Gjest ikke i kveld! Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 sitter her Igjen, altfor mett og med dårlig samvittighet.. Er det noen som kan si noe om årsaker til at noen overspiser? Jeg blir ikke klok på meg selv. Jeg er deprimert og burde normalt sett mistet matlysten, burde jeg ikke? Jeg har overspist i mange år og har blitt overvektig selvsagt. Vondt å ha det slik. Selvdisiplin fungerer overhode ikke, har forsøk å ta meg selv i nakken men.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296769-overspising/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
bibben Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Jeg forstår at du sliter med dette. Det er ikke godt å ha det slik du beskriver. Det er sikkert. Jeg tenker at det er en stor misforståelse at alle mister matlysten ved depresjoner. Mange øker også inntaket - trøstespising - som man jo kaller det. For trøst trenger man i bøtter og spann når depresjonen herjer som værst. Dette er slett ikke uvanlig. Når man er lei seg er det også lettere å gi f... i hva en putter i seg. Fremtiden er grell uansett, og man gir "beng" kort og godt. Når det gjelder medikamenter for depresjon erfarte jeg at Cipralex forkludret min karakterstyrke fullstendig. Jeg fikk økt matlyst og karakterstyrken forsvant som dugg for sol. Virkelig en dårlig kombinasjon! Jeg synes det er leit for deg at du sliter med dette. Kanskje ville det være en idé å lufte problemstillingen med din fastlege. La nå ikke den dårlige samvittigheten ødelegge hele kvelden din. Tenk heller på at din bevisthet omkring problemet er en god start på det å ta tak i dette, og at du vet at du har et problem som på en eller annen måte skal og kan løses. For få år siden satt jeg i hengemyra selv, og trodde at jeg ikke skulle komme meg opp av den. Etter at jeg sluttet med Cipralex og begynte med Lamictal, har humøret holdt seg på rett kjøl, og jeg klarer å styre meg unna de værste fristelser. Det har da også blitt lettere å gjøre ting som krever litt fysisk anstrengelse. Jeg ønsker deg all lykke til ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296769-overspising/#findComment-2395835 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke i kveld! Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Jeg forstår at du sliter med dette. Det er ikke godt å ha det slik du beskriver. Det er sikkert. Jeg tenker at det er en stor misforståelse at alle mister matlysten ved depresjoner. Mange øker også inntaket - trøstespising - som man jo kaller det. For trøst trenger man i bøtter og spann når depresjonen herjer som værst. Dette er slett ikke uvanlig. Når man er lei seg er det også lettere å gi f... i hva en putter i seg. Fremtiden er grell uansett, og man gir "beng" kort og godt. Når det gjelder medikamenter for depresjon erfarte jeg at Cipralex forkludret min karakterstyrke fullstendig. Jeg fikk økt matlyst og karakterstyrken forsvant som dugg for sol. Virkelig en dårlig kombinasjon! Jeg synes det er leit for deg at du sliter med dette. Kanskje ville det være en idé å lufte problemstillingen med din fastlege. La nå ikke den dårlige samvittigheten ødelegge hele kvelden din. Tenk heller på at din bevisthet omkring problemet er en god start på det å ta tak i dette, og at du vet at du har et problem som på en eller annen måte skal og kan løses. For få år siden satt jeg i hengemyra selv, og trodde at jeg ikke skulle komme meg opp av den. Etter at jeg sluttet med Cipralex og begynte med Lamictal, har humøret holdt seg på rett kjøl, og jeg klarer å styre meg unna de værste fristelser. Det har da også blitt lettere å gjøre ting som krever litt fysisk anstrengelse. Jeg ønsker deg all lykke til ) tusen takk for et bra svar. Du har veldig mange gode poeng. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296769-overspising/#findComment-2395838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjohei Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Selv har jeg slitt med trøstespising. Det øker på i perioder hvor jeg ikke har det bra (sliter med angst og depresjon). Merker at trening og fokus på sunn mat gjør at jeg føler meg bedre og ikke har så lyst til å ødelegge det med usunn mat. Rosiner, frukt og nøtter (mandler) kan hjelpe på søtsug eller en kopp kakao. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296769-overspising/#findComment-2397962 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjohei Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Selvdisiplin fungere ikke sier du. Har du ingen ork eller lyst til å gjøre noe med problemet? Hva med en hjemmetreningsapparat (stepmaskin) du kan bruke foran tven eller ta øvelser foran tven. Når du først kommer i gang vil du føle velbehaget ved å trene og da vil du fortsette. Jeg kan også anbefale deg å melde deg inn på et treningssenter. Selv liker jeg å trene spinning. Kanskje du kan bruke tilbudet aktiv på dagtid? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296769-overspising/#findComment-2397968 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.