Gå til innhold

Hvorfor er du så spydig NHD?

Anbefalte innlegg

Jeg har lest litt på trådene her og jeg synes at du virker sur og spydig i dine svar.

Hva kommer det av?

Er du lei av å svare folk på de samme spørsmål eller er du lei generellt?

Litt viktig og interessant for meg å vite fordi jeg har vært borte fra Doktor online i mange år og er nå kommet tilbake.

Hvis ikke du kan gi ordentlige, fornuftige svar, så skal ihvertfall ikke jeg nedverdige meg til å spørre.

Og du var psykiater, eller?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309300-hvorfor-er-du-s%C3%A5-spydig-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hvis du tenker på ditt spørsmål om medisinsk uttalelse, kan det ikke besvares generelt.

Er det legerrklæring for avbestilt feriereise, kan fastlegen avgjøre dette.

Er det legerklæring om soningsutyktighet, holder det ikke en gang med en psykiater - det skal være bestemte spesialister godkjent av kriminalomsorgen.

Det er den som ber om uttalelsen som må klargjøre krevene til faglighet.

Hvis du tenker på ditt spørsmål om medisinsk uttalelse, kan det ikke besvares generelt.

Er det legerrklæring for avbestilt feriereise, kan fastlegen avgjøre dette.

Er det legerklæring om soningsutyktighet, holder det ikke en gang med en psykiater - det skal være bestemte spesialister godkjent av kriminalomsorgen.

Det er den som ber om uttalelsen som må klargjøre krevene til faglighet.

Nei jeg tenker ikke på soningsdyktighet. Jeg biter meg bare merke i flere svar du har gitt. Du virker spydig, sur og lei. Rett og slett. Spørsmålet mitt blir jo da, bør du fortsette her hvis motivasjonen din er borte..

Nei jeg tenker ikke på soningsdyktighet. Jeg biter meg bare merke i flere svar du har gitt. Du virker spydig, sur og lei. Rett og slett. Spørsmålet mitt blir jo da, bør du fortsette her hvis motivasjonen din er borte..

Det får være opp til redaksjonen å avgjøre.

Det er jo umulig å svare på det du spør om fordi du er så diffus i ditt spørsmål lengre ned. Dersom du hoster opp mer konkret info vil du trolig også få et bedre svar.

Grunnen til at det er diffust er fordi det er vanskelig å svare på. Jeg stiller kansje NHD i en vanskelig situasjon med å spørre så pass diffust. På den annen side så forstår jeg hvorfor han ikke kan svare sånn uten videre, det blir for alvorlig og kan være noe andre kan "gjemme" seg i.

Vanskelig...

Annonse

Gjest xbellax

Grunnen til at det er diffust er fordi det er vanskelig å svare på. Jeg stiller kansje NHD i en vanskelig situasjon med å spørre så pass diffust. På den annen side så forstår jeg hvorfor han ikke kan svare sånn uten videre, det blir for alvorlig og kan være noe andre kan "gjemme" seg i.

Vanskelig...

Jeg skjønner ikke hva du mener med "Jeg stiller kansje NHD i en vanskelig situasjon med å spørre så pass diffust. På den annen side så forstår jeg hvorfor han ikke kan svare sånn uten videre, det blir for alvorlig og kan være noe andre kan "gjemme" seg i."

Gjemme seg i?

Jeg skjønner ikke hva du mener med "Jeg stiller kansje NHD i en vanskelig situasjon med å spørre så pass diffust. På den annen side så forstår jeg hvorfor han ikke kan svare sånn uten videre, det blir for alvorlig og kan være noe andre kan "gjemme" seg i."

Gjemme seg i?

Ok, glem hva jeg sa da ang. diffust.

Men generelt så, det jeg har lest på trådene i det siste så er lunta til NHD mye kortere enn den var før.

Skogstrollet

Men generelt så, det jeg har lest på trådene i det siste så er lunta til NHD mye kortere enn den var før.

Det er kanskje ikke så rart når forumet svømmer over av fulle personer som bare lager trøbbel.

Det får være opp til redaksjonen å avgjøre.

Ja det får det. Jeg stusser bare på at lunta di er blitt mye kortere nå enn den var før.

Kanskje dine uttalelser burde vært betalt for slik som på de andre forum?

Gudene må vite at jeg ville i hvertfall ha betalt ganske klekkelig for å få en ordentlig uttalelse fra deg, ikke bare en jada jada uttalelse.

Jeg vet ikke hvor ellers jeg skal henvende meg, så vidt meg bekjent så er dette det eneste forum som man kan få fagsvar. Klart jeg hadde betalt for det.

