Gå til innhold

Slikker du på skjeen når du lager mat?


Gjest Gjestene vet ingenting.

Anbefalte innlegg

Tørker meg etter at jeg har vært på do, og vasker hendene før jeg lager mat eller skal gjøre andre ting som krever rene hender. Ser liksom ikke vitsen med å vaske hendene etter tissing hvis jeg skal ut og grave i jorda for eksempel. Det er lov å tenke sjøl.

''Ser liksom ikke vitsen med å vaske hendene etter tissing hvis jeg skal ut og grave i jorda for eksempel. Det er lov å tenke sjøl.''

Da sønnen min var så liten at han var med meg i damegarderoben i svømmehallen, skjedde følgende hver gang: Han står kliss naken inne i dusjrommet, går inn på en do med dør inn fra dusjrommet, kommer ut, går bort til vasken og vasker hendene for deretter å gå rett i dusjen og dusje;-)

Selvsagt helt unødvendig at han vasket hendene først da, men etter å ha sendt ørten kompiser av han tilbake til do for å vaske hendene når de er hos oss, så var jeg glad for at han gjorde dette på 'autopilot' uten å begynne selv å tenke når det egentlig er nødvendig. For utfallet av et slikt vurderingsspørsmål kan bli så mangt...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 202
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    25

  • frosken

    8

  • Bookworm

    8

  • Kalevala

    7

Mest aktive i denne tråden

Ta med våtservietter hver enn du går. De er utrolig praktiske :)

Med god risteteknikk går det fint å pisse i skogen uten å tørke seg og uten at det kommer en dråpe i trusa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig så trenger du ikke å vaske deg i det hele tatt. Du blir jo likevel full av baktereier med det samme.

;-)

Det samme kan anføres når det gjelder oppvasken - ingen vits å vaske tallerkenen - skal jo spise i morgen også;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen uapetittelige venner, men jeg vil helst ikke vite hva som foregår på restauranter.

Det sier jo sitt at av alle rapporterte matforgiftninger så skjer cirka halvparten av dem etter restaurantbesøk. Hvilket jo er en kraftig overrepresentasjon i forhold til hvor ofte man spiser ute kontra hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg var hypernøye før, og gjorde det aldri"

Samme her faktisk, men nå gir jeg litt mer f..

Er det så farlig da?

Nei., det er vel strengt tatt ikke så farlig - retten kokes jo. Det er vel mer prinsippet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om dette i samme tråd, siden det kom opp under.

Jeg gjør ikke alltid det heller. Men jeg vasker hendene før jeg lager mat.

Stort sett ja. Men om det er midt på natta og jeg bare har tisset en skvett hender det jeg tusler rett til sengs etterpå. Ved større affærer derimot går alltid turen innom vasken etterpå.

Vasker hendene før jeg begynner med middagen når jeg kommer hjem fra jobb.

Må tilføye at jeg er streng på at ungene vasker hendene etter dobesøk, men ikke alltid like nøye før måltidene. Har en venninne som er veldig nøye på håndhygiene til ungene, vasker hender om morgenen før frokost og før alle måltider og når de kommer inn og sånt - og hennes under er mye oftere syke (snørr og sånt) enn mine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På jobben min er det to toaletter ved siden av hverandre og jeg har hørt at noen bare går rett ut uten å vaske henda. Forhåpentligvis er det samme dama som gjør det hver gang.

på jobben min en gang kom jeg inn på do og så at hun som hadde vært der før meg ikke hadde skylt ned - greit nok - alle kan glemme, men det en lang bæsj i doskåla og ikke noe papir!! Helt utrolig at noen går fra doen uten å tørke seg bak!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm....

Bare et lite spørsmål. Hva med oppvask da?

Litt zalo og vann fra springen. Ikke alle som har oppvaskmaskin. Vet vi lærte at man skulle koke alt bestikk etter at det var vasket, men kan ikke si at jeg har truffet noen som gjør det til vanlig...

Såpa gjør forskjellen, vet du. Vask i såpe fjerner nesten alle bakterier, men du klarer ikke å skylle vekk bakteriene med bare vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei., det er vel strengt tatt ikke så farlig - retten kokes jo. Det er vel mer prinsippet.

Jeg forstår det og er jo opplært til det jeg også, men synder rett som det er om jeg stresser før gjestene kommer.

