Gå til innhold

Jeg veltet :-(


frosken

Anbefalte innlegg

Jeg får holde ut noen dager til med kombi-løsningen, i følge bankkontoen min så bør det være godt nok foreløpig!

Høres ut som om jeg får tenke litt fremover sånn at jeg er forberedt på å måtte stoppe litt brått.

Forøvrig synes jeg sykling er nesten like morsomt som å gå på ski!

Jeg har kombipedal på off roaden, og rene klikkpedaler på raceren. (I og for seg to forskjellige systemer med forskjellige sko) Tror ikke det har noe å si. Veldig praktisk å kunne bruke sykkelen med andre sko dersom man skal ut på en bitteliten tur da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • frosken

    23

  • hidi, the scorpion

    5

  • Lillemus

    4

  • Dory

    4

Terreng. Så de andre ruller fra meg, men det gjør ikke så mye, for jeg skal ikke vinne noe ritt, skal bare trene og ha det gøy.

Gir litt sånn "king of the road" følelse av og til:-)

Første året jeg sykler siden ungdomsskolen, så jeg er veeeldig nybegynner foreløpig. Men er godt i gang og sykler minst tre ganger i uka ute, og tilsvarende antall ganger med spinning inne.

Husker jeg ble imponert over syklingen din i fjor; men du sykler ritt også, stemmer ikke det?

''Terreng. Så de andre ruller fra meg, men det gjør ikke så mye, for jeg skal ikke vinne noe ritt, skal bare trene og ha det gøy.''

Høres kjent ut, det er sjelden jeg sykler forbi noen for å si det sånn! :o)

Ble vel forbisyklet av 5-6 stykker på min laaaange sykkeltur sist torsdag, til og med to som satt og skravlet med hverandre opp motbakkene! Nåja - de er garantert i bedre sykkelform enn meg + at syklene deres sikkert veier 3 kg mot min som er 18.... Men jeg koser meg jeg! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Jeg burde egentlig ha skjønt at jeg ikke er moden for klikkpedaler ennå; knoter fortsatt fra tid til annen med pedalene under spinning - men da står jo sykkelen i det minste stille!

He-he, klarer man å velte på spinning har man i alle fall lagt i nok innsats!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kombipedal på off roaden, og rene klikkpedaler på raceren. (I og for seg to forskjellige systemer med forskjellige sko) Tror ikke det har noe å si. Veldig praktisk å kunne bruke sykkelen med andre sko dersom man skal ut på en bitteliten tur da:-)

Hva er forskjellene på pedalsystemene/skoene?

*har lurt på hvor lang tid det går før jeg får for meg at jeg trenger en sykkel til... ut i fra hvor mange par ski jeg har endt opp med*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Terreng. Så de andre ruller fra meg, men det gjør ikke så mye, for jeg skal ikke vinne noe ritt, skal bare trene og ha det gøy.''

Høres kjent ut, det er sjelden jeg sykler forbi noen for å si det sånn! :o)

Ble vel forbisyklet av 5-6 stykker på min laaaange sykkeltur sist torsdag, til og med to som satt og skravlet med hverandre opp motbakkene! Nåja - de er garantert i bedre sykkelform enn meg + at syklene deres sikkert veier 3 kg mot min som er 18.... Men jeg koser meg jeg! :o)

Den største fordelen med å sykle sammen med noen er nettopp det å ha noen å prate med oppover; jeg holder ut mye lengre og brattere bakker sammen med noen enn alene har jeg funnet ut...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellene på pedalsystemene/skoene?

*har lurt på hvor lang tid det går før jeg får for meg at jeg trenger en sykkel til... ut i fra hvor mange par ski jeg har endt opp med*

Etter hva jeg vet finnes det to forskjellige typer. Den ene for off road og den andre for racer.

Off road kan du få kombipedaler som har vanlig pedal på ene siden, og klikksystem på den andre. Skoene du bruker her er det også mulig å gå med. (Samme sko som man bruker på spinning)

Racer-skoene har en stor klump under, og det er ikke mulig å gå med dem. (Annet enn fra gangen og ut i garasjen for å hente sykkelen.)

