Gå til innhold

Hvordan belønne ansatte?


Persille1365381127

Anbefalte innlegg

''men det er ikke rart at mange andre og meg selv inkludert antar at du sikter til sykdomsfravær.''

Det er jo fordi dere er forutinntatte? Det er ikke fordi jeg har sagt noe om det.

Og det er greit at dere er det, men da får dere la være å kritisere meg for det.

Jeg synes ikke man kan kalle det forutinntatt å anta at "fravær" er det samme som "sykdom".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 194
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Persille1365381127

    79

  • guttas

    15

  • morsan

    12

  • tzatziki1365380058

    7

Jeg gir ingen fri - de går når det ikke er flere barn igjen.

Det betyr ikke at jeg ikke kan finne ting å gjøre frem til vi stenger, og foreldrene har strengt tatt krav på å komme inn i barnehagen innen dens åpningstid, f.eks om de har glemt noe.

Man stenger jo ikke butikken selv om det ikke er kunder der akkurat da - man vet ikke om det kommer noen.

Poenget er at det er greit for meg at de går når det er tomt, jeg kan åpne barnehagen om det kommer foreldre (og har gjort det flere ganger), men da må det også være greit å bli igjen ti minutter en dag om det er behov for det.

Enten så må alle være fleksible, eller så kan ingen være det.

Om de vil sitte her til 17 for å få betalt for hele tiden, så er det selvfølgelig helt greit :)

''foreldrene har strengt tatt krav på å komme inn i barnehagen innen dens åpningstid, f.eks om de har glemt noe.''

Dette brant jeg meg litt på siste dag før jul et år - poden var hentet tidlig av besteforeldre, og jeg kom innom ca 45 minutter før ordinær stengetid for å hente parkdress og slikt, og kom til stengte dører....;-) Ja, ja, men jeg unner jo de ansatte å kunne gå tidlig hjem fordi alle barna er hentet - særlig på en sådan dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Ticket kanskje.

Vi ga gavekort fra Ticket til en mann tidligere, kunne brukes både på fly og hotell.

Takk :)

Har sendt mail til både dem og Travelling nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Ticket kanskje.

Vi ga gavekort fra Ticket til en mann tidligere, kunne brukes både på fly og hotell.

*Travellink... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

''foreldrene har strengt tatt krav på å komme inn i barnehagen innen dens åpningstid, f.eks om de har glemt noe.''

Dette brant jeg meg litt på siste dag før jul et år - poden var hentet tidlig av besteforeldre, og jeg kom innom ca 45 minutter før ordinær stengetid for å hente parkdress og slikt, og kom til stengte dører....;-) Ja, ja, men jeg unner jo de ansatte å kunne gå tidlig hjem fordi alle barna er hentet - særlig på en sådan dag:-)

Heh, egentlig har du faktisk krav på å komme inn :)

Men, som sagt - enig med deg.

Nå bor jo jeg der da, så jeg har åpnet barnehagen både i helger og midt på natten! Det var noen som skulle på ferie og hadde glemt kosedyret i bhg, det oppdaget de ikke før de skulle dra kl 01.30 ;)

Jeg tror ikke jeg har sett en lykligere mor enn hun som kom ti minutter senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, egentlig har du faktisk krav på å komme inn :)

Men, som sagt - enig med deg.

Nå bor jo jeg der da, så jeg har åpnet barnehagen både i helger og midt på natten! Det var noen som skulle på ferie og hadde glemt kosedyret i bhg, det oppdaget de ikke før de skulle dra kl 01.30 ;)

Jeg tror ikke jeg har sett en lykligere mor enn hun som kom ti minutter senere...

Du, vi har også hentet kosedyr i bhg klokka halv åtte om kvelden siste dag før påskeferien! :-) Da kom en ansatt og låste opp for oss - det hadde vært en forferdelig påske uten denne bamsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Persille1365381127

Du, vi har også hentet kosedyr i bhg klokka halv åtte om kvelden siste dag før påskeferien! :-) Da kom en ansatt og låste opp for oss - det hadde vært en forferdelig påske uten denne bamsen!

