Gå til innhold

Prest på fylla....??


Gjest mora2

Anbefalte innlegg

Respekten er der når de er edru, men jeg har lite respekt for fulle mennesker som ikke gjør annet enn å være til irritasjon.

For å komme tilbake til presten, så må han da få ta seg noen glass så lenge han oppfører seg sivilisert ;)

Hihi, noen glass ja..

Men så er det jo hvor mye tåler egentlig en prest?..Hihi!

Kanskje han er snydings etter ET..

Nå skulle min bestemor levd..Hun kjente bibelen ut og inn..Og hadde garantert hadde et klokt svar på dette!....

(Hun hadde ingen rusproblemer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 165
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Aliza1365380759

    19

  • Bookworm

    19

  • AneM1365380603

    7

  • hidi, the scorpion

    6

Mest aktive i denne tråden

Like lite som en fotballspiller som sniffer kokain. I begge tilfeller representerer de en rolle, og om de ønsker å beholde sin troverdighet bør de la være.

Hihi, ikke dum sammenligning ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Hihi, noen glass ja..

Men så er det jo hvor mye tåler egentlig en prest?..Hihi!

Kanskje han er snydings etter ET..

Nå skulle min bestemor levd..Hun kjente bibelen ut og inn..Og hadde garantert hadde et klokt svar på dette!....

(Hun hadde ingen rusproblemer)

''en så er det jo hvor mye tåler egentlig en prest?..Hihi! Kanskje han er snydings etter ET..''

Jeg regner med at han er laget av samme materiale som oss ;)

Jeg må alltid passe meg når jeg er ute på byen, for det virker som om jeg tåler mindre der enn hjemme. Kanskje jeg drikker fortere ute... Vet ikke, men jeg er ikke ute ofte da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliza1365380759

Den tar lang tid å lese da, men inneholder mye vold og sex, så enjoy ;-)

Ingen link til at man "finner det man leter etter" i dette tilfellet forøvrig, hehe.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angela26

Skrivefeil...

Eller er det slik at man kan tolke Bibelen som man vil?

Og jeg tilføyer et spørsmål til: Kan man velge ut enkelte setninger i Bibelen, leve etter dem, og forsatt være en god kristen?

:0)

Gud ser i hjertet pà folk :-)

Det viktigste er troen. Tror du, sà er du frelst. Nàr man har "tatt i mot Jesus" som man sier :-) Sà hviler det et ansvar pà deg, der du omvender deg fra ting, altsà synd. Ofte opplever kristne tiden etter at de tok i mot Jesus, at deres tro hjelper dem med à leve et godt kristenliv.

La oss si en alkoholiker som blir frelst, men har problemer med à legge fra seg flaska. Han er en kristen, og Gud forstàr at han trenger hjelp til à bli avholds. Det kan ta tid fòr han klarer det, men Gud i ser hjertet hans.

Sà har du en kristen person, som driter i bibelen, fòlger sin egen vei, og rettferdiggjòr seg selv med ting han gjòr. Han drikker seg titt og ofte full, har one night stands, banner, og baksnakker folk (satt pà spissen her!) Han tror egentlig pà Jesus, men vil samtidig leve et liv uten innblanding fra bibelen, ikke fòlge den, men leve sitt eget liv... Bare Gud vet om han er kristen eller ei....

''Kan man velge ut enkelte setninger i Bibelen, leve etter dem, og forsatt være en god kristen? :0)''

Hvis du vil bli en kristen, sà er det en grunn til det vil jeg tro :-) Og da vil man vel automatisk fòle for à leve et rett kristenliv- fòlge bibelen, i allefall à strebe etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''en så er det jo hvor mye tåler egentlig en prest?..Hihi! Kanskje han er snydings etter ET..''

Jeg regner med at han er laget av samme materiale som oss ;)

Jeg må alltid passe meg når jeg er ute på byen, for det virker som om jeg tåler mindre der enn hjemme. Kanskje jeg drikker fortere ute... Vet ikke, men jeg er ikke ute ofte da ;)

Hihi, drikker nok kjappere på byen ja. :0)

Moro med en tur ut, jeg er nok endel ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk at prester har et livssyn som gjør at de ikke "går på fylla" jeg...

Men jeg hadde ikke reagert på at en prest tok seg et glass vin eller to i festlig lag, de er da mennesker de også... Men når jeg ser mine kristne bekjente, så tror jeg neppe en prest drikker seg sanseløs, altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud ser i hjertet pà folk :-)

Det viktigste er troen. Tror du, sà er du frelst. Nàr man har "tatt i mot Jesus" som man sier :-) Sà hviler det et ansvar pà deg, der du omvender deg fra ting, altsà synd. Ofte opplever kristne tiden etter at de tok i mot Jesus, at deres tro hjelper dem med à leve et godt kristenliv.

La oss si en alkoholiker som blir frelst, men har problemer med à legge fra seg flaska. Han er en kristen, og Gud forstàr at han trenger hjelp til à bli avholds. Det kan ta tid fòr han klarer det, men Gud i ser hjertet hans.

Sà har du en kristen person, som driter i bibelen, fòlger sin egen vei, og rettferdiggjòr seg selv med ting han gjòr. Han drikker seg titt og ofte full, har one night stands, banner, og baksnakker folk (satt pà spissen her!) Han tror egentlig pà Jesus, men vil samtidig leve et liv uten innblanding fra bibelen, ikke fòlge den, men leve sitt eget liv... Bare Gud vet om han er kristen eller ei....

