Gå til innhold

Slikker du på skjeen når du lager mat?


Gjest Gjestene vet ingenting.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 202
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    25

  • frosken

    8

  • Bookworm

    8

  • Kalevala

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

Stort sett ja. Men om det er midt på natta og jeg bare har tisset en skvett hender det jeg tusler rett til sengs etterpå. Ved større affærer derimot går alltid turen innom vasken etterpå.

Vasker hendene før jeg begynner med middagen når jeg kommer hjem fra jobb.

Må tilføye at jeg er streng på at ungene vasker hendene etter dobesøk, men ikke alltid like nøye før måltidene. Har en venninne som er veldig nøye på håndhygiene til ungene, vasker hender om morgenen før frokost og før alle måltider og når de kommer inn og sånt - og hennes under er mye oftere syke (snørr og sånt) enn mine...

Det er ikke bare for egne barns skyld en skal være nøye med deres håndhygiene, vet du *vifter med snusfornuftig pekefinger*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var ikke en sånn flytebæsj (kan ikke tro jeg skriver dette *he he*), men en skikkelig pølse nedi der.

Noen pølser kan være vanskelig å få skylt ned. Jeg synes i alle fall du bør vurdere denne muligheten. Jeg tror du hadde passet sammen med Fredrik Skavlan, morsan. Han vasker seg på hendene hele tida, sto det i et intervju jeg leste en gang.

Men jeg er også litt sånn. Jeg misliker sterkt å håndhilse på mange, og så gå rett til bords med mat som man må ta i, f. eks. brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpa gjør forskjellen, vet du. Vask i såpe fjerner nesten alle bakterier, men du klarer ikke å skylle vekk bakteriene med bare vann.

Ikke alle bakterier forsvinner helt. En del ja, men...

Men samtidig... Som jeg skrev om meg selv, så er det kun når det lages mat sammen med min kjære at det smakes av samme skje. Ikke når det lages mat til andre.

Samtidig vet jeg en del om hva som skjer rundt på diverse restauranter, kafeer, bakerier, slakterier, så om noen slikker på ei skje og skyller den i varmt vann før de smaker med den samme igjen, så er det filleting i forhold til mye annet.

Men som mange andre vet, godt for alt man ikke vet. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på jobben min en gang kom jeg inn på do og så at hun som hadde vært der før meg ikke hadde skylt ned - greit nok - alle kan glemme, men det en lang bæsj i doskåla og ikke noe papir!! Helt utrolig at noen går fra doen uten å tørke seg bak!!

Den ene doen hjemme hos mine foreldre er håpløs til å skylle ned. Den kan ta nesten alt, og så kan en klump avføring dukke opp etterpå... Må stå og vokte på den etterpå. Så ikke tro automatisk vondt om dine kolleger ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen pølser kan være vanskelig å få skylt ned. Jeg synes i alle fall du bør vurdere denne muligheten. Jeg tror du hadde passet sammen med Fredrik Skavlan, morsan. Han vasker seg på hendene hele tida, sto det i et intervju jeg leste en gang.

Men jeg er også litt sånn. Jeg misliker sterkt å håndhilse på mange, og så gå rett til bords med mat som man må ta i, f. eks. brød.

''Noen pølser kan være vanskelig å få skylt ned. Jeg synes i alle fall du bør vurdere denne muligheten.''

OK, will do:-) Jeg vet uansett ikke hvem det var som ikke hadde skylt ned, så jeg har ikke rettet minne stygge tanker mot en spesiell;-)

'' Jeg tror du hadde passet sammen med Fredrik Skavlan, morsan. Han vasker seg på hendene hele tida, sto det i et intervju jeg leste en gang.''

Hmmmm..... man jeg kan i grunnen tenke meg noen _andre_ grunner til at jeg ikke passer så bra smamen med han....;-p

''Men jeg er også litt sånn. Jeg misliker sterkt å håndhilse på mange, og så gå rett til bords med mat som man må ta i, f. eks. brød.''