Jeg sitter ikke her fordi jeg ikke har annet å gjøre.

Gjest xbellax

Han er trønder og går aldri rundt grøten, det er slike ting mange av oss setter stor pris på (vel akkurat den trønderbiten er nå så som så). Han driver ikke med mye dill og dall og fjolling, det er kunnskap, seriøsitet og klokhet. Periodisk irriterende firkantet men han kommer seg med årene. Humor har han og. Hva mer kan man forlange?

Ja det får det. Jeg stusser bare på at lunta di er blitt mye kortere nå enn den var før.

Kanskje dine uttalelser burde vært betalt for slik som på de andre forum?

Gudene må vite at jeg ville i hvertfall ha betalt ganske klekkelig for å få en ordentlig uttalelse fra deg, ikke bare en jada jada uttalelse.

Jeg vet ikke hvor ellers jeg skal henvende meg, så vidt meg bekjent så er dette det eneste forum som man kan få fagsvar. Klart jeg hadde betalt for det.

Jeg sitter ikke her fordi jeg ikke har annet å gjøre.

Hvorfor har du så vanskelig for å forstå at det ikke finnes et korrekt svar på ditt spørsmål? En må vite hvem som har bestilt uttalelsen og hva den skal brukes til.

Det er kanskje ikke så rart når forumet svømmer over av fulle personer som bare lager trøbbel.

Nei, men kanskje derfor at det burde vært betalt for å få svar fra NHD, slik som på de andre forum.

Nå er jeg i en livssituasjon som gjør at jeg trenger et ordentlig og fornuftig svar. Skal det ødelegge for meg at folk stiller fyllespørsmål, som igjen gjør at jeg ikke kan få et ordentlig svar?

Annonse

Han er trønder og går aldri rundt grøten, det er slike ting mange av oss setter stor pris på (vel akkurat den trønderbiten er nå så som så). Han driver ikke med mye dill og dall og fjolling, det er kunnskap, seriøsitet og klokhet. Periodisk irriterende firkantet men han kommer seg med årene. Humor har han og. Hva mer kan man forlange?

Nja.. og jeg er forresten nordlending selv om jeg er bosatt i Tønsberg.

Det der med at folk fra nordnorge eller trønderlag for den del er annerledes enn andre folk er en stor myte!

Vi har alle akkurat like mye folkeskikk som alle andre!

Gjest xbellax

Nja.. og jeg er forresten nordlending selv om jeg er bosatt i Tønsberg.

Det der med at folk fra nordnorge eller trønderlag for den del er annerledes enn andre folk er en stor myte!

Vi har alle akkurat like mye folkeskikk som alle andre!

Det var en ørliten spøk, himmel.

Dersom du ønsker et seriøst svar må du skrive et seriøst og konkret innlegg.

Jeg opplever ikke NHD som spydig, men heller ganske direkte - noe jeg faktisk tror kan være ganske bra i hans rolle.

Også synes jeg han stort sett gir ganske klare og gode svar.

Jeg kan av og til oppleve det.Men jeg synes det er litt godt å se at også psykiatere kan vise litt menneskelighet og tråkke litt feil og komme med noe sleivete kommentarer til tider.Psykiatere har stor definisjonsmakt og når det kommer slike småsleivete kommentarer gjør det at en kan ta det med en klype salt.De er ikke Gud,De kan ta feil,har ikke alltid fasiten etc.Men likevel kan de ha mye fornuftig og lurt å bidra med.

Er stort sett fornøyd med NHD og svarene han gir her selv om jeg ikke alltid er enig og ønsker at han hadde utdypet og svart litt mer fyldig,samt svart på de mer vage spørsmålene.Ikke bare klare direkte svar om medisinering etc.

Gjest hitmaker

Jeg synes ikke NHD er spydig. Han er kort og klar og synes det er en fordel i hans rolle. Jeg tror mange psyke sliter med sårbarhet/nærtakenhet og overdriver dette en smule. Jeg tror ikke han mener å være spydig, selv om enkelte oppfatter det sånn. Det er langt mer skadelig dersom han satt i timesvis og syntes forferdelig synd i oss og bekreftet hvor grusomt vi har det.

Gjest hitmaker

Vanskelig...

Fatter ikke at du så på det svaret som spydig. Hvordan i huleste kan han vite svaret, uten at du først forteller hvem som innkrevde en slik uttalelse?? Synes det var et greit og enkelt svar. I stedet for å klage om diverse spydigheter, så kan jo du legge inn et svar i den opprinnelige tråden ang hvem krever uttalelsen og se om du da får et mer kontkret svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...