Gå til innhold

Jeg veltet :-(


frosken

Anbefalte innlegg

Sykkelsko kan ikke anbefales når man plutselig kommer på at man kanskje bør stoppe, og ikke helt har funnet ut av hvor mye man må vri på foten for å få den løs fra pedalen...

Men jeg tror damene som satt i bilen ble mer forskrekket enn meg da jeg pent og rolig veltet sidelengs rett foran fotgjengerovergangen. Også tror jeg ikke helt de skjønte hva jeg mente da jeg forklarte veltet med at jeg hadde nye pedaler på sykkelen.

Etter å ha blitt litt oppskrubbet og fått litt vondt i gir-tommelen, fant jeg ut at dagens sykkeltur heller skulle gjennomføres med joggesko på føttene!

Dere som har fått taket på klikk-pedaler - hvor mange ganger veltet dere før dere igjen var trygge syklister?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • frosken

    23

  • hidi, the scorpion

    5

  • GeirB

    4

  • Dory

    4

*tørker tårer*

Mannen min er revnene likegyldig til at jeg doler, så det er sjelden jeg deler innlegg med ham, men denne måtte jeg bare lese for ham:-)

Jeg så hele episoden så klart for meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter i hodet som alt annet, Tror du at du velter gjør du det.

Jeg gruet meg litt til å prøve klikkpedaler men det var "no problem" fra dag1.

Mye mer effektivt tråkk får du også,

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke pent å le av deg men jeg smiler bittelittegrann når jeg tenker på hvordan det må ha sett ut ;-)

Jeg har ikkebrukt mine sykkelsko så mange ganger ennå, så jeg har muligens noe "til gode". Jeg er litt feig og vrir beinet ut av låsen før jeg kommer til trafikksituasjoner hvor jeg kanskje må sette beinet ned på kort varsel (rundkjøringer, overganger og annet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, stakkars deg :( Men litt flirfull blir jeg av sånne historier, dah... Min kamerat har vært ut for det samme, i terrenget, han veltet, fikk ikke løs skoene fra pedalene, og klarte å få tak i ei grein på ei bjørk og ble hengende å sprelle med sykkelen montert på kroppen ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ViViola

Beklager, beklager, men jeg må altså rett og slett småfnise litt - jeg ser jo situasjonen veldig godt for meg! Og litt morsomt, på sykkelbutikken i dag var det en veldig, veldig stor mann som fortalte tilsvarende historie, hans problem var bare at skoene (eller den greia som klikker) hadde blitt ødelagt i velten. Ja-ja, jeg er litt fæl sånn, jeg.

Jeg kan dessverre ikke svare på spørsmålet ditt, men jeg takker for advarselen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klaymen

*fnis* Godt du ikke ble påkjørt da! Jeg har ikke turt å anskaffe sånne skumle pedaler.... Tråkker i vei med gode gammeldagse joggesko jah. Har tenkt på faren når jeg har sett proffene rase forbi må jeg si ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter i hodet som alt annet, Tror du at du velter gjør du det.

Jeg gruet meg litt til å prøve klikkpedaler men det var "no problem" fra dag1.

Mye mer effektivt tråkk får du også,

God tur!

Kremmt... mitt problem var kanskje at jeg ikke trodde jeg kom til å velte, jeg hadde jo fått løs føttene flere ganger allerede. Men når jeg hadde dårlig tid, da satt mannen beina fast!

Bra å høre at du fikk det til å fungere så fort:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke pent å le av deg men jeg smiler bittelittegrann når jeg tenker på hvordan det må ha sett ut ;-)

Jeg har ikkebrukt mine sykkelsko så mange ganger ennå, så jeg har muligens noe "til gode". Jeg er litt feig og vrir beinet ut av låsen før jeg kommer til trafikksituasjoner hvor jeg kanskje må sette beinet ned på kort varsel (rundkjøringer, overganger og annet).

Jeg skal trene "bruk-av-sykkelsko" på onsdag. Treningssenteret her jeg bor har utesykling et par ganger i uka, og siden jeg også kan trene på formiddagen får jeg sykkeltreneren for meg selv (ingen andre møter opp). Hun mente vi skulle sykle steder med lite biler på onsdag...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1211229596' post='3878857]

Å, stakkars deg :( Men litt flirfull blir jeg av sånne historier, dah... Min kamerat har vært ut for det samme, i terrenget, han veltet, fikk ikke løs skoene fra pedalene, og klarte å få tak i ei grein på ei bjørk og ble hengende å sprelle med sykkelen montert på kroppen ;o)

Det der ser jeg levende for meg! Tror det er en viss fare for at tilsvarende ting kan komme til å skje i skogen i mitt nærmiljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der ser jeg levende for meg! Tror det er en viss fare for at tilsvarende ting kan komme til å skje i skogen i mitt nærmiljø.