Åja, helt enig! Men må jo bare prøve å ikke tenke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var ikke en sånn flytebæsj (kan ikke tro jeg skriver dette *he he*), men en skikkelig pølse nedi der.

hva? Tråden har virkelig utviklet seg ser det ut til. Det var det siste jeg ventet å lese når jeg klikket på 100 nyeste. flytebæsj i tråden som heter: slikker du på skjeen når du lager mat? *lol*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene doen hjemme hos mine foreldre er håpløs til å skylle ned. Den kan ta nesten alt, og så kan en klump avføring dukke opp etterpå... Må stå og vokte på den etterpå. Så ikke tro automatisk vondt om dine kolleger ;-)

Men man skal aldri forlate dassen før alle spor er borte. Dette er en viktig dovettregel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene doen hjemme hos mine foreldre er håpløs til å skylle ned. Den kan ta nesten alt, og så kan en klump avføring dukke opp etterpå... Må stå og vokte på den etterpå. Så ikke tro automatisk vondt om dine kolleger ;-)

Men dette skjedde i et helt nytt bygg med helt ny do, og jeg har ihvertfall ikke opplevd at den doen er "vanskelig".

Og med "ordinære doer" kan jeg bare huske at det har blitt igjen flytende klumper - ikke slike som ligger 'på bånn'... (urk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om dette i samme tråd, siden det kom opp under.

Jeg gjør ikke alltid det heller. Men jeg vasker hendene før jeg lager mat.

Hehe, ja jeg vasker alltid hendene etter toalettbesøk, uansett grunn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

hva? Tråden har virkelig utviklet seg ser det ut til. Det var det siste jeg ventet å lese når jeg klikket på 100 nyeste. flytebæsj i tråden som heter: slikker du på skjeen når du lager mat? *lol*

Jeg tenkte å spise litt, men har utsatt det litt av diverse årsaker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hva? Tråden har virkelig utviklet seg ser det ut til. Det var det siste jeg ventet å lese når jeg klikket på 100 nyeste. flytebæsj i tråden som heter: slikker du på skjeen når du lager mat? *lol*

*rotflol*

Ja, nå må jeg gi meg - det ble litt vel .... eh.... voldsomt... dette her;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man skal aldri forlate dassen før alle spor er borte. Dette er en viktig dovettregel.

Sant nok ;-)

Men det er litt forskjell på å bli mistenkt for ikke å ha dobbeltsjekket doen før man går og å ikke ha tørket seg og ikke trukket ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

*rotflol*

Ja, nå må jeg gi meg - det ble litt vel .... eh.... voldsomt... dette her;-)

Nå som matlysta allerede er borte kom jeg på en historie. Min mor spiste middag hos noen for mange år siden. Det var kjøtt i brunsaus. Det var sol og sommer og de feiteste fluene summet i vinduskarmene.

Under måltidet fant hun en av disse ekle fluene i sausen. Hun sa ingenting, men pirket den vekk. Rett etter fant hun enda en... Da var det måltidet over.

*Kvalm*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*rotflol*

Ja, nå må jeg gi meg - det ble litt vel .... eh.... voldsomt... dette her;-)

hehe, det er morsomt med morsan ;) Bare endre trådnavn neste gang kanskje? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''For de fleste er det forhåpentligvis rutiner som er innlært fra barnsben av, og som man gjør helt automatisk.''

Mine to gjør det automatisk etter dobesøk, men Snuppa har ei venninne som aldri gjør det... Så jeg følger med hver gang hun er på do og sender henne inn på badet (vi har adskilt do og bad) for å vaske hendene etter¨på. Hun er snart 8 år forøvrig så jeg synes absolutt det burde begynne å sitte som en refleks nå.

Har du også do uten vask i et rom? Og vask i et annet?

Har ofte tenkt litt på akkurat det der med hvor mange håndtak man tar i før man får vasket hendene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...