Gå til innhold

Ukas trening


Lillemus

Anbefalte innlegg

Jeg nekter å tro hun har hatt stor nytte av Terje Vigen!

Har hun vel! Til og med jeg har grått mine modige tårer over hans skjebne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    20

  • mariaflyfly

    9

  • frosken

    7

  • laban

    7

Mest aktive i denne tråden

mariaflyfly

Har hun vel! Til og med jeg har grått mine modige tårer over hans skjebne.

Det var bare et ledd i få deg ti å synes synd på Terje Vigen, det neste blir hvordan få deg til å se at det er synd på Carl I. Hagen! *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare et ledd i få deg ti å synes synd på Terje Vigen, det neste blir hvordan få deg til å se at det er synd på Carl I. Hagen! *s*

Du har ikke stått på brygga i Grimstad, du , og tenkt på Terje Vigen og de sultne barna hans!?! Og enda har det gått deg rimelig bra her i livet... Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Du har ikke stått på brygga i Grimstad, du , og tenkt på Terje Vigen og de sultne barna hans!?! Og enda har det gått deg rimelig bra her i livet... Eller?

Jeg har stått på brygga i Grimstad og lurt på om sønnen min ville slutte å skrike dersom jeg kasta han i vannet. :P Ellers har det gått sånn nogenlunde bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Jeg har stått på brygga i Grimstad og lurt på om sønnen min ville slutte å skrike dersom jeg kasta han i vannet. :P Ellers har det gått sånn nogenlunde bra.

Det var egentlig mitt innlegg dere herpet, så nå herper jeg deres diskusjon!!!!

Husker du sangen "Ingrid Sletten av Sillejord"? Den pleide mamma og pappa synge for oss, alle versene, og min søster grein likemye hver gang på siste vers; "....da var det ikke tråden igjen!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Det var egentlig mitt innlegg dere herpet, så nå herper jeg deres diskusjon!!!!

Husker du sangen "Ingrid Sletten av Sillejord"? Den pleide mamma og pappa synge for oss, alle versene, og min søster grein likemye hver gang på siste vers; "....da var det ikke tråden igjen!"

Den lærte vi av den samme barneskolelærinna. Sørgelige saker. Jeg nekter forresten å tro at dette faktisk var en del av pensumet! Og ja, da, jeg husker ihvertfall to vers i farta her jeg sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prust

Den lærte vi av den samme barneskolelærinna. Sørgelige saker. Jeg nekter forresten å tro at dette faktisk var en del av pensumet! Og ja, da, jeg husker ihvertfall to vers i farta her jeg sitter.

Vi hadde den ikke på skolen, så det var nok ikke pensum, men sikkert en av yndlingssangene...

En annen trist sang pappa pleide å synge, var "Marian, det bleike barnet.." Den stod i ei knall oransje sangbok med ei rosa dame med krøllete hår på på forsida.

Hun Marian ble ertet og mobbet og hadde det bare fælt.... Lurer på hvorfor han sang den sangen, egentlig. Det var da vi var ganske små, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Vi hadde den ikke på skolen, så det var nok ikke pensum, men sikkert en av yndlingssangene...

En annen trist sang pappa pleide å synge, var "Marian, det bleike barnet.." Den stod i ei knall oransje sangbok med ei rosa dame med krøllete hår på på forsida.

Hun Marian ble ertet og mobbet og hadde det bare fælt.... Lurer på hvorfor han sang den sangen, egentlig. Det var da vi var ganske små, tror jeg.

Høres ut som en sånn grusom skilingsvise. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt labert denne uka.

1 1/2 timer vekter på tirsdag

45 minutter spinning + 20 minutter vekter på fredag

Klatring i går.

+ 2 gåturer a ca. 30 minutter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 17980 steg, onsdag 40567.

Jeg har mistet piffen litt :(

40.000 skritt på en dag, og så sier du at du har mista piffen????

Har aldri rundet 20.000 på en dag jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

40.000 skritt på en dag, og så sier du at du har mista piffen????

Har aldri rundet 20.000 på en dag jeg....

