Gjest prust Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Hvis du setter gjærdeigen om morgenen eller kvelden før, kan du kaldheve den i kjøleskap, og så er det bare å bake ut på ettermiddagen. Fort gjort. Det var lurt! Kan du love at det ikke blir gjærsmak på bollene da? Jeg er ikke vant med kaldheving, men lot en deig stå en hel dag på varmheving, og det var både gjørlukt og alkohollukt og -smak. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Det var lurt! Kan du love at det ikke blir gjærsmak på bollene da? Jeg er ikke vant med kaldheving, men lot en deig stå en hel dag på varmheving, og det var både gjørlukt og alkohollukt og -smak. Jeg kaldhever alltid gjærdeig til boller, foccatia og pizzadeig, det funker alltid kjempefint. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Jeg kaldhever alltid gjærdeig til boller, foccatia og pizzadeig, det funker alltid kjempefint. OK. da lager jeg deigen torsdag kveld, og lar den stå i kjøleskapet til fredag i 18 tida, baker bollene ut, etterhver dem varmt som vanlig, og så steker dem like før gjestene kommer? *må ha det inn med teskjeer* 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 OK. da lager jeg deigen torsdag kveld, og lar den stå i kjøleskapet til fredag i 18 tida, baker bollene ut, etterhver dem varmt som vanlig, og så steker dem like før gjestene kommer? *må ha det inn med teskjeer* Nettopp 0 Siter
Gjest prust Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Nettopp Bare en maseting til. Hvor lenge må maten stå i ovnen? Skal jeg steke bollene først og så steke kyllingretten, eller omvendt? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Bare en maseting til. Hvor lenge må maten stå i ovnen? Skal jeg steke bollene først og så steke kyllingretten, eller omvendt? Lag bollene først, du. Og mens de steiker, deler du opp kyllingen og koker løken i sausen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.