utroskapen. Han hadde alltid satt meg så høyt pga min ærlighet og moral, men nå var det bare tomme ord..

Jeg fikk altså kjenne konsekvensene av utroskap. Sånn i ettertid synes jeg at jeg fikk som fortjent.

Gjest Ingen konkrete tips

Har hørt om enkelte som har blitt tilgitt, men det er nok unntakene. Hele basisen for ett forhold som er å ha tillit til noen, stole på de osv er ødelagt, og det skal nok en enorm innsats til for å bygge opp det igjen noe "offeret" sjelden er villig til å ta.

Annonse

Jeg vet ikke jeg- "tilgivelse" - hva er det?

Jeg synes det kan være greit å si at det er utilgivelig, men at det skal være fullt mulig å leve med det og legge det bak seg, men tror egentlig ikke det handler om tilgivelse.

Det er viktig for sin egen del å tilgi, slik at man ikke bærer med seg sorg og sinne. Jeg mener ikke at han bør fortsette forholdet, men akseptere at den andre gjorde en feil, og bli ferdig med det.

Jeg ville ikke ha noen problemer med å tilgi det, i alle fall. Tilgi, men ikke glemme.

Hvis det skulle skje, ville jeg være redd for å miste ham, og opptatt av at han hadde beskyttet seg mot kjønnssykdommer, men selve tanken på at han hadde ligget med en annen, ville ikke vært så ille.

Selv er jeg bombesikker på at jeg ikke kommer til å være utro, og kjæresten min ville heller ikke kunne godta det.

Klart det er mulig!

Om noen hadde spurt deg om det var mulig "å gå på vannet", så hadde du mest sannsynlig svart nei...Skjønner?

''Om noen hadde spurt deg om det var mulig "å gå på vannet", så hadde du mest sannsynlig svart nei...Skjønner?''

Ihvertfall nå som det har blitt tøvær her omkring. Da bør man være forsiktig med vann-gåing...

Annonse

Gjest Elextra

Jeg mener at tøvær ikke er det samme som regnvær, men mer som mildvær om våren sånn at snøen smelter.

Ja, tøvær er da et forholdsvis hverdagslig ord...?

Se forøvrig her: http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=t%F8v%E6r&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...