Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Europas mest moderne sykehus åpnet i går. Vi får 3,5 slike sykehus for de 28 milliarder OL i Tromsø vil koste. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Vi trenger nytt sykehus her i fylket, så jeg vil anbefale å bygge nye sykehus i stedet for å avholde enda et OL. Hilsen 0 Siter
Gjest nordlending som ikke vet om h*n er for eller i mot Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 De pengene som eventuelt blir brukt på et OL blir ikke brukt på sykehus, de pengene blir gitt på andre premisser. Men selvfølgelig, ingen sørfor Bodø ønsker at vi i nord også skal få arangere et OL, få bygd ut infrastruktur osv. Det er vi vant til. For nå vurderer jo Oslo å søke OL 2022, for de trenger jo infrastrukturen mer enn oss i nord.....! 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 De pengene som eventuelt blir brukt på et OL blir ikke brukt på sykehus, de pengene blir gitt på andre premisser. Men selvfølgelig, ingen sørfor Bodø ønsker at vi i nord også skal få arangere et OL, få bygd ut infrastruktur osv. Det er vi vant til. For nå vurderer jo Oslo å søke OL 2022, for de trenger jo infrastrukturen mer enn oss i nord.....! Vet du, jeg lurer egentlig på hvordan de har tenkt å løse "problemet" med mørketida. Det er jo kun dagslys noen få timer om dagen, så en god del av utgiftene må vel gå til lyskastere.. Det er vel ikke snakk om å ikke "unne" Nordlendinger noe, å påstå noe slikt blir som mørkhudete som roper om rasisme i enhver situasjon der de ikke får medhold. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Høres jo bedre ut å bygge sykehus.. Men det er vel to forskjelllige budsjetter.. :0) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Det der er en irriterende sammenligning. Det blir _ikke_ bygget flere A-hus-moderne sykehus selv om det ikke blir OL. Det blir ikke bygget færre sykehus _med_ et OL heller. Hva får dere til å tro at idretten kommer til å betale for sykehus om det ikke blir OL? Det er i all hovedsak idretten selv som må betale for OL, gjennom tippemidler. Gjennom sponsorer. Staten bidrar også, men det er penger som da ikke går til _andre_ idrettslige tiltak. Hvilket man jo kan bruke som en motargument mot OL i seg selv. 0 Siter
Dorthe Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Vi trenger nytt sykehus her i fylket, så jeg vil anbefale å bygge nye sykehus i stedet for å avholde enda et OL. Hilsen Vi trenger jammen meg et nytt sykehus i Oslo også før Ullevål faller fra hverandre. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Vi trenger nytt sykehus her i fylket, så jeg vil anbefale å bygge nye sykehus i stedet for å avholde enda et OL. Hilsen Men hva får deg til å tro at Norsk Idrett vil bygge sykehus om det ikke blir OL? 0 Siter
ekte nick Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg skulle ønske du ville skrive et innlegg om det i dagspressen, NHD. Alle må trå til, for å få dette idiotiske OL-prosjektet stanset. NORGE HAR IKKE RÅD TIL DET! Jeg kan ikke fatte at vi skal bruke penger på å lage OL når vi allered har hatt et OL, det får holde, nå må vi bruke penger på sykehus og skoler og videre oppbygging av landet vårt. "Ikke samme budsjettet" sier folk. Det er tull. Det er snakk om et kjