Gå til innhold

Å få den perfekte kroppen!


Gjest Liker å trene!

Anbefalte innlegg

Gjest Liker å trene!

Jeg trener 7-8 timer i uken, med klær på ser det vel kanskje sånn ut, får endel kommentarer på kroppen min, men uten klær er sannheten et sørgelig faktum.

Jeg kunne tenkt meg å gått ned et par kilo, men da uten slutte å trene, for hver gang jeg tar en treningspause mister jeg vekt, jo mer trent jeg var desto tynnere blir jeg.

Men hva er defenisjonen på en perfekt kropp anno 2008?

Jeg mener man bør være forholdsvis slank, faste overarmer, en flat mage uten markerte muskler, faste lår og fast rumpe, slank midje gjerne uten disse håndtakene som kommer på siden, og sist men ikke mins fast rygg, uten bukler rundt BH-en!

Jeg er ikke ute etter en Hollywood kropp, men kunne virkelig tenkt meg å kunne slappe av litt mer i bikini f.eks!

Jeg har født barn, men klarer ikke å slappe av å tenke på at det er prisen man betaler for å få oppleve å bli mor, kall meg gjerne kroppsfiksert, ser at jeg kan være det, men drømmer vi ikke alle om en perfekt kropp da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest plingpling

Nei jeg drømmer ikke om en perfekt kropp - hva er det forresten? For noen er slank vakkert - andre liker former, noen store bryster - andre små. For meg er det viktigste at kroppen fungerer og at jeg har energi - da det ikke alltid er en selvfølge med meg. Jeg er glad i kroppen min slik den ser ut - men jeg liker den dårlig når den streiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får inntrykk av at du er litt for opptatt av kroppen din. Sannsynligvis er du slank, veltrent og velformet og kjempefin! Kan du ikke tillate deg selv å være fornøyd med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun hadde _nesten_ like fin rompe som meg!

*nikker overbevisende*

Tviler ikkje ett sekund. :)

Ho bør nok legge seg i hardtrening for å kvitte seg med dauflesket ho der, men potensialet er der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Tviler ikkje ett sekund. :)

Ho bør nok legge seg i hardtrening for å kvitte seg med dauflesket ho der, men potensialet er der...

Et par kilo ned nå, så kan vi snakke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oh my gaad

Tviler ikkje ett sekund. :)

Ho bør nok legge seg i hardtrening for å kvitte seg med dauflesket ho der, men potensialet er der...

Hjelpe meg, ja, hun var jo utrolig feit. Er du kanskje litt kroppsfiksert du og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg, ja, hun var jo utrolig feit. Er du kanskje litt kroppsfiksert du og?

Utrolig feit var ho ikkje, det ville være å ta hardt i, men som "togli" sier ett par kilo ned ville nok gjøre nytten. :-)))

Eg er _ikkje_ kroppsfiksert, men kvinnekroppen er det vakreste som er skapt og det er objektivt ment!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oh my gaad

Utrolig feit var ho ikkje, det ville være å ta hardt i, men som "togli" sier ett par kilo ned ville nok gjøre nytten. :-)))

Eg er _ikkje_ kroppsfiksert, men kvinnekroppen er det vakreste som er skapt og det er objektivt ment!

Herregud, dere er helt skrudd. Hun var jo tynn! Synes kvinner med former er flotte jeg, ikke skrapa beinrangler! Er du på slankern sjølv, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Herregud, dere er helt skrudd. Hun var jo tynn! Synes kvinner med former er flotte jeg, ikke skrapa beinrangler! Er du på slankern sjølv, kanskje?

Ehm.., hørt om ironi? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, dere er helt skrudd. Hun var jo tynn! Synes kvinner med former er flotte jeg, ikke skrapa beinrangler! Er du på slankern sjølv, kanskje?

Nei, eg er ikkje på slankern, det gidder eg ikkje.

Det var ironisk ment, dama hadde jo en _perfekt_ kropp, ikkje ett gram for mye. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mora2

''Jeg mener man bør være forholdsvis slank, faste overarmer, en flat mage uten markerte muskler, faste lår og fast rumpe, slank midje gjerne uten disse håndtakene som kommer på siden, og sist men ikke mins fast rygg, uten bukler rundt BH-en!''

