Gå til innhold

Slikker du på skjeen når du lager mat?


Gjest Gjestene vet ingenting.

Anbefalte innlegg

Sant nok ;-)

Men det er litt forskjell på å bli mistenkt for ikke å ha dobbeltsjekket doen før man går og å ikke ha tørket seg og ikke trukket ned...

Helt klart. Og det å ikke tørke seg er det klareste brudd på vanlig etikette.

Men jeg har faktisk opplevd selve marerittet: Var på offentlig dass og glemte å sjekke om det var papir før jeg satte meg ned. Du vet sånne store holdere hvor du ikke ser papiret, men må kjenne etter hvor mye det er igjen..

Vel, det var ingenting. Men jeg hadde flaks, og det kom inn en kvinne i nabobåsen som heldigivs ikke var Elaine Benes. Hun sendte meg noen tørk under veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 202
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    25

  • frosken

    8

  • Bookworm

    8

  • Kalevala

    7

Mest aktive i denne tråden

Nå som matlysta allerede er borte kom jeg på en historie. Min mor spiste middag hos noen for mange år siden. Det var kjøtt i brunsaus. Det var sol og sommer og de feiteste fluene summet i vinduskarmene.

Under måltidet fant hun en av disse ekle fluene i sausen. Hun sa ingenting, men pirket den vekk. Rett etter fant hun enda en... Da var det måltidet over.

*Kvalm*

*usj*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det er morsomt med morsan ;) Bare endre trådnavn neste gang kanskje? hehe

Ja, burde gjort det, men tenkte ikke på at jeg ikke var under deltråden om håndvask;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart. Og det å ikke tørke seg er det klareste brudd på vanlig etikette.

Men jeg har faktisk opplevd selve marerittet: Var på offentlig dass og glemte å sjekke om det var papir før jeg satte meg ned. Du vet sånne store holdere hvor du ikke ser papiret, men må kjenne etter hvor mye det er igjen..

Vel, det var ingenting. Men jeg hadde flaks, og det kom inn en kvinne i nabobåsen som heldigivs ikke var Elaine Benes. Hun sendte meg noen tørk under veggen.

Bra hun hadde en square to spare;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart. Og det å ikke tørke seg er det klareste brudd på vanlig etikette.

Men jeg har faktisk opplevd selve marerittet: Var på offentlig dass og glemte å sjekke om det var papir før jeg satte meg ned. Du vet sånne store holdere hvor du ikke ser papiret, men må kjenne etter hvor mye det er igjen..

Vel, det var ingenting. Men jeg hadde flaks, og det kom inn en kvinne i nabobåsen som heldigivs ikke var Elaine Benes. Hun sendte meg noen tørk under veggen.

''og det kom inn en kvinne i nabobåsen som heldigivs ikke var Elaine Benes.''

Jeg kan jo tenke meg at det kunne ha vært styrete...men jeg husker ikke episoden du åpenbart sikter til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, burde gjort det, men tenkte ikke på at jeg ikke var under deltråden om håndvask;-)

Ser det nå at den omhandler alt mulig den tråden. jaja det er vel det som gjør trådene spennende, man vet aldri hvor de ender :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''og det kom inn en kvinne i nabobåsen som heldigivs ikke var Elaine Benes.''

Jeg kan jo tenke meg at det kunne ha vært styrete...men jeg husker ikke episoden du åpenbart sikter til?

Nå ble jeg usikker på om Elaine var den som trengte papir eller den som nektet å sende det over til donaboen. Kanskje morsan husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det nå at den omhandler alt mulig den tråden. jaja det er vel det som gjør trådene spennende, man vet aldri hvor de ender :)

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg usikker på om Elaine var den som trengte papir eller den som nektet å sende det over til donaboen. Kanskje morsan husker.

Jepp;-)

Elaine var på do og oppdaget at det manglet papir, og spurte om å få "two squares" fra dama i nabobåsen, men hun sa at hun ikke hadde en "square to spare".

Det viser seg at denne dama er Jerrys nye date, som forteller om den frekke dama ved siden av seg som maste om papir...

Men Elaine forteller Jerry sin historie, og sier at hun vil kjenne igjen denne flintharde stemmen hvor som helst. Dette gjør at Jerry senere gjør hva han kan for å hindre Elaine i å høre stemmen hennes når de senere treffes, bl a ved å dytte i dama en halv pakke tyggis fordi han sier hun har dårlig ånde...

Anyway - Elaine får hevnen sin til slutt fordi hun går på en do før flinte-dama og tar alle dorullene;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp;-)

Elaine var på do og oppdaget at det manglet papir, og spurte om å få "two squares" fra dama i nabobåsen, men hun sa at hun ikke hadde en "square to spare".