Men det går greit å bruke off road pedaler på racersykkel også. Men ettersom jeg kjøpte sykkelen min på nettet så fulgte pedaler med. Altså endte jeg med at jeg måtte kjøpe nye sko også som passet til disse pedalene.

Man lærer på veien.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter hva jeg vet finnes det to forskjellige typer. Den ene for off road og den andre for racer.

Off road kan du få kombipedaler som har vanlig pedal på ene siden, og klikksystem på den andre. Skoene du bruker her er det også mulig å gå med. (Samme sko som man bruker på spinning)

Racer-skoene har en stor klump under, og det er ikke mulig å gå med dem. (Annet enn fra gangen og ut i garasjen for å hente sykkelen.)

Men det går greit å bruke off road pedaler på racersykkel også. Men ettersom jeg kjøpte sykkelen min på nettet så fulgte pedaler med. Altså endte jeg med at jeg måtte kjøpe nye sko også som passet til disse pedalene.

Man lærer på veien.....

Man lærer så avgjort etterhvert:-)

Jeg har kombipedaler, og det tror jeg kan være greit i hvertfall inntil jeg har mer erfaring. I dag brukte jeg sykkelsko et par timer, og veltet ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Valnøtt

Haha - jeg vil fortelle deg om min premievelt... (er meg jeg ler av da - ikke deg :-))

Jeg sto rolig og skulle over en vei - en fot på bakken, en klikket fast i pedalen.

Så er det klart og jeg legger vekten på pedalen for å sykle over veien. Men... Sykkelen sto i det tyngste giret, og asfalten var litt sånn skrå på kanten som den er noen ganger, så selv om den ikke var mer enn trekvart meter lang, så sto jeg igrunnen i en oppoverbakke. Tyngste giret på en racer er tungt, så da jeg tro til skjedde ingen verdens ting annet enn at balansen flyttet seg til den foten som satt fast - og jeg gikk stillestående rett i bakken på andre siden av sykkelen...

Må innrømme at jeg først så meg rundt etter kjente, og deretter kjente etter hvor det gjorde vondt hen... *rødme*

Jeg tryna bare skikkelig den ene gangen - men et tips kan være å justere pedalene litt slik at de slipper litt lettere på skoen. Da klarer du å røske løs foten hvis du får hetta og glemmer deg bort sånn at du får satt ned beinet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

''Terreng. Så de andre ruller fra meg, men det gjør ikke så mye, for jeg skal ikke vinne noe ritt, skal bare trene og ha det gøy.''

Høres kjent ut, det er sjelden jeg sykler forbi noen for å si det sånn! :o)

Ble vel forbisyklet av 5-6 stykker på min laaaange sykkeltur sist torsdag, til og med to som satt og skravlet med hverandre opp motbakkene! Nåja - de er garantert i bedre sykkelform enn meg + at syklene deres sikkert veier 3 kg mot min som er 18.... Men jeg koser meg jeg! :o)

Ikke bry deg om at de ruller fra deg - er ikke sikkert det har så mye med formen å gjøre :-) Jeg sykler 7-8 km raskere i snittfart med raceren enn jeg gjør med hybriden min, og forskjellen ned til mindre hjul og kanskje knastedekk er enda større - så kanskje er det du som har de råeste beina likevel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Haha - jeg vil fortelle deg om min premievelt... (er meg jeg ler av da - ikke deg :-))

Jeg sto rolig og skulle over en vei - en fot på bakken, en klikket fast i pedalen.

Så er det klart og jeg legger vekten på pedalen for å sykle over veien. Men... Sykkelen sto i det tyngste giret, og asfalten var litt sånn skrå på kanten som den er noen ganger, så selv om den ikke var mer enn trekvart meter lang, så sto jeg igrunnen i en oppoverbakke. Tyngste giret på en racer er tungt, så da jeg tro til skjedde ingen verdens ting annet enn at balansen flyttet seg til den foten som satt fast - og jeg gikk stillestående rett i bakken på andre siden av sykkelen...

