Gå til innhold

Slikker du på skjeen når du lager mat?


Gjest Gjestene vet ingenting.

Anbefalte innlegg

Gjest Kayia

Klarer fint å tørke meg uten å grise rundt på annet enn papiret, og de bakteriene som er i mitt eget hus regner jeg med jeg får i meg uansett om jeg unnlater å vaske hendene etter tissing en gang i blant.

Jeg regner med at du foreksempel tar i toalettsetet og dørklinka for å kunne tisse?

Dessuten - din håndhygiene angår jo ikke bare deg selv men også andre? De du evt bor med eller som er på besøk hos deg skal jo ta i samme dørklinker, fjernkontroller, aviser etc som deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 202
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    25

  • frosken

    8

  • Bookworm

    8

  • Kalevala

    7

Mest aktive i denne tråden

Nei, det gjør jeg så absolutt ikke. For noe gris, har faktisk ikke tenkt over at noen andre kan få seg til å være så grisete heller.

Hmm....

Bare et lite spørsmål. Hva med oppvask da?

Litt zalo og vann fra springen. Ikke alle som har oppvaskmaskin. Vet vi lærte at man skulle koke alt bestikk etter at det var vasket, men kan ikke si at jeg har truffet noen som gjør det til vanlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestene vet ingenting.

Jeg regner med at du foreksempel tar i toalettsetet og dørklinka for å kunne tisse?

Dessuten - din håndhygiene angår jo ikke bare deg selv men også andre? De du evt bor med eller som er på besøk hos deg skal jo ta i samme dørklinker, fjernkontroller, aviser etc som deg?

Som jeg sa - hvis jeg unnlater å vaske hendene, er det fordi jeg skal gjøre ting som er mer skitne enn å tørke meg etter tissing.

Folk på Dol er jaggu meg rimelig hysteriske når det gjelder hygiene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gresshoppene dine er ille, men edderkoppene er tross alt verst! :(

Kanskje du vil ha med en hjem til deg selv, slik at det kan bli litt fortgang i eksponeringsterapien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns de burde få fiolinen i det minste, faktisk så syns jeg kanskje de burde få eget rom.

Tror jeg er uegnet som adoptivmamma. I så fall ville jeg sikkert skade dem såpass at de ville rømme tilbake til deg, og aldri aldri mer tørre å gå ut:-)

Jeg var litt ensom på fjellet i påsken, det var ingenting som krøp og kravlet noe sted. Så kanskje best jeg beholder alle leieboerne mine selv.

Men ikke for det, jeg vet ikke helt hva all spindelveven på flyfly sin hytte kan skyldes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

Som jeg sa - hvis jeg unnlater å vaske hendene, er det fordi jeg skal gjøre ting som er mer skitne enn å tørke meg etter tissing.

Folk på Dol er jaggu meg rimelig hysteriske når det gjelder hygiene!

Har det nok ikke som deg nei. For meg er det en innarbeidet vane fra for-lenge-siden som går på autopoileten, og jeg tenker aldri over hva jeg skal gjøre etterpå først. Samme greie når jeg holder på med mat i grunnen. Tenker ikke spesielt over det, bare gjør det.

Men siden jeg vet det er mange som deg der ute spiser jeg aldri av fellesskåler med pianøtter når jeg er ute på byn, og syns din praksis viser at det ikke er særlig hysterisk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spør om dette i samme tråd, siden det kom opp under.

Jeg gjør ikke alltid det heller. Men jeg vasker hendene før jeg lager mat.

Ja, hadde det nå enda vært så greit at vasken var ved siden av do slik at man slapp å ta alle steder før man vasket seg og deretter tatt på de samme stedene etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt ensom på fjellet i påsken, det var ingenting som krøp og kravlet noe sted. Så kanskje best jeg beholder alle leieboerne mine selv.

Men ikke for det, jeg vet ikke helt hva all spindelveven på flyfly sin hytte kan skyldes...

Ta dem med neste gang. Det kan bli kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Som jeg sa - hvis jeg unnlater å vaske hendene, er det fordi jeg skal gjøre ting som er mer skitne enn å tørke meg etter tissing.

Folk på Dol er jaggu meg rimelig hysteriske når det gjelder hygiene!

For å stille ditt spørsmål motsatt:

Kanskje det er du som er ekstremt uhygienisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Kanskje du vil ha med en hjem til deg selv, slik at det kan bli litt fortgang i eksponeringsterapien?

Neppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skyller den i så og si kokende vann, tror heller ikke jeg utgjør noen større helsemessigskade for mine omgivelser.

Stort sett smaker jeg jo kun en gang om den smaker rett, så da er jo problemet der evnt, ikke konstant.