''Kan man velge ut enkelte setninger i Bibelen, leve etter dem, og forsatt være en god kristen? :0)''

Hvis du vil bli en kristen, sà er det en grunn til det vil jeg tro :-) Og da vil man vel automatisk fòle for à leve et rett kristenliv- fòlge bibelen, i allefall à strebe etter det.

Hmm...Ja, du sier mye klokt der!

Vanskelig tema...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk at prester har et livssyn som gjør at de ikke "går på fylla" jeg...

Men jeg hadde ikke reagert på at en prest tok seg et glass vin eller to i festlig lag, de er da mennesker de også... Men når jeg ser mine kristne bekjente, så tror jeg neppe en prest drikker seg sanseløs, altså...

Det trodde ikke jeg heller!!!! ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det... Nesten så jeg må begynne å lese her!

Jeg måtte faktisk ta frem Bibelen nå :-) - derav den lille pausen her i tråden....

Har bladd kjapt gjennom Matteus, Markus og Lukas - altså tre av de fire evangeliene som forteller om Jesus, hva han sa og hva han gjorde.

Jeg finner ikke at det står noe sted at Jesus sa at å drikke seg full er synd. Han blir spurt av fariseerne om hvilket bud som er viktigst, og da svarer han det jeg skrev i stad, om å elske Gud og å elske sin neste - alle lover og bud står og faller på dette. Jesus var ikke så opptatt av "detaljstyring" - slik jeg leser Bibelen.

Paulus derimot - som skrev mesteparten av resten av Nytestamentet - bl.a. alle brevene - er mer opptatt av hvordan de kristne skal leve. I 1. Korinterbrev, kap 10, 23 står det:

''Jeg har lov til alt, men ikke alt gagner.Jeg har lov til alt, men ikke alt bygger opp.''

Og videre i vers 32-33: ''La verken jøder, grekere eller Guds kirke få noe å utsette på dere! Jeg selv forsøker å være alle til lags. Jeg søker ikke mitt eget beste, men alle andres, slik at de kan bli frelst.''

Jeg vet det står noe sånt som "drikk dere ikke full på vin....." - men jeg finner ikke det nå - vet ikke helt hvem som sa det, og i hvilken sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har festet med soknepressten vår. Han elsker vin og røyk. Men tør ikke røyke og drikke på offentlige plasser fordi da gir han hele bygda noe å slarve om. Men han er en folkelig prest som alle elskeer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen link til at man "finner det man leter etter" i dette tilfellet forøvrig, hehe.. ;-)

*knise*

Må nok pusse støvet av bibelen ja..

Bare finne den først ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min fikk forresten en gang beskjed av legen sin om å gå hjem og ta seg en cognac, så det er visst ikke helt uvanlig å få sånne råd.

Det er jo ikke usannsynlig at en ubevisst stiller strengere krav til offentlige personer. De sees bedre i samfunnet, og de har jo et visst ansvar når det gjelder det å være forbilder for de unge.

En tidligere politimester blottet seg for meg og noen andre barn da jeg var lita. Det er også ille...

Jeg vil nå faktisk tro at et glass cognac eller et vinglass er mindre skadelig enn å ta sovemedisiner, så hvis det fungerer så ville jeg ha valgt alkoholen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har festet med soknepressten vår. Han elsker vin og røyk. Men tør ikke røyke og drikke på offentlige plasser fordi da gir han hele bygda noe å slarve om. Men han er en folkelig prest som alle elskeer :-)

Hva røyker han da???

Vanlig tobakk er vel ikke så galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... Men en prest...Står det ikke noe i bibelen om å drikke store mengder alkohol?

Men så kom nytestamente, og da var det Jesus som fikset vinen til festen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte faktisk ta frem Bibelen nå :-) - derav den lille pausen her i tråden....

Har bladd kjapt gjennom Matteus, Markus og Lukas - altså tre av de fire evangeliene som forteller om Jesus, hva han sa og hva han gjorde.

Jeg finner ikke at det står noe sted at Jesus sa at å drikke seg full er synd. Han blir spurt av fariseerne om hvilket bud som er viktigst, og da svarer han det jeg skrev i stad, om å elske Gud og å elske sin neste - alle lover og bud står og faller på dette. Jesus var ikke så opptatt av "detaljstyring" - slik jeg leser Bibelen.

Paulus derimot - som skrev mesteparten av resten av Nytestamentet - bl.a. alle brevene - er mer opptatt av hvordan de kristne skal leve. I 1. Korinterbrev, kap 10, 23 står det:

''Jeg har lov til alt, men ikke alt gagner.Jeg har lov til alt, men ikke alt bygger opp.''

Og videre i vers 32-33: ''La verken jøder, grekere eller Guds kirke få noe å utsette på dere! Jeg selv forsøker å være alle til lags. Jeg søker ikke mitt eget beste, men alle andres, slik at de kan bli frelst.''

Jeg vet det står noe sånt som "drikk dere ikke full på vin....." - men jeg finner ikke det nå - vet ikke helt hvem som sa det, og i hvilken sammenheng.

Takker!

Men skal man bare følge den viktigste regelen?

Håper Angela ser dette, for hun har sikkert et fornuftig svar! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger man gamletestamentet, er alkohol synd uansett...

Det kan vel ikke stemme? Jødene følger jo Gamletestamentet, og jødene i Bibelen drakk jo vin? Vet ingenting om hva som er vanlig blant jøder i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så kom nytestamente, og da var det Jesus som fikset vinen til festen;-)

AMEN! Hihi!

Neida, men det står visst at det å drikke seg full er synd.

Men hva menes med full?

Krype stadiet, eller brisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...