Debra-irl Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Får besøk av kolleger i morgen. Blir 6-8 personer. Og det står HELT stille på hva jeg kan lage..... Har ikke lyst på lasagne. Kanskje noe med kylling, men helst ikke salat, vil ha varm mat. Kan være svin eller annet kjøtt også. Forslag? Hjernen har fryst....... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Jeg slår et slag for paprikakylling igjen: 3-4 ferdigstekte kyllinger fra butikken deles opp i passe biter og legges i stor langpanne. 6 paprikaer i forskjellige farger deles i store biter og steikes litt myke, 3 løk i skiver steikes myke, og alt kokes litt i et par beger fløte. Hell i en boks haka tomater. Smak til med salt og pepper, litt revet fersk ingefær og et par fedd hakka hvitløk. Blandinga helles over kyllingen, putt revet ost på toppen og gratiner i ovnen. Serveres med en salat og osteboller: 500gr. hvetemel 50 gr. smør 150 gr. revet ost (cheddar, vellagret Norwegia eller annet) 1/2 teskje salt 50 gr. gjær 3 og 1/2dl. melk. Lag vanlig gjærdeig.(smelt smør og varm melk til fingervarmt) Bland inn revet ost og salt. heves. (45 min ca.) Del deigen i 20 biter. Bak ut i den form du selv vil. Etterheves. ( ca. 15 min.) Pensle med litt smeltet smør, strø revet ost på toppen. Stek midt i ovnen ved 225 grader i ca. 15 min. 0 Siter
....AV Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Vi skal ha gjester i dag og skal servere laksefileter bakt i ovn på en seng av rotgrønnsaker. Veldig enkelt og veldig godt! Serveres med ris eller ovnsstekte poteter. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Taco kanskje? Det hadde vi sist vi hadde gjester, enkelt og godt! 0 Siter
Debra-irl Skrevet 10. april 2008 Forfatter Skrevet 10. april 2008 Jeg slår et slag for paprikakylling igjen: 3-4 ferdigstekte kyllinger fra butikken deles opp i passe biter og legges i stor langpanne. 6 paprikaer i forskjellige farger deles i store biter og steikes litt myke, 3 løk i skiver steikes myke, og alt kokes litt i et par beger fløte. Hell i en boks haka tomater. Smak til med salt og pepper, litt revet fersk ingefær og et par fedd hakka hvitløk. Blandinga helles over kyllingen, putt revet ost på toppen og gratiner i ovnen. Serveres med en salat og osteboller: 500gr. hvetemel 50 gr. smør 150 gr. revet ost (cheddar, vellagret Norwegia eller annet) 1/2 teskje salt 50 gr. gjær 3 og 1/2dl. melk. Lag vanlig gjærdeig.(smelt smør og varm melk til fingervarmt) Bland inn revet ost og salt. heves. (45 min ca.) Del deigen i 20 biter. Bak ut i den form du selv vil. Etterheves. ( ca. 15 min.) Pensle med litt smeltet smør, strø revet ost på toppen. Stek midt i ovnen ved 225 grader i ca. 15 min. Takk- ikke ser det så sabla dyrt ut heller..... :-) Tusen takk. 0 Siter
Debra-irl Skrevet 10. april 2008 Forfatter Skrevet 10. april 2008 Vi skal ha gjester i dag og skal servere laksefileter bakt i ovn på en seng av rotgrønnsaker. Veldig enkelt og veldig godt! Serveres med ris eller ovnsstekte poteter. Takk for tips. Skal bruke det til middag selv tror jeg, ei av de som kommer er anti-fisk. Men jeg er pro-pro fisk. 0 Siter
Debra-irl Skrevet 10. april 2008 Forfatter Skrevet 10. april 2008 Taco kanskje? Det hadde vi sist vi hadde gjester, enkelt og godt! Ei venninne og jeg har fast tacokveld en gang i uka (vi ELSKER taco), så i morgen har jeg lyst på noe annet, men ellers tusen takk for forslag. 0 Siter
Debra-irl Skrevet 10. april 2008 Forfatter Skrevet 10. april 2008 Kylling gryte med ris? Jepp. Det blir noe sånt. Takk for hjelpen. 0 Siter