Jeg er faktisk mer redd for di som ikke vasker hendene sine....

Temperaturen på varmtvannet i springen er som regel under 70 grader, da dør ikke bakteriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA!

Men dessverre hører jeg om gjester gjør det eller ikke. Av og til skulle jeg ønske jeg ikke visste. Som når svigermor er på do, kommer ut uten å vaske hendene, for så å putte fingrene inn i kjeften på ungene mine for å spille på slurva. ;)

Hehe, ikke fullt så gærent kanskje, men jeg syns det er ekkelt å vite at folk som er på besøk her ikke vasker hendene sine etter de har vært på do.

''Som når svigermor er på do, kommer ut uten å vaske hendene, for så å putte fingrene inn i kjeften på ungene mine for å spille på slurva. ;)''

ÆSJ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar litt mat på sleiva eller øsa og heller over på skjea, hvis jeg skal smake på maten, deretter putter jeg skjea i munnen. Det kan jeg gjøre flere ganger for å smake til med passe krydder el.l, eller bare fordi jeg har lyst til å smake. Men skjea jeg putter i munnen kommer aldri ned i kjelen eller bollen!

Samma her, unntatt når det bare lages mat til meg selv og evt mannen, med samme begrunnelse som Aliza ga: Vi deler nok basselusker lell;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kayia

''Som når svigermor er på do, kommer ut uten å vaske hendene, for så å putte fingrene inn i kjeften på ungene mine for å spille på slurva. ;)''

ÆSJ!!

Det tenkte jeg og! :/ Det ville jeg nok neppe greid å sitte å se på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om dette i samme tråd, siden det kom opp under.

Jeg gjør ikke alltid det heller. Men jeg vasker hendene før jeg lager mat.

JA - uten unntak!

Jeg vasker hender med en gang jeg kommer hjem fra jobb, jeg vasker hendene hver gang jeg har håndtert skittentøy, jeg vasker hendene før jeg lager mat, jeg vasker hendene når jeg kommer fra butikken (få ting har så mye bakterier på seg som håndtaket på handlekurvene), og da jeg hadde bleiebarn vasket jeg selvsagt etter hvert bleieskift;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA - uten unntak!

Jeg vasker hender med en gang jeg kommer hjem fra jobb, jeg vasker hendene hver gang jeg har håndtert skittentøy, jeg vasker hendene før jeg lager mat, jeg vasker hendene når jeg kommer fra butikken (få ting har så mye bakterier på seg som håndtaket på handlekurvene), og da jeg hadde bleiebarn vasket jeg selvsagt etter hvert bleieskift;-)

''JA - uten unntak!''

OK - må ta forbehold om tissing i skogen uten våtservietter eller bekk tilgjengelig;-) Da gnir jeg av meg på noen blader el lign.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

JA - uten unntak!

Jeg vasker hender med en gang jeg kommer hjem fra jobb, jeg vasker hendene hver gang jeg har håndtert skittentøy, jeg vasker hendene før jeg lager mat, jeg vasker hendene når jeg kommer fra butikken (få ting har så mye bakterier på seg som håndtaket på handlekurvene), og da jeg hadde bleiebarn vasket jeg selvsagt etter hvert bleieskift;-)

Oi, det var mye og flittig vask.

I teorien gjør jeg det like ofte, men i praksis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle jeg tulle? Tror ikke noe på at alle er så prektige som de sier.

''Tror ikke noe på at alle er så prektige som de sier.''

Sikkert ikke - det sies jo at bare 80% eller noe slikt vasker henda etter hvert dobesøk, og 20% av Norges befolkning er jo ganske mange....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var mye og flittig vask.

I teorien gjør jeg det like ofte, men i praksis ikke.

Jeg har nok en "greie" når det gjelder håndvask;-) Er ikke like "prektig" når det gjelder f eks husvask....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA - uten unntak!

Jeg vasker hender med en gang jeg kommer hjem fra jobb, jeg vasker hendene hver gang jeg har håndtert skittentøy, jeg vasker hendene før jeg lager mat, jeg vasker hendene når jeg kommer fra butikken (få ting har så mye bakterier på seg som håndtaket på handlekurvene), og da jeg hadde bleiebarn vasket jeg selvsagt etter hvert bleieskift;-)

Uff, jeg er visst litt sløvere... Ikke alltid jeg vasker meg når jeg kommer hjem. Og heller ikke før jeg spiser selv (og har visst ikke være flink til å la det være en ryggmargsrefleks hos ungene heller). Men før jeg lager mat (til flere) - i alle fall hvis maten skal håndteres... (ikke posesuppe, liksom).. Selvsagt etter skittentøy-sortering. Eller søppel.

Og naturligvis etter dobesøk...det er jo selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...