Gå til innhold

Slikker du på skjeen når du lager mat?


Gjest Gjestene vet ingenting.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjestene vet ingenting.

Man har med en plastpose, selvfølgelig ;)

Huff, så miljøfiendtlig da. Giske kommer og tar deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 202
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    25

  • frosken

    8

  • Bookworm

    8

  • Kalevala

    7

Mest aktive i denne tråden

Så svære som de er, så kunne de sikkert fått til å lage litt lyd på min gamle fiolin. Synes du at gresshoppene burde få den å leke med?

Jeg kan også evt. putte et utvalg av mine leieboere i en eske og sende dem til deg.

*hjelpsom*

Ja, jeg syns de burde få fiolinen i det minste, faktisk så syns jeg kanskje de burde få eget rom.

Tror jeg er uegnet som adoptivmamma. I så fall ville jeg sikkert skade dem såpass at de ville rømme tilbake til deg, og aldri aldri mer tørre å gå ut:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørker meg etter at jeg har vært på do, og vasker hendene før jeg lager mat eller skal gjøre andre ting som krever rene hender. Ser liksom ikke vitsen med å vaske hendene etter tissing hvis jeg skal ut og grave i jorda for eksempel. Det er lov å tenke sjøl.

Men du skal vel ta i noen dørahåndtak på vei ut kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om dette i samme tråd, siden det kom opp under.

Jeg gjør ikke alltid det heller. Men jeg vasker hendene før jeg lager mat.

JA!

Men dessverre hører jeg om gjester gjør det eller ikke. Av og til skulle jeg ønske jeg ikke visste. Som når svigermor er på do, kommer ut uten å vaske hendene, for så å putte fingrene inn i kjeften på ungene mine for å spille på slurva. ;)

Hehe, ikke fullt så gærent kanskje, men jeg syns det er ekkelt å vite at folk som er på besøk her ikke vasker hendene sine etter de har vært på do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestene vet ingenting.

Nå tror jeg ikke på deg lenger.

Er det så vanskelig å tro at noen vil innrømme at de ikke vasker hendene -hver eneste gang- de har tisset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørker meg etter at jeg har vært på do, og vasker hendene før jeg lager mat eller skal gjøre andre ting som krever rene hender. Ser liksom ikke vitsen med å vaske hendene etter tissing hvis jeg skal ut og grave i jorda for eksempel. Det er lov å tenke sjøl.

Nei, skal man rett ut å grave i jorda, så spiller det jo ingen rolle... Men hva med dørhåndtakene du tar i på vei ut?

Ellers skjønte jeg at det var ikke bare når du skulle ut å grave i jorda du ikke vasker hendene etter dobesøk, hva med alt det andre du tar på rundt om i huset, som andre tar på etter deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjestene vet ingenting.

Men du skal vel ta i noen dørahåndtak på vei ut kanskje?

Jeg rekker ikke å vaske hendene før jeg tar i dørhåndtak på vei inn heller, og da er jo hendene skitne uansett fra alt jeg har tatt i før jeg kom hjem. Og så vasker man hendene før man spiser mat. Sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestene vet ingenting.

Nei, skal man rett ut å grave i jorda, så spiller det jo ingen rolle... Men hva med dørhåndtakene du tar i på vei ut?

Ellers skjønte jeg at det var ikke bare når du skulle ut å grave i jorda du ikke vasker hendene etter dobesøk, hva med alt det andre du tar på rundt om i huset, som andre tar på etter deg?

Se svaret jeg skrev til Wita under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rekker ikke å vaske hendene før jeg tar i dørhåndtak på vei inn heller, og da er jo hendene skitne uansett fra alt jeg har tatt i før jeg kom hjem. Og så vasker man hendene før man spiser mat. Sunn fornuft.

Men hvis alle vasker hendene sine på vei ut, så er ikke håndtaket på vei inn veldig infisert av bakterier, så det er et dårlig argument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestene vet ingenting.