Det viser seg at denne dama er Jerrys nye date, som forteller om den frekke dama ved siden av seg som maste om papir...

Men Elaine forteller Jerry sin historie, og sier at hun vil kjenne igjen denne flintharde stemmen hvor som helst. Dette gjør at Jerry senere gjør hva han kan for å hindre Elaine i å høre stemmen hennes når de senere treffes, bl a ved å dytte i dama en halv pakke tyggis fordi han sier hun har dårlig ånde...

Anyway - Elaine får hevnen sin til slutt fordi hun går på en do før flinte-dama og tar alle dorullene;-)

Hehe,- jo jeg har visst sett den (men begynner å bli glemsom),- takk for sammendrag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg usikker på om Elaine var den som trengte papir eller den som nektet å sende det over til donaboen. Kanskje morsan husker.

Det var Elaine som (opprinnelig) trengte dopapiret, som hun som datet Jerry nektet å gi henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Hvorfor er det så uappetittlig hvis bakterien dør av varmen?

Vel, jeg syns rett og slett det er en uappetittlig tanke at noen skal stikke en skje de har slikket på ned i maten de lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Samma her, unntatt når det bare lages mat til meg selv og evt mannen, med samme begrunnelse som Aliza ga: Vi deler nok basselusker lell;-)

Jeg syns også det er greit om jeg lager mat bare til oss, men lager jeg mat til gjester så heller jeg oppi skjeen når jeg skal smake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke bare for egne barns skyld en skal være nøye med deres håndhygiene, vet du *vifter med snusfornuftig pekefinger*

Mine må vaske hendene før maten om de har vært ute eller er skitne da. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du også do uten vask i et rom? Og vask i et annet?

Har ofte tenkt litt på akkurat det der med hvor mange håndtak man tar i før man får vasket hendene...

Ja, blokka er fra 1965 omtrent og da ble det gjerne bygget sånn. Døra til badet står stort sett oppe hele tiden, men må jo ta i håndtaket på dodøra da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ja, blokka er fra 1965 omtrent og da ble det gjerne bygget sånn. Døra til badet står stort sett oppe hele tiden, men må jo ta i håndtaket på dodøra da.

Slik har det vært i to leiligheter jeg har bodd tidligere, begge var fra tidlig 30-tall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det er greit om jeg lager mat bare til oss, men lager jeg mat til gjester så heller jeg oppi skjeen når jeg skal smake.

Jeg også. Er nesten litt overrasket over alle dem som sier de tar NY skje hver gang de skal smake på - har de bare ikke tenkt på muligheten over å bruke skjea om igjen uten å måtte dyppe den først? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Noen eksempler:

Ukraina:

http://farm3.static.flickr.com/2371/1515300896_61396ac9e0.jpg

Armenia: http://artinsliv.blogg.se/images/pict1797_1156375399.jpg

Thailand: http://www.denonymous.com/images/Thailand/wacky/thai_toilet.jpg

Oj, og her er det jammen noen som mener at vi kan få bedre helse av å stå på do istedenfor å sitte....:

http://www.relfe.com/toilet_seat_constipation.html

Æsj, den i Thailand hadde jeg nekta å gå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestene vet ingenting.

''Ser liksom ikke vitsen med å vaske hendene etter tissing hvis jeg skal ut og grave i jorda for eksempel. Det er lov å tenke sjøl.''

Da sønnen min var så liten at han var med meg i damegarderoben i svømmehallen, skjedde følgende hver gang: Han står kliss naken inne i dusjrommet, går inn på en do med dør inn fra dusjrommet, kommer ut, går bort til vasken og vasker hendene for deretter å gå rett i dusjen og dusje;-)

Selvsagt helt unødvendig at han vasket hendene først da, men etter å ha sendt ørten kompiser av han tilbake til do for å vaske hendene når de er hos oss, så var jeg glad for at han gjorde dette på 'autopilot' uten å begynne selv å tenke når det egentlig er nødvendig. For utfallet av et slikt vurderingsspørsmål kan bli så mangt...;-)

Jeg er smartere enn en unge, og klarer utmerket å vurdere når det trengs håndvask.

Det er sannelig ikke rart at mange får astma og allergi nå til dags når man ser hvor hysteriske folk her inne er når det gjelder noen uskyldige bakterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har eg gjort ja, og da fikk eg prøvesmake maten av en som er med på det norske kokkelandslaget, og som h*n skulle servere til ett stort gjestebod!

For svarte skeia blir jo mer eller mindre desinfisert for hver gang den havner i gryta (på nesten 100 grader), så det der er ikkje noe problem sjøl om det kan se litt "ekkelt" ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...