Gå til innhold

Advarsel: Se opp for syklister med klikkpedaler!


frosken

Anbefalte innlegg

I mitt nye liv som veltepetter, så har jeg begynt å se aktsomt på enhver syklist som nærmer seg. Det vesentlige er hvorvidt vedkommende sykler med klikkpedaler, for i såfall så kan han eller hun utgjøre en like stor fare for sine omgivelse som meg når de støter på en uforutsett hindring.

Ikke alle tar like store forholdsregler som meg. På skogturen i går, så sørget jeg for tydelig å opplyse alle fhundeluftende fotgjengere og treningskåte joggere om at de burde holde god avstand når jeg nærmet meg. Etter gårsdagens tre velt i en ganske traffikert lysløype, så anser jeg meg som å være en bidragsyter i forhold til folkeopplysning om betydningen av å se opp for klikkpedalsyklende veltepettere.

Jeg har brukt mye mental energi i løpet av dagen på å motivere meg for kveldens sykkeltur. Fortsatt har jeg ikke kommet i gang, men siden jeg veltet tre ganger i går, så kan jeg vel umulig velte i dag! (Muligens en noe haltende logikk, men nå skal jeg snart komme meg ut - tror jeg...)

Noen som har et godt råd for hvordan unngå såre håndledd og skuldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • frosken

    16

  • annegunn

    6

  • mariaflyfly

    4

  • Speak

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest How hard can it be?

''Noen som har et godt råd for hvordan unngå såre håndledd og skuldre?''

Skaff deg nye pedaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Noen som har et godt råd for hvordan unngå såre håndledd og skuldre?''

Skaff deg nye pedaler.

Det er ingen vei tilbake etter at klikkpedalene er på plass. Det er utrolig mye morsommere å sykle med disse. Omtrent som å gå tilbake til å bruke treski etter at man har gått på godt glidede kunstfiberski :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest How hard can it be?

Det er ingen vei tilbake etter at klikkpedalene er på plass. Det er utrolig mye morsommere å sykle med disse. Omtrent som å gå tilbake til å bruke treski etter at man har gått på godt glidede kunstfiberski :-)

Joda, men om man fortsetter å falle etter utallige forsøk på kunstfiberski, kan det være en idé å gå tilbake til treskiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men om man fortsetter å falle etter utallige forsøk på kunstfiberski, kan det være en idé å gå tilbake til treskiene.

Jeg er nok mer optimistisk på egne vegne enn som så .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Har du kjøpt deg en spesiell sykkel siden du velter slik? Hva er fordelene/gledene ved å ha en slik sykkel? Jeg regner med det er noe bra med den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du kjøpt deg en spesiell sykkel siden du velter slik? Hva er fordelene/gledene ved å ha en slik sykkel? Jeg regner med det er noe bra med den ;)

Jeg har en terrengsykkel, og har begynt å sykle med klikkpedaler (skoene fester seg til pedalene via et magnetsystem, og du må vri benet sideveis for å få foten løs fra pedalen) og det er dette som skaper endel vansker fra tid til annen...*s*

I går var jeg med og syklet på en skogssti med mye stein og røtter, og det var derfor jeg veltet så mange ganger. Uten klikkpedaler så velter man jo som regel ikke selv om man mister balansen, da setter man bare foten i bakken. Med klikkpedalene er det ikke alltid man rekker å få løs foten før man ligger på bakken...

Fordelen med slike pedaler er at du få mye bedre kraft i tråkket, og det blir mye morsommere å sykle:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

re :håndledd, skuldre og mental helse : hva med en god stol og forteffelig bok?

Jeg var litt bekymret for den diagnosen du vet om...*s*

Hva slags pedaler bruker du? Eller driver du bare risikosport høyt oppe i lufta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liza i London

Jeg var litt bekymret for den diagnosen du vet om...*s*

Hva slags pedaler bruker du? Eller driver du bare risikosport høyt oppe i lufta?

bare gasspedal her, enten jeg rygger eller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan stille pedalene slik at det er lett, lettere, lettest å få dem løs! Ta en sjekk om du kan justere dem litt den andre veien:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan stille pedalene slik at det er lett, lettere, lettest å få dem løs! Ta en sjekk om du kan justere dem litt den andre veien:)

Skal gjøre det før jeg prøver meg i skogen igjen. Inntil videre blir det landevei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare gasspedal her, enten jeg rygger eller ikke

Da er du ikke igang med ditt luftige prosjekt skjønner jeg. For jeg tror ikke jeg har sett noen fly bakover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av fremmedordboken fant jeg følgende om uttrykket "velt"...være i velten = være på moten, være populær, bli feiret.

Vel hvis du velter over hundeluftende fotgjengere, joggere eller andre myke trafikkanter er det heller tvilsomt at du blir overstrømmende populær eller for den del feiret!

Pedalene til tross, så håper det ikke klikker helt for froskens sportslige utskeielser :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

re :håndledd, skuldre og mental helse : hva med en god stol og forteffelig bok?

Støttes. Kanskje til og med et fint lite pledd til å ha over føttene? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg har en terrengsykkel, og har begynt å sykle med klikkpedaler (skoene fester seg til pedalene via et magnetsystem, og du må vri benet sideveis for å få foten løs fra pedalen) og det er dette som skaper endel vansker fra tid til annen...*s*

I går var jeg med og syklet på en skogssti med mye stein og røtter, og det var derfor jeg veltet så mange ganger. Uten klikkpedaler så velter man jo som regel ikke selv om man mister balansen, da setter man bare foten i bakken. Med klikkpedalene er det ikke alltid man rekker å få løs foten før man ligger på bakken...

Fordelen med slike pedaler er at du få mye bedre kraft i tråkket, og det blir mye morsommere å sykle:-)

Hmm, det høres ut til å være veldig utfordrende da. Spørs om jeg hadde våget meg ut på tur med en sånn sykkel.

Det er vel snakk og tid og trening før teknikken sitter inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*knegg*

Noen god statistiker tror jeg ikke du blir noengang, frosk :)

Du må'kke ta fra meg motet! Skal ha en del studiepoeng med statistikk til høsten, kanskje det hjelper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støttes. Kanskje til og med et fint lite pledd til å ha over føttene? ;)

Det neste dere foreslår er vel "a nice cup of tea" :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det høres ut til å være veldig utfordrende da. Spørs om jeg hadde våget meg ut på tur med en sånn sykkel.

Det er vel snakk og tid og trening før teknikken sitter inne :)

Satser på at når høsten kommer så har jeg sluttet å velte...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...