Gå til innhold

Mørbradbiff

Anbefalte innlegg

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg har et stort stykke mørbradbiff liggende i kjøleskapet.

Det har vært frosset. Tok det ut av fryseren på lørdag (26), hadde tenkt å bruke det til lapskaus på søndag. Men så ble jeg syk, og har vært sengeliggende til nå. Står best før 22.1 på pakka, men har altså ligget i frysen fram til lørdag, og deretter i kjøleskapet.

Er det bare å kaste dette nå?

Lukter ikke noe galt av det, men er skeptisk til mat som er gått over best før datoen.

Fortsetter under...

candyqueen_83
Skrevet

Det går helt fint. Biff skal helst ligge litt over datoen, for å bli så mørt som mulig :o)

Gjest annlovinda
Skrevet

Det går helt fint. Biff skal helst ligge litt over datoen, for å bli så mørt som mulig :o)

Jeg kan se på kjøttet at det er mørkere enn det var når jeg kjøpte det, men det betyr vel bare at det er blitt mer mørt?

Uff, har helt noia jeg når det gjelder datoer og mat.

Tusen takk for svar

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg kan se på kjøttet at det er mørkere enn det var når jeg kjøpte det, men det betyr vel bare at det er blitt mer mørt?

Tusen takk for svar

Du kan trygt spise det, som candyqueen sier, blir kjøtt bedre av å ligge litt. Kjøtt vil lukte surt når det er for gammelt, du dør ikke av å spise det heller, men det smaker ikke særlig godt...;)

Gjest annlovinda
Skrevet

Du kan trygt spise det, som candyqueen sier, blir kjøtt bedre av å ligge litt. Kjøtt vil lukte surt når det er for gammelt, du dør ikke av å spise det heller, men det smaker ikke særlig godt...;)

Takk for svar.

Da skal jeg skjære det opp og steke det nå. Så blir det middag i dag også. ;)

candyqueen_83
Skrevet

Tusen takk for svar

Jeg har stekt kjøttet når det var sånn flere ganger. Aldri blitt dårlig hvertfall.

Annonse

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg har stekt kjøttet når det var sånn flere ganger. Aldri blitt dårlig hvertfall.

Holder på å steke det nå. Lukter ikke noe annet enn det vanligvis gjør, så satser på at det går bra

Takk for svar

Skrevet

Tusen takk for svar

Fargen har ikke noe å si.

Gjest annlovinda
Skrevet

Hva slags dyr er det laget av?

Okse.

I går spiste jeg en aldeles nydelig svin indrefilet. Så mør og nydelig. Ikke lenge til neste gang jeg skal ha det igjen. Har en til i frysen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...