Gå til innhold

Slikker du på skjeen når du lager mat?


Gjest Gjestene vet ingenting.

Anbefalte innlegg

Er du klar over hvor mange mannfolk som aldri vasker hendene etter å ha vært på do?

Huff ja, og spiser peanøtter fra fellesskåler i baren etterpå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 202
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    25

  • frosken

    8

  • Bookworm

    8

  • Kalevala

    7

Mest aktive i denne tråden

Er alle ærlige her i denne tråden tro, eller er det bare meg som er skikkelig gris?

Jeg gjør det ikke når noen ser meg da, bare i all hemmelighet. Det gjør kanskje ikke saken noe bedre men:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pass på... Bakterier yngler overalt!

Jeg er ikke så redd bakterier. Det er med de som alle edderkoppene og andre småkryp som trives i mitt hus fra 1850; bare jeg overser dem lenge nok så går de sin vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

På jobben min er det to toaletter ved siden av hverandre og jeg har hørt at noen bare går rett ut uten å vaske henda. Forhåpentligvis er det samme dama som gjør det hver gang.

Fatter ikke at normale opplyste folk gjør sånt jeg!

Føler meg skitten om jeg ikke får vasket hendene - selv om jeg sikkert ikke har så uhorvelig mange bakterier på hnda hvis jeg bare har tisset....

Men apropos doer - jeg MÅ bare fortelle om den merkelige doen vi var på i Venezia, min mor og jeg. Det var på en pizzarestaurant - sånn ganske midt på treet av kvalitet. To doer/avlukker, som utenpå så helt vanlige ut.

Da jeg kom inn, så jeg til min forskrekkelse at klosettet var helt på bakkenivå - kanksje maks 25 cm over golvet. Og ingen doring, bare porselenet.

SÅ jeg måtte jo sette meg på huk over denne doen da!!!

Syntes faktisk litt synd på eldre folk som måtte dit.... Hva slags variant er dette? Hva er poenget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestene vet ingenting.

Er alle ærlige her i denne tråden tro, eller er det bare meg som er skikkelig gris?

Jeg gjør det ikke når noen ser meg da, bare i all hemmelighet. Det gjør kanskje ikke saken noe bedre men:)

Flott at du tør å innrømme det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke at normale opplyste folk gjør sånt jeg!

Føler meg skitten om jeg ikke får vasket hendene - selv om jeg sikkert ikke har så uhorvelig mange bakterier på hnda hvis jeg bare har tisset....

Men apropos doer - jeg MÅ bare fortelle om den merkelige doen vi var på i Venezia, min mor og jeg. Det var på en pizzarestaurant - sånn ganske midt på treet av kvalitet. To doer/avlukker, som utenpå så helt vanlige ut.

Da jeg kom inn, så jeg til min forskrekkelse at klosettet var helt på bakkenivå - kanksje maks 25 cm over golvet. Og ingen doring, bare porselenet.

SÅ jeg måtte jo sette meg på huk over denne doen da!!!

Syntes faktisk litt synd på eldre folk som måtte dit.... Hva slags variant er dette? Hva er poenget?

Hø, det var da ingeting;o)

Jeg har opplevd at doen bare var ett hull i gulvet.

Slå den du ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fatter ikke at normale opplyste folk gjør sånt jeg!

Føler meg skitten om jeg ikke får vasket hendene - selv om jeg sikkert ikke har så uhorvelig mange bakterier på hnda hvis jeg bare har tisset....

Men apropos doer - jeg MÅ bare fortelle om den merkelige doen vi var på i Venezia, min mor og jeg. Det var på en pizzarestaurant - sånn ganske midt på treet av kvalitet. To doer/avlukker, som utenpå så helt vanlige ut.

Da jeg kom inn, så jeg til min forskrekkelse at klosettet var helt på bakkenivå - kanksje maks 25 cm over golvet. Og ingen doring, bare porselenet.

SÅ jeg måtte jo sette meg på huk over denne doen da!!!

Syntes faktisk litt synd på eldre folk som måtte dit.... Hva slags variant er dette? Hva er poenget?

Stå-toalett er ganske vanlig i mange land. Til og med i Hellas har jeg sett det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så redd bakterier. Det er med de som alle edderkoppene og andre småkryp som trives i mitt hus fra 1850; bare jeg overser dem lenge nok så går de sin vei!

Hvis de har bodd der siden 1850 så spørs det om de går sin vei med det første. Vet ikke om du har oddsene på din side, liksom:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Det sitter i ryggmargen at en ikke skal slikke på en skje og så putte den i maten for å smake en gang til. Jeg var hypernøye før, og gjorde det aldri.

Har blitt litt slappere de siste årene, og når det bare er oss her hjemme, gjør jeg det glatt uten å tenke - vi drikker nå av samme glass, og smaker av hverandres is osv - så vi deler nok de samme bakteriene. Er selvsagt forsiktig hvis det er sykdom i huset.

Hvis vi har gjester derimot, gjør jeg det ikke.

MEN jeg smaker alltid på røra når jeg baker - med fingeren :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestene vet ingenting.

Jeg er ikke så redd bakterier. Det er med de som alle edderkoppene og andre småkryp som trives i mitt hus fra 1850; bare jeg overser dem lenge nok så går de sin vei!

Edderkoppene går kanskje sin vei, men det gjør ikke bakteriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de har bodd der siden 1850 så spørs det om de går sin vei med det første. Vet ikke om du har oddsene på din side, liksom:-)

Kan jo hende at udyret mitt bidrar til utryddelse av noen i det minste. Han er alltid glad for litt proteintilskudd!

Det verste er egentlig når gresshopper velger å flytte inn på soverommet om sommeren . De lager så mye lyd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du tør å innrømme det.

Er bare ærlig jeg, selv om jeg egentlig vet at det er galt:)

Egentlig gjør det meg ingenting at andre gjør det samme heller. Ikke at venner gjør det ihvertfall.

Men jeg lurer på hva som foregår på restauranter rundt omkring. Spesielt i utlandet.

Enkelte steder ser det ikke ut som glass og kopper blir skikkelig vasket heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestene vet ingenting.

Spør om dette i samme tråd, siden det kom opp under.

Jeg gjør ikke alltid det heller. Men jeg vasker hendene før jeg lager mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det sitter i ryggmargen at en ikke skal slikke på en skje og så putte den i maten for å smake en gang til. Jeg var hypernøye før, og gjorde det aldri.

Har blitt litt slappere de siste årene, og når det bare er oss her hjemme, gjør jeg det glatt uten å tenke - vi drikker nå av samme glass, og smaker av hverandres is osv - så vi deler nok de samme bakteriene. Er selvsagt forsiktig hvis det er sykdom i huset.

Hvis vi har gjester derimot, gjør jeg det ikke.

MEN jeg smaker alltid på røra når jeg baker - med fingeren :-)

"Jeg var hypernøye før, og gjorde det aldri"

Samme her faktisk, men nå gir jeg litt mer f..

Er det så farlig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edderkoppene går kanskje sin vei, men det gjør ikke bakteriene.

Joda, bakteriene går også. Jeg kan ikke se noen, kan du?

Ute av syne, ute av sinn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestene vet ingenting.

Er bare ærlig jeg, selv om jeg egentlig vet at det er galt:)

Egentlig gjør det meg ingenting at andre gjør det samme heller. Ikke at venner gjør det ihvertfall.

Men jeg lurer på hva som foregår på restauranter rundt omkring. Spesielt i utlandet.

Enkelte steder ser det ikke ut som glass og kopper blir skikkelig vasket heller.

Nei, det kan nok se grusomt ut på restaurantkjøkkener rundt omkring. Man vet jo aldri om de spytter i maten, unnlater å vaske hendene eller verre ting. Bra hva man ikke vet, sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Hø, det var da ingeting;o)

Jeg har opplevd at doen bare var ett hull i gulvet.

Slå den du ;o)

Uff da!

Men helt alvorlig - hvordan klarer da gamle bestemor på 85 å gå på do der?

Eller en person med bekkenløsning?

osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blikkboks

Jeg vet det er galt. Det var vel noe jeg lærte av moren min eller skolekjøkkenet i gamle dager. Men i all hemmelighet gjør jeg det alikevel:) Ikke en vanlig skje, men bare tuppen av t-skjeen.

Jeg vet jo at jeg er frisk så:)

Sønnen min har immunsvikt og jeg tror ikke han dauer av dette.

Selv han tåler litt bakterier. Er jeg forkjølet derimot tar jeg hensyn til gjestene. Skulle bare mangle så påpasselig jeg er med å ikke bli smittet selv.

Jeg skyller den i så og si kokende vann, tror heller ikke jeg utgjør noen større helsemessigskade for mine omgivelser.

Stort sett smaker jeg jo kun en gang om den smaker rett, så da er jo problemet der evnt, ikke konstant.

Jeg er faktisk mer redd for di som ikke vasker hendene sine....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo hende at udyret mitt bidrar til utryddelse av noen i det minste. Han er alltid glad for litt proteintilskudd!

Det verste er egentlig når gresshopper velger å flytte inn på soverommet om sommeren . De lager så mye lyd...

Du får gi dem noen ordentlige instrumenter og få dem til å spille noe bra musikk for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Stå-toalett er ganske vanlig i mange land. Til og med i Hellas har jeg sett det.

Har ikke hørt om det før jeg, men nå er jeg ikke særlig bereist da....

Men vi damer må jo da sette oss på huk - ellers renner det jo nedover beina vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...