Enig med deg der :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeg er enig med deg

Perfekt kropp anno 2008? Det vil nok alltid være delte meninger om det. Nå begynner det å bli in med runde modeller igjen også.

Jeg er er enig i din beskrivelse på en pen kropp.

Har akkurat et par kg jeg ønsker å gå ned selv også. Har trent en del jeg også men sliter med musklene under navelen bla.

Magen er ganske flat, men det er en del fett der alikavel, som buler ut når jeg sitter, kan lage bul over trang truse osv. Liker det ikke. Og så har jeg noen svært generende strekkmerker på magen som synes veldig bra, har vurdert om det går å tatuere disse el.

Jeg har også barn, og liker heller ikke at kroppen skal være helt "ødelagt" fordi jeg har valgt å bli mor. Elsker mine barn og de går først i alt, men jeg vil se ok ut, også i bikini på sommeren.

Jeg har prøvd å slanke meg på den "normale og sunne måten", men får det ikke til. Det eneste som ser ut til å fungere på meg at jeg er usunn og dropper maten.

Nå har jeg spist et lite måltid et par dager på rad og vekta daler nedover. Hvis jeg spiser normalt, selv om det er sunt eller bra mat, så går jeg opp igjen. (vi snakker ikke fedme her altså)

Jeg vil se bra ut når jeg skal hoppe i bikinien min nå snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Den kroppen du beskriver som perfekt høres ganske perfekt ut, ja ;) Jeg så nok sånn ut for ca 12 år siden (mitt eldste barn er 11 år gammelt;))

Nå er det jo rimelig naturstridig å tro at vi skal se sånn ut bestandig, så jeg tror nok det er viktig å nyansere perfektbegrepet litt... Jeg er kanskje sånn som deg. Slank, men får en liten bul på magen når jeg sitter. Det skulle jo egentlig bare mangle. Jeg har tross alt født tre barn og synes det er helt fantastisk at mageskinnet faktisk klarer å gå inn så mye etter at magen har vært megadiger! Jeg trener nå og da (akkurat nå er jeg inne i en god treningsperiode) og føler det er viktigere at kroppen er sunn og sterk enn at den ser helt "perfekt" ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oh my gaad

Nei, eg er ikkje på slankern, det gidder eg ikkje.

Det var ironisk ment, dama hadde jo en _perfekt_ kropp, ikkje ett gram for mye. :)

Var det jeg håpte på at du mente! :)

Ps, synes av og til at det blir kjedelig om det blir for perfekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''men drømmer vi ikke alle om en perfekt kropp da?''

Nei, det tror jeg ikke "alle" drømmer om. Selv synes jeg perfekt er et hardt og upersonlig ord. Og du kan trøste deg med at Hollywoodkroppene neppe anser seg som perfekt de heller. Perfekt er tilnærmet uoppnåelig, og derfor ingen god motivasjonsfaktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

'' kall meg gjerne kroppsfiksert, ser at jeg kan være det, men drømmer vi ikke alle om en perfekt kropp da?''

Ønsker ofte jeg hadde en fastere og penere kropp enn jeg har, særlig i lette klær på sommeren, men slike tanker har likevel en veldig liten plass i livet mitt.

Slik du omtaler deg selv er jeg sikker på at du har en veldig pen kropp. Den perfekte kroppen finnes ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxxxxxxwwww

De fleste ønsker seg vel en vakker kropp, tror jeg. Jeg er som deg og trener 7-8 timer i uka på helsestudio. Både kondisjon og vekter. Alle sier jeg har fin kropp og at jeg skal være fornøyd, men de har jo ikke sett meg uten klær.

Jeg har en mage som er litt for stor, men heldigvis ikke er større enn at jeg klarer å holde den inne når jeg går og "håndtak" på sidene, noe som venninnene mine fnyser av fordi deres egne er tre ganger større. Men det er jo ikke mitt problem! Jeg vil jo bare ha bort mine!

Har født ett barn og er over 30 så man kan vel ikke forvente allverden heller, men jeg skjønner aboslutt hvordan du har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...