Gå til innhold

Mat til mange?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du setter gjærdeigen om morgenen eller kvelden før, kan du kaldheve den i kjøleskap, og så er det bare å bake ut på ettermiddagen. Fort gjort. :)

Det var lurt! Kan du love at det ikke blir gjærsmak på bollene da? Jeg er ikke vant med kaldheving, men lot en deig stå en hel dag på varmheving, og det var både gjørlukt og alkohollukt og -smak.

Skrevet

Det var lurt! Kan du love at det ikke blir gjærsmak på bollene da? Jeg er ikke vant med kaldheving, men lot en deig stå en hel dag på varmheving, og det var både gjørlukt og alkohollukt og -smak.

Jeg kaldhever alltid gjærdeig til boller, foccatia og pizzadeig, det funker alltid kjempefint. :)

Skrevet

Jeg kaldhever alltid gjærdeig til boller, foccatia og pizzadeig, det funker alltid kjempefint. :)

OK. da lager jeg deigen torsdag kveld, og lar den stå i kjøleskapet til fredag i 18 tida, baker bollene ut, etterhver dem varmt som vanlig, og så steker dem like før gjestene kommer?

*må ha det inn med teskjeer*

Skrevet

OK. da lager jeg deigen torsdag kveld, og lar den stå i kjøleskapet til fredag i 18 tida, baker bollene ut, etterhver dem varmt som vanlig, og så steker dem like før gjestene kommer?

*må ha det inn med teskjeer*

Nettopp :)

Skrevet

Nettopp :)

Bare en maseting til.

Hvor lenge må maten stå i ovnen? Skal jeg steke bollene først og så steke kyllingretten, eller omvendt?

Skrevet

Bare en maseting til.

Hvor lenge må maten stå i ovnen? Skal jeg steke bollene først og så steke kyllingretten, eller omvendt?

Lag bollene først, du. :) Og mens de steiker, deler du opp kyllingen og koker løken i sausen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...