Gå til innhold

Slikker du på skjeen når du lager mat?


Gjest Gjestene vet ingenting.

Anbefalte innlegg

Mista nikket

Spør om dette i samme tråd, siden det kom opp under.

Jeg gjør ikke alltid det heller. Men jeg vasker hendene før jeg lager mat.

Ja, det er en selvfølge for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 202
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    25

  • frosken

    8

  • Bookworm

    8

  • Kalevala

    7

Mest aktive i denne tråden

Spør om dette i samme tråd, siden det kom opp under.

Jeg gjør ikke alltid det heller. Men jeg vasker hendene før jeg lager mat.

Det gjør jeg alltid. Jeg synes det er direkte grisete å la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

Urinen er jo steril også, så jeg skjønner bare ikke vitsen med å vaske hendene -hver gang- jeg har tisset.

Tuller du, eller lyst på en lang usj-tråd? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar litt mat på sleiva eller øsa og heller over på skjea, hvis jeg skal smake på maten, deretter putter jeg skjea i munnen. Det kan jeg gjøre flere ganger for å smake til med passe krydder el.l, eller bare fordi jeg har lyst til å smake. Men skjea jeg putter i munnen kommer aldri ned i kjelen eller bollen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke at normale opplyste folk gjør sånt jeg!

Føler meg skitten om jeg ikke får vasket hendene - selv om jeg sikkert ikke har så uhorvelig mange bakterier på hnda hvis jeg bare har tisset....

Men apropos doer - jeg MÅ bare fortelle om den merkelige doen vi var på i Venezia, min mor og jeg. Det var på en pizzarestaurant - sånn ganske midt på treet av kvalitet. To doer/avlukker, som utenpå så helt vanlige ut.

Da jeg kom inn, så jeg til min forskrekkelse at klosettet var helt på bakkenivå - kanksje maks 25 cm over golvet. Og ingen doring, bare porselenet.

SÅ jeg måtte jo sette meg på huk over denne doen da!!!

Syntes faktisk litt synd på eldre folk som måtte dit.... Hva slags variant er dette? Hva er poenget?

I Hellas engang måtte jeg tisse i et hull i murgulvet, var ikke snakk om noe porselen der nei:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg har gjester, så tisser jeg på hendene mine, så går jeg på stua og rister urinen over gjestene.

Hvorfor ikke heller putte hendene ned i maten etter at du har tisset på dem. Da vet fortsatt ikke gjestene ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestene vet ingenting.

Hm. Da håper jeg vi ikke håndhilser eller spiser fra samme pianøttskål særlig ofte! :)

Ja, for det er sikkert masse fælt på papiret jeg tar på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg alltid.

Også blir jeg mobbet fordi jeg vasker hendene som om jeg skulle operer noen, helt opp til albuene.....

Hehe, samme med meg, til og med når jeg jobbet på sykehjem så ble kirurgvasken min kommentert... Og der SKAL det jo virkelig være renslig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestene vet ingenting.

Hvorfor ikke heller putte hendene ned i maten etter at du har tisset på dem. Da vet fortsatt ikke gjestene ingenting.

Det var lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gjør det. Føler med skitten hvis ikke.

Hvis jeg tisser ute i skogen, får jeg jo ikke vasket meg - men heller ikke tørket meg. Føler likevel at jeg burde vaske meg på hendene. AKkurat det er litt ulogisk da....

Men ellers - ja, jeg vasker meg alltid etter dobesøk!

Ta med våtservietter hver enn du går. De er utrolig praktiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestene vet ingenting.

Ta med våtservietter hver enn du går. De er utrolig praktiske :)

Og stappe våtserivetter med urin i lomma? For man hiver vel ikke sånt i naturen, gjør man vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo unødvendig, man er jo bare i kontakt med papiret.

Nei vettu hva - det med skjea i maten kunne jeg tildels forstå (selv om jeg ikke gjør det selv), men å ikke vaske seg på henda etter dobesøk - ingen forståelse fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle jeg tulle? Tror ikke noe på at alle er så prektige som de sier.

Det har ikke noe med prektighet å gjøre, men vanlig renslighet og respekt for seg selv og andre. For de fleste er det forhåpentligvis rutiner som er innlært fra barnsben av, og som man gjør helt automatisk.

Tørker du deg hver gang du har vært på do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

Ja, for det er sikkert masse fælt på papiret jeg tar på.

Du tar vel på mer enn papiret, gjør du ikke? Og vet vel ikke helt hva andre har tatt på før de tok på dørklinka, toalettholderen, toalettsetet etc? ;) Både salomonella og e-coli smitter lett gjennom dårlig håndhygiene etter toalettbesøk, og selv om jeg syns det ofte blir for mye hysteri om både det ene og det andre når det kommer til kropp, helse og hygiene tror jeg ikke man kan være nøye nok når det kommer til håndhygiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og stappe våtserivetter med urin i lomma? For man hiver vel ikke sånt i naturen, gjør man vel?

Man har med en plastpose, selvfølgelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg alltid.

Også blir jeg mobbet fordi jeg vasker hendene som om jeg skulle operer noen, helt opp til albuene.....

Sånn gjør jeg også. Ikke helt opp til albuene, men ca midt mellom håndleddet og albuen.

Begynte med det under studie. Da hadde vi så mange lab.undersøkelser med bakterier. Fikk nesten sjokk over hvor mye bakterier det kan bli på fingrene etter et toalett besøk. (selv med flere lag papir.) fysj og fysj..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestene vet ingenting.

Det har ikke noe med prektighet å gjøre, men vanlig renslighet og respekt for seg selv og andre. For de fleste er det forhåpentligvis rutiner som er innlært fra barnsben av, og som man gjør helt automatisk.

Tørker du deg hver gang du har vært på do?

Tørker meg etter at jeg har vært på do, og vasker hendene før jeg lager mat eller skal gjøre andre ting som krever rene hender. Ser liksom ikke vitsen med å vaske hendene etter tissing hvis jeg skal ut og grave i jorda for eksempel. Det er lov å tenke sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...