Var mer nøye før og det er ikke slik at jeg stikker en hel skje nedi sausen, bare tuppen av en t-skje:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

på jobben min en gang kom jeg inn på do og så at hun som hadde vært der før meg ikke hadde skylt ned - greit nok - alle kan glemme, men det en lang bæsj i doskåla og ikke noe papir!! Helt utrolig at noen går fra doen uten å tørke seg bak!!

Det hender papiret blir skylt ned og bæsjen blir liggende igjen selv etter at man har skylt ned.

Men uansett er det greitt å ta en liten sjekk om at alt er borte når man forlater åstedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke noe med prektighet å gjøre, men vanlig renslighet og respekt for seg selv og andre. For de fleste er det forhåpentligvis rutiner som er innlært fra barnsben av, og som man gjør helt automatisk.

Tørker du deg hver gang du har vært på do?

''For de fleste er det forhåpentligvis rutiner som er innlært fra barnsben av, og som man gjør helt automatisk.''

Mine to gjør det automatisk etter dobesøk, men Snuppa har ei venninne som aldri gjør det... Så jeg følger med hver gang hun er på do og sender henne inn på badet (vi har adskilt do og bad) for å vaske hendene etter¨på. Hun er snart 8 år forøvrig så jeg synes absolutt det burde begynne å sitte som en refleks nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på jobben min en gang kom jeg inn på do og så at hun som hadde vært der før meg ikke hadde skylt ned - greit nok - alle kan glemme, men det en lang bæsj i doskåla og ikke noe papir!! Helt utrolig at noen går fra doen uten å tørke seg bak!!

Men er du sikker på at det forholdt seg slik? Kanskje kun papiret ble med ned i første skylling og dritten ble liggende igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

Jeg har nok en "greie" når det gjelder håndvask;-) Er ikke like "prektig" når det gjelder f eks husvask....;-)

Ser jeg ligner veldig på deg her, både når det kommer til hus- og håndvask... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

på jobben min en gang kom jeg inn på do og så at hun som hadde vært der før meg ikke hadde skylt ned - greit nok - alle kan glemme, men det en lang bæsj i doskåla og ikke noe papir!! Helt utrolig at noen går fra doen uten å tørke seg bak!!

Ja, det er helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er du sikker på at det forholdt seg slik? Kanskje kun papiret ble med ned i første skylling og dritten ble liggende igjen?

Men det var ikke en sånn flytebæsj (kan ikke tro jeg skriver dette *he he*), men en skikkelig pølse nedi der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender papiret blir skylt ned og bæsjen blir liggende igjen selv etter at man har skylt ned.

Men uansett er det greitt å ta en liten sjekk om at alt er borte når man forlater åstedet.

Det virket ikke sånn på konsistensen av den, men man kan jo aldri vite for sikkert.

Helt enig i at man bør sjekke uansett - det kan jo være behov for å ta dobørsten fatt;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''For de fleste er det forhåpentligvis rutiner som er innlært fra barnsben av, og som man gjør helt automatisk.''

Mine to gjør det automatisk etter dobesøk, men Snuppa har ei venninne som aldri gjør det... Så jeg følger med hver gang hun er på do og sender henne inn på badet (vi har adskilt do og bad) for å vaske hendene etter¨på. Hun er snart 8 år forøvrig så jeg synes absolutt det burde begynne å sitte som en refleks nå.

Vi hadde utedass til jeg var 10. Hvis vi skulle inn i huset etterpå, vasket vi oss alltid på hendene når vi kom inn. Var vi opptatt med lek ute, vasket vi oss ikke, tror jeg. I dag liker jeg ikke å tenke på dette, men det gikk bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det virket ikke sånn på konsistensen av den, men man kan jo aldri vite for sikkert.

Helt enig i at man bør sjekke uansett - det kan jo være behov for å ta dobørsten fatt;-)

KJENTE du på den!?

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Men det var ikke en sånn flytebæsj (kan ikke tro jeg skriver dette *he he*), men en skikkelig pølse nedi der.

''men en skikkelig pølse nedi der.''

Kabel altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Er alle ærlige her i denne tråden tro, eller er det bare meg som er skikkelig gris?

Jeg gjør det ikke når noen ser meg da, bare i all hemmelighet. Det gjør kanskje ikke saken noe bedre men:)

Er nok litt grisete jeg også, hender nok jeg dypper samme te-skje oppi for å smake en gang til. Om man kan kalle det grisete da?

Men jeg var også mye mer nøye med å ikke gjøre dette tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...