Må innrømme at jeg først så meg rundt etter kjente, og deretter kjente etter hvor det gjorde vondt hen... *rødme*

Jeg tryna bare skikkelig den ene gangen - men et tips kan være å justere pedalene litt slik at de slipper litt lettere på skoen. Da klarer du å røske løs foten hvis du får hetta og glemmer deg bort sånn at du får satt ned beinet.

For et herlig syn du må ha vært ;))))

*tøker tårer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

For et herlig syn du må ha vært ;))))

*tøker tårer*

Jepp... Tror de på bensinstasjonen rett bak meg fikk seg en real latter ja :-) Hadde selvsagt full pakke også - sykkelklær og hansker og hele greia så jeg skulle se kul ut... Har ledd mye av det siden selv også - at det går an å kløne sånn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha - jeg vil fortelle deg om min premievelt... (er meg jeg ler av da - ikke deg :-))

Jeg sto rolig og skulle over en vei - en fot på bakken, en klikket fast i pedalen.

Så er det klart og jeg legger vekten på pedalen for å sykle over veien. Men... Sykkelen sto i det tyngste giret, og asfalten var litt sånn skrå på kanten som den er noen ganger, så selv om den ikke var mer enn trekvart meter lang, så sto jeg igrunnen i en oppoverbakke. Tyngste giret på en racer er tungt, så da jeg tro til skjedde ingen verdens ting annet enn at balansen flyttet seg til den foten som satt fast - og jeg gikk stillestående rett i bakken på andre siden av sykkelen...

Må innrømme at jeg først så meg rundt etter kjente, og deretter kjente etter hvor det gjorde vondt hen... *rødme*

Jeg tryna bare skikkelig den ene gangen - men et tips kan være å justere pedalene litt slik at de slipper litt lettere på skoen. Da klarer du å røske løs foten hvis du får hetta og glemmer deg bort sånn at du får satt ned beinet.

Jeg prøvde en tilsvarende veltevariant som den du beskriver her tre dager senere... Begynner å få en del velteerfaring nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg prøvde en tilsvarende veltevariant som den du beskriver her tre dager senere... Begynner å få en del velteerfaring nå.

*vil være med dere på disse ustyrtelige morsomme sykkelturene. Furter*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke bry deg om at de ruller fra deg - er ikke sikkert det har så mye med formen å gjøre :-) Jeg sykler 7-8 km raskere i snittfart med raceren enn jeg gjør med hybriden min, og forskjellen ned til mindre hjul og kanskje knastedekk er enda større - så kanskje er det du som har de råeste beina likevel :-)

''Ikke bry deg om at de ruller fra deg - er ikke sikkert det har så mye med formen å gjøre :-)''

De _ruller_ ikke fra meg, de sykler fra meg i motbakkene... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papez

Ikke for å ta fra henne siste rest av mot, men som en snill liten gave...;)

*knegg*

Gitt i den hensikt nettopp for å holde motet oppe - om "landeveissykkelen" tar fra henne motet, så kan denne gi trøst når hun setter seg ved pc'n for å dele sine "sykkel-traumer" med "oss" ;-)

*snill motivatør*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papez

Så tøff!!!!! :o)))

Værsegod Lillemus, her er en gave til deg ;-)

http://www.gadgets.no/product_info.php?cPath=27&products_id=805

Hvis jeg ikke husker feil, leste jeg i et innlegg at du kjedet deg, og at senvakta var lang? Denne kan kanskje få tiden til å gå litt fortere + at du kan glede deg til/se frem mot bestemor- og pensjonisttilværelsen ;-)

*gavmild* *kjeder meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Værsegod Lillemus, her er en gave til deg ;-)

http://www.gadgets.no/product_info.php?cPath=27&products_id=805

Hvis jeg ikke husker feil, leste jeg i et innlegg at du kjedet deg, og at senvakta var lang? Denne kan kanskje få tiden til å gå litt fortere + at du kan glede deg til/se frem mot bestemor- og pensjonisttilværelsen ;-)

*gavmild* *kjeder meg*

Lol!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...