Nå måtte jeg le godt her :D Det ser jo veldig rart ut, ja. Det jeg mente er at jeg pleier å trene hver dag, mens denne uka var det kun 2 dager det var verdt å skrive opp antall steg. Jeg har trent nesten hver dag siden begynnelsen av januar, mens denne uka har vært tung. Den dagen jeg hadde 40 tusen steg var litt spesiell. Jeg ble pisket i konkurranse av en venninne. Nesten hele dagen gikk i det. Dagen etter orket jeg nesten ikke trå på bena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag: i svømmehallen med ungene i 2 timer, men det var ikke trening, bare bevegelse i vann :-)

Lørdag: var leder på leir, og jeg ledet an i sangen "Laurenzia, kjære Laurenzia, når kan jeg møte deg neste gang, Laurenzia" Dypt knebøy for hver "Laurenzia" og hver ukedag. PUH! Det var hardere enn jeg husket - har vært helt gåen i lårene i dag. Regnet etter at jeg i løpet av sangen tok 63 dype knebøy!!!!!!

Søndag: Løp 6 km!!!! Gikk to min oppvarming, løp i 19 minutter, gikk i fem minutter og løp i 17 minutter. Deilig :-)

Men nå blir det nok ikke mer trim før slalåm og ski i påskeferien..

Ååååå, Laurenzia hadde jeg helt glemt! :-) Hadde nok merket de knebøyningene godt i dag....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem pokker er Laurenzia? Og hva har h*n gjort for å fortjene alle disse knebøyene? *lurer*

*he he* Ja, det kan du si, men det er altså en gammel speidersang der man holder hender og går i ring og synger mens man skal ta masse dype knebøy. Ikke noe for gamle, stive knær...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååååå, Laurenzia hadde jeg helt glemt! :-) Hadde nok merket de knebøyningene godt i dag....;-)

Den har jeg også vært gjennom, mange ganger. Men det er leeenge siden - lurer på hvordan det hadde gått nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker bare meningsløse salmer som vi lærte på barneskolen, vi hadde ei ganske religiøs lærinne. Utrolig hvor mye ubrukelig man husker. ;)

Ja, jeg kan også mange salmer fra hine hårde dager.

Vi måtte stå ved siden av pultene våre og resitere tekstene i kor...:-( Det var stort sett bare tekstene vi lærte...

Senere fikk vi en lærerinne som var mer musikalsk interessert, og da _sang_ vi dem faktisk, og ettersom jeg liker å synge, satte jeg pris på mange av dem. Særlig dem som ikke var så altfor treige.

Husker at jeg likte veldig godt "Din rikssak Jesus være skal" og "Deg være ære";-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nekter å tro hun har hatt stor nytte av Terje Vigen!

*he he* enig! Faren min kunne også Terje Vigen.

Selv fant jeg som barn ut at jeg skulle pugge alle de 50 statene i USA i alfabetisk rekkefølge, hvilket har kommet nyttig med når man løser kryssord;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var egentlig mitt innlegg dere herpet, så nå herper jeg deres diskusjon!!!!

Husker du sangen "Ingrid Sletten av Sillejord"? Den pleide mamma og pappa synge for oss, alle versene, og min søster grein likemye hver gang på siste vers; "....da var det ikke tråden igjen!"

Jeg herper enda mer!! ;-) Hadde dere virkelig tenkt å lure dere unna ved å gjemme denne diskusjonen på et så treigt forum som Trening??? ;-p

Jeg grein av Vesleblakken - kunne ikke skjønne hvorfor Blakken måtte dø for å redde barnet...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jeg også vært gjennom, mange ganger. Men det er leeenge siden - lurer på hvordan det hadde gått nå...

Ja, jeg tør nesten ikke tenke på det engang.... Det knaker i leddene om morgenen *huff*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også alle versen på Mellom bakkar og berg (tror jeg da) + mange andre gamle sanger.

Men husker en del fra speideren også. Favoritten var "Nå vil et brev jeg skrive til dere mor og far, og fortelle hvor forferdelig jeg det på leiren har. Å send meg hjem, å send meg hjem, å send meg hjem igjen! Å send meg hjem, å send meg hjem, å send meg hjem igjen!"

Ja, den husker jeg også.

Jeg likte veldig godt "da jeg fylte mitt ellevte år", "bålets flammer stiger høyt mot sky" og "all verden kaller det vemmeligt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg herper enda mer!! ;-) Hadde dere virkelig tenkt å lure dere unna ved å gjemme denne diskusjonen på et så treigt forum som Trening??? ;-p

Jeg grein av Vesleblakken - kunne ikke skjønne hvorfor Blakken måtte dø for å redde barnet...;-)

Jeg mener bestemt å ha lest en seriøs artikkel en gang, som handlet om den sangen. En lege mente at tidsfaktoren ikke var så avgjørende for den sykdommen (lungebetennelse?) at det var nødvendig å sprengkjøre hesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...