adelie Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Jeg slår et slag for paprikakylling igjen: 3-4 ferdigstekte kyllinger fra butikken deles opp i passe biter og legges i stor langpanne. 6 paprikaer i forskjellige farger deles i store biter og steikes litt myke, 3 løk i skiver steikes myke, og alt kokes litt i et par beger fløte. Hell i en boks haka tomater. Smak til med salt og pepper, litt revet fersk ingefær og et par fedd hakka hvitløk. Blandinga helles over kyllingen, putt revet ost på toppen og gratiner i ovnen. Serveres med en salat og osteboller: 500gr. hvetemel 50 gr. smør 150 gr. revet ost (cheddar, vellagret Norwegia eller annet) 1/2 teskje salt 50 gr. gjær 3 og 1/2dl. melk. Lag vanlig gjærdeig.(smelt smør og varm melk til fingervarmt) Bland inn revet ost og salt. heves. (45 min ca.) Del deigen i 20 biter. Bak ut i den form du selv vil. Etterheves. ( ca. 15 min.) Pensle med litt smeltet smør, strø revet ost på toppen. Stek midt i ovnen ved 225 grader i ca. 15 min. Den oppskriften høres både god ut og grei å lage. Men kan jeg spørre deg om hvordan man spiser kyllingen, jeg går ut fra at det er med bein og sånt, og at det flyter i sausen? Noen råd til meg? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Den oppskriften høres både god ut og grei å lage. Men kan jeg spørre deg om hvordan man spiser kyllingen, jeg går ut fra at det er med bein og sånt, og at det flyter i sausen? Noen råd til meg? Enig - kylling (og annet) med ben i saus kan være vanskelig å spise. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Den oppskriften høres både god ut og grei å lage. Men kan jeg spørre deg om hvordan man spiser kyllingen, jeg går ut fra at det er med bein og sånt, og at det flyter i sausen? Noen råd til meg? Sausen er ikke sånn kjempeflytende, så det går veldig greit. 0 Siter
spiky Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Jeg hadde gjester i går og lagde kyllingpai med salat. Kjempegodt! – og enkelt 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Den oppskriften høres både god ut og grei å lage. Men kan jeg spørre deg om hvordan man spiser kyllingen, jeg går ut fra at det er med bein og sånt, og at det flyter i sausen? Noen råd til meg? ? Kyllingen renskes for ben etc og deles i biter. Spises sikkert med gaffel ;p 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1207845532' post='3847834] ? Kyllingen renskes for ben etc og deles i biter. Spises sikkert med gaffel ;p Flink du. 0 Siter
adelie Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Flink du. Ærlig talt tenkte jeg at lårbein og vingebein var på plass, jeg tenkte ikke at den skulle deles opp i småstykker. Men da rensker du altså skrottene helt... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 Ærlig talt tenkte jeg at lårbein og vingebein var på plass, jeg tenkte ikke at den skulle deles opp i småstykker. Men da rensker du altså skrottene helt... Nei, jeg deler kyllingen i 4 biter eller noe sånt, og så renser man den på tallerknen når man skal spise den. Ikke no' stress det, ass. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Jeg slår et slag for paprikakylling igjen: 3-4 ferdigstekte kyllinger fra butikken deles opp i passe biter og legges i stor langpanne. 6 paprikaer i forskjellige farger deles i store biter og steikes litt myke, 3 løk i skiver steikes myke, og alt kokes litt i et par beger fløte. Hell i en boks haka tomater. Smak til med salt og pepper, litt revet fersk ingefær og et par fedd hakka hvitløk. Blandinga helles over kyllingen, putt revet ost på toppen og gratiner i ovnen. Serveres med en salat og osteboller: 500gr. hvetemel 50 gr. smør 150 gr. revet ost (cheddar, vellagret Norwegia eller annet) 1/2 teskje salt 50 gr. gjær 3 og 1/2dl. melk. Lag vanlig gjærdeig.(smelt smør og varm melk til fingervarmt) Bland inn revet ost og salt. heves. (45 min ca.) Del deigen i 20 biter. Bak ut i den form du selv vil. Etterheves. ( ca. 15 min.) Pensle med litt smeltet smør, strø revet ost på toppen. Stek midt i ovnen ved 225 grader i ca. 15 min. Dette høres utrolig godt ut!!!! Vil prøve denne retten på fredag, men lurer på om jeg dropper osteboller og heller har salat og ris. Vet ikke om jeg rekker å lage osteboller om ettermiddagen... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Dette høres utrolig godt ut!!!! Vil prøve denne retten på fredag, men lurer på om jeg dropper osteboller og heller har salat og ris. Vet ikke om jeg rekker å lage osteboller om ettermiddagen... Hvis du setter gjærdeigen om morgenen eller kvelden før, kan du kaldheve den i kjøleskap, og så er det bare å bake ut på ettermiddagen. Fort gjort. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.