Nei vettu hva - det med skjea i maten kunne jeg tildels forstå (selv om jeg ikke gjør det selv), men å ikke vaske seg på henda etter dobesøk - ingen forståelse fra meg...

Huff, ingen forståelse fra Bookworm. Kommer til å gråte meg i søvn i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ingen forståelse fra Bookworm. Kommer til å gråte meg i søvn i natt.

Og der kom det fram hva som egentlig var hensikten med alle innleggene dine... Jeg tror heller ikke så godt om meg selv at jeg forventer at folk skal ligge nattevåkne pga noe jeg har sagt på et forum. Jeg svarer på det du spør om, du kan ikke bli sur fordi jeg ikke har samme mening som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestene vet ingenting.

Men hvis alle vasker hendene sine på vei ut, så er ikke håndtaket på vei inn veldig infisert av bakterier, så det er et dårlig argument.

Man bringer nok med seg mange verre bakterier utenfra enn de man får av å tørke seg etter tissing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

Jeg tar litt mat på sleiva eller øsa og heller over på skjea, hvis jeg skal smake på maten, deretter putter jeg skjea i munnen. Det kan jeg gjøre flere ganger for å smake til med passe krydder el.l, eller bare fordi jeg har lyst til å smake. Men skjea jeg putter i munnen kommer aldri ned i kjelen eller bollen!

Sånn gjør jeg det og. Selv om Gjestene vet ingenting sikkert syns det er et kjedelig og prektig svar... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjestene vet ingenting.

Og der kom det fram hva som egentlig var hensikten med alle innleggene dine... Jeg tror heller ikke så godt om meg selv at jeg forventer at folk skal ligge nattevåkne pga noe jeg har sagt på et forum. Jeg svarer på det du spør om, du kan ikke bli sur fordi jeg ikke har samme mening som deg.

Jeg er da aldeles ikke sur, kjære deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så vanskelig å tro at noen vil innrømme at de ikke vasker hendene -hver eneste gang- de har tisset?

Det er ikke du som har laget den bæsjetråden over her også kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rekker ikke å vaske hendene før jeg tar i dørhåndtak på vei inn heller, og da er jo hendene skitne uansett fra alt jeg har tatt i før jeg kom hjem. Og så vasker man hendene før man spiser mat. Sunn fornuft.

Egentlig så trenger du ikke å vaske deg i det hele tatt. Du blir jo likevel full av baktereier med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestene vet ingenting.

Du tar vel på mer enn papiret, gjør du ikke? Og vet vel ikke helt hva andre har tatt på før de tok på dørklinka, toalettholderen, toalettsetet etc? ;) Både salomonella og e-coli smitter lett gjennom dårlig håndhygiene etter toalettbesøk, og selv om jeg syns det ofte blir for mye hysteri om både det ene og det andre når det kommer til kropp, helse og hygiene tror jeg ikke man kan være nøye nok når det kommer til håndhygiene.

Klarer fint å tørke meg uten å grise rundt på annet enn papiret, og de bakteriene som er i mitt eget hus regner jeg med jeg får i meg uansett om jeg unnlater å vaske hendene etter tissing en gang i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestene vet ingenting.

Det er ikke du som har laget den bæsjetråden over her også kanskje?

Nei, det er ikke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestene vet ingenting.

Egentlig så trenger du ikke å vaske deg i det hele tatt. Du blir jo likevel full av baktereier med det samme.

Åja, tror jeg skal slutte å dusje også. Gud, jeg kommer til å spare så mye tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Kan jo hende at udyret mitt bidrar til utryddelse av noen i det minste. Han er alltid glad for litt proteintilskudd!

Det verste er egentlig når gresshopper velger å flytte inn på soverommet om sommeren . De lager så mye lyd...

Gresshoppene dine er ille, men edderkoppene er tross alt verst! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...