Hehe!

Jeg er superfornøyd; har akkurat kjøpt meg en sykkel!!! Hybrid. Tror jeg blir søkke fornøyd med denne nyaskaffelsen. Moongoose 850 Crossway. *yezz*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*fnis* Godt du ikke ble påkjørt da! Jeg har ikke turt å anskaffe sånne skumle pedaler.... Tråkker i vei med gode gammeldagse joggesko jah. Har tenkt på faren når jeg har sett proffene rase forbi må jeg si ;-)

Jeg hadde ikke tenkt å bruke sånne pedaler. Men så er det sånn at alle andre som er med på disse sykkeltreningene er myyyyyyye proffere enn meg, og de sier at de får så mye bedre tråkk og at alt er bedre med klikk-pedaler, så jeg har latt meg overtale.

Men det mye man skal lære som syklist! I tillegg til å få til dette med pedalene, så må jeg trene på å få løs vannflasken mens jeg sykler - hvis ikke kan jo panisk søken etter den også utløse velting.

Jeg har i det minste lært meg hvordan jeg girer! Det jo noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1211230285' post='3878870]

Hehe!

Jeg er superfornøyd; har akkurat kjøpt meg en sykkel!!! Hybrid. Tror jeg blir søkke fornøyd med denne nyaskaffelsen. Moongoose 850 Crossway. *yezz*

Høres bra ut :-) Jeg er mere tradisjonell og har terrengsykkel. Skal visstnok sykle i skogen også jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars!! Bra det gikk bra:)

Jeg kan trøste deg med at det også har hendt meg... Jeg har også klikkpedaler, og har faktisk veltet flere ganger. Har heldigvis gått bra alle gangene... Men jeg satte av en ettermiddag etterhver, og øvde på å løse opp pedalene. Nå virker det som de er blitt litt slitte, og går lette opp synes jeg:)

Ellers har jeg fått det som en regel, og alltid klikke meg ut av iallefall en pedal, hver gang jeg kommer til ett kryss eller rundkjøring e.l:)

Vennlig hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*tørker tårer*

Mannen min er revnene likegyldig til at jeg doler, så det er sjelden jeg deler innlegg med ham, men denne måtte jeg bare lese for ham:-)

Jeg så hele episoden så klart for meg:-)

Det var en merkelig følelse å velte, det gikk liksom så laaaangsomt... Fortalte det til en mer erfaren syklist, og i følge vedkommende så veltet man som regel i langsom kino.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars!! Bra det gikk bra:)

Jeg kan trøste deg med at det også har hendt meg... Jeg har også klikkpedaler, og har faktisk veltet flere ganger. Har heldigvis gått bra alle gangene... Men jeg satte av en ettermiddag etterhver, og øvde på å løse opp pedalene. Nå virker det som de er blitt litt slitte, og går lette opp synes jeg:)

Ellers har jeg fått det som en regel, og alltid klikke meg ut av iallefall en pedal, hver gang jeg kommer til ett kryss eller rundkjøring e.l:)

Vennlig hilsen,

Har du rene klikkpedaler, eller kombi? Jeg ba om rene klikk, men fikk påmontert kombi, og tenker at det bare gjør det enda vanskeligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er livredd "klikkpedaler" !

Kan du ikkje få påmontert støttehjul nå i starten da?

Vurderer å spørre i sykkelbutikken om de har støttehjul som passer til sykkelen min...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du rene klikkpedaler, eller kombi? Jeg ba om rene klikk, men fikk påmontert kombi, og tenker at det bare gjør det enda vanskeligere?

Jeg har rene klikkpedaler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, beklager, men jeg må altså rett og slett småfnise litt - jeg ser jo situasjonen veldig godt for meg! Og litt morsomt, på sykkelbutikken i dag var det en veldig, veldig stor mann som fortalte tilsvarende historie, hans problem var bare at skoene (eller den greia som klikker) hadde blitt ødelagt i velten. Ja-ja, jeg er litt fæl sånn, jeg.

Jeg kan dessverre ikke svare på spørsmålet ditt, men jeg takker for advarselen! :-)

Jeg burde egentlig ha skjønt at jeg ikke er moden for klikkpedaler ennå; knoter fortsatt fra tid til annen med pedalene under spinning - men da står jo sykkelen i det minste stille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...