I know - og fordi Billa også har en sånn, så vet jeg veldig godt hva resultatet kunne ha blitt :)

Men igjen da; det er jo hyggelig at noen gidder å gjøre sånne ting, det hadde man jo ikke måttet. Og det er i sånne tilfeller jeg tenker at man må kunne være litt fleksible alle sammen, man vil jo få igjen for det senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I know - og fordi Billa også har en sånn, så vet jeg veldig godt hva resultatet kunne ha blitt :)

Men igjen da; det er jo hyggelig at noen gidder å gjøre sånne ting, det hadde man jo ikke måttet. Og det er i sånne tilfeller jeg tenker at man må kunne være litt fleksible alle sammen, man vil jo få igjen for det senere.

Absolutt enig i det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest psykodahl

Det er flott at det er arbeidsgivere som tør å belønne de som alltid er på jobb.

Det må enten bli penger, eller noe du helt sikkert vet de ønsker seg. Evt kan det være penger øremerket for kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er ikke det samme som at de alltid er på jobben. Det må kunne gå an å stille spørsmål uten å begrunne absolutt alt i detalj.

For å gjøre det litt enklere for deg (og alle andre) kunne du jo rett og slett ha skrevet: "Hva gir jeg for å påskjønne mine ansatte for ekstra arbeidsinnsats i året som har gått?"

Du kompliserer det og legger veldig opp til en diskusjon når du trekker inn fravær i likningen... og MÅ forstå at folk reagerer på dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til utrolig mange i denne tråden, så skjønner jeg deg godt, jeg, og er helt enig i bonusordningen din. Det er absolutt på sin plass å premiere de som gjør mer enn det jobben forventer av dem, skulle jo bare mangle!

Personlig tenkte jeg umiddelbart på gavekort på en reise. Det er jo veldig mange supertilbud på helgeturer til andre byer i Norge, så for et gavekort på 3-5000,- kommer de godt avgårde.

Alternativt betalt fridag m/skikkelig spa, frisør inkludert.

Ser mange hyler opp om at dette vil gjøre arbeidsmiljøet dårlig osv., men det har jeg liten tro på. Slike bonussystemer har jeg vært med på i flere bedrifter før, og kan ikke si annet enn at det har ført til positiv innsats fra flere. At fravær er en del av kriteriet er også ganske naturlig, for selv om man ikke kan noe for at man er syk - så ER man faktisk ikke på jobb og kan da heller ikke yte noe ekstra. Ikke engang jobben sin, og heldige som vi er i dette landet, så får vi allikevel full betaling når vi er syke.

Å behandle alle likt til enhver tid er bare tull. Vi er ulike mennesker, vi yter ulike, vi liker ulikt osv.. Å premiere de som står på ekstra er kjempebra!

Synes du tar godt vare på dine ansatte, jeg!

SPA og frisør og sånt hadde vært fint ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Det er flott at det er arbeidsgivere som tør å belønne de som alltid er på jobb.

Det må enten bli penger, eller noe du helt sikkert vet de ønsker seg. Evt kan det være penger øremerket for kurs.

Takktakk - jeg synes det er greit at det har en ikke ubetydlig innvirkning ja.

Men; det må nesten bli gavekort, og det skal ikke være noe som binder dem til jobben, enten reisegavekort - eller universalgavekort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bare nysgjerrig

Jeg jobber ikke i barnehagen.

Du jobber ikke i barnehagen, men andres fravær gir deg merarbeid.. Hvilken funksjon har du egentlig i barnehagen, bortsett fra å være medeier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Du jobber ikke i barnehagen, men andres fravær gir deg merarbeid.. Hvilken funksjon har du egentlig i barnehagen, bortsett fra å være medeier?

Alt det økonomisk administrative, alt praktisk og alt personalansvar. Mao; alt annet enn pedagogikken.

Og man trenger ikke være fysisk tilstede i barnehagen hele tiden for å ha den rollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...