Gå til innhold

Advarsel: Se opp for syklister med klikkpedaler!


frosken

Anbefalte innlegg

Du må'kke ta fra meg motet! Skal ha en del studiepoeng med statistikk til høsten, kanskje det hjelper...

Du vet det finnes tre typer løgn? Svart løgn, hvit løgn og statistikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • frosken

    16

  • annegunn

    6

  • mariaflyfly

    4

  • Speak

    3

Mest aktive i denne tråden

Du vet det finnes tre typer løgn? Svart løgn, hvit løgn og statistikk?

Kan jeg droppe pensumlesningen og bare svare det på eksamen tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg droppe pensumlesningen og bare svare det på eksamen tror du?

Hehe, det spørs om du ikke må kunne noe om normalfordeling og standardavvik og sånt da. Og hvor stor sannsynligheten er for å få minst en sekser hvis du slår to terninger tre ganger på rad :)

Hilsen matematikeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Kan jeg droppe pensumlesningen og bare svare det på eksamen tror du?

Du ville i det minste scora to poeng for den frekke kreativiteten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du stilt klikkpedalene veldig stramt? Det er mulig å løsne disse så det er mye enklere å få ut skoene.

Og når jeg sykler i skogen på veldig dårlige veier/stier, så løsner jeg i hvertfall den ene pedalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du stilt klikkpedalene veldig stramt? Det er mulig å løsne disse så det er mye enklere å få ut skoene.

Og når jeg sykler i skogen på veldig dårlige veier/stier, så løsner jeg i hvertfall den ene pedalen.

Jeg bør nok løsne litt på pedalene.

Men under terrengsykling, mister du ikke kontrollen dersom du løsner en pedal? Jeg har kombipedaler, men synes det er et mareritt å bruke sykkelskoene på den siden av pedalen som er uten magnet.

Det var forøvrig utrolig kult å sykle litt i terrenget, og merke hvor myk sykkelen er. Litt mindre kult å oppdage at det ikke var noe vanskelig å steile...*s*

Et sykkelspørsmål til: Tenker du på noe spesielt teknisk sett i forhold til tråkket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Noen som har et godt råd for hvordan unngå såre håndledd og skuldre?''

Du slutter å velte.

Var veltefri i går kveld!

*stolt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av fremmedordboken fant jeg følgende om uttrykket "velt"...være i velten = være på moten, være populær, bli feiret.

Vel hvis du velter over hundeluftende fotgjengere, joggere eller andre myke trafikkanter er det heller tvilsomt at du blir overstrømmende populær eller for den del feiret!

Pedalene til tross, så håper det ikke klikker helt for froskens sportslige utskeielser :o)

Frosker tåler en trøkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bør nok løsne litt på pedalene.

Men under terrengsykling, mister du ikke kontrollen dersom du løsner en pedal? Jeg har kombipedaler, men synes det er et mareritt å bruke sykkelskoene på den siden av pedalen som er uten magnet.

Det var forøvrig utrolig kult å sykle litt i terrenget, og merke hvor myk sykkelen er. Litt mindre kult å oppdage at det ikke var noe vanskelig å steile...*s*

Et sykkelspørsmål til: Tenker du på noe spesielt teknisk sett i forhold til tråkket?

Når jeg sykler enkel terrengsykling (skogsveier/gode stier) så bruker jeg klikkpedalene, men dersom det er dårlige stier med mye røtter, store steiner, bratte etapper eller dype sølepytter så løsner jeg en eller begge. Det er jo ikke spesielt behagelig å sykle slik, men heller det enn å tryne mange ganger.

Når jeg sykler ute i skogen så tenker jeg nok ikke mye teknikk, men når jeg sykler landevei/grusvei så er det viktig å tenke på å bruke hele tråkket. Dvs. tråkke ned, dra pedalen bakover og oppover. Dersom du klarer dette vil du merke at du sykler ganske mye raskere ettersom du da klarer å utnytte mange flere muskelgrupper. I tillegg vil du merke det på baksiden av lårene. Og det er jo heller ikke dumt å få med seg musklene der også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sykler enkel terrengsykling (skogsveier/gode stier) så bruker jeg klikkpedalene, men dersom det er dårlige stier med mye røtter, store steiner, bratte etapper eller dype sølepytter så løsner jeg en eller begge. Det er jo ikke spesielt behagelig å sykle slik, men heller det enn å tryne mange ganger.

Når jeg sykler ute i skogen så tenker jeg nok ikke mye teknikk, men når jeg sykler landevei/grusvei så er det viktig å tenke på å bruke hele tråkket. Dvs. tråkke ned, dra pedalen bakover og oppover. Dersom du klarer dette vil du merke at du sykler ganske mye raskere ettersom du da klarer å utnytte mange flere muskelgrupper. I tillegg vil du merke det på baksiden av lårene. Og det er jo heller ikke dumt å få med seg musklene der også:-)

Jeg mister litt den delen av tråkket som handler om å dra pedalen bakover. Det blir mest ned/fremover og så opp igjen.

Du har helt rett i at man merker en helt annen muskelbruk når man jobber med å utnytte hele tråkket. Det er en av grunnene til at jeg synes det er så gøy med klikkpedalene.

Planlegger å snart være ferdig med veltepetterperioden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mister litt den delen av tråkket som handler om å dra pedalen bakover. Det blir mest ned/fremover og så opp igjen.

Du har helt rett i at man merker en helt annen muskelbruk når man jobber med å utnytte hele tråkket. Det er en av grunnene til at jeg synes det er så gøy med klikkpedalene.

Planlegger å snart være ferdig med veltepetterperioden!

Øvelse gjør mester:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Oj - du er da ihvertfall iherdig!!!

Jeg veltet ikke så mange gangene da jeg vente meg til klikkpedalene, men så sykler jeg jo bare på veien også. Hva med å sykle i litt snillere terreng mens du venner deg til pedalene så du rekker å tenke før du skal ned med beinet?

Evt ville jeg justert pedalene så de blir litt løsere i klikken. Da greier du å røske beinet ut av pedalen når du får panikk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj - du er da ihvertfall iherdig!!!

Jeg veltet ikke så mange gangene da jeg vente meg til klikkpedalene, men så sykler jeg jo bare på veien også. Hva med å sykle i litt snillere terreng mens du venner deg til pedalene så du rekker å tenke før du skal ned med beinet?

Evt ville jeg justert pedalene så de blir litt løsere i klikken. Da greier du å røske beinet ut av pedalen når du får panikk :-)

De siste veltene var under terrengsykling, og der veltet jeg så fort at jeg ikke rakk å tenke engang!

Men jeg har fortsatt ingen skader utover noen store blåmerker, og synes sykling er kult, så jeg tror det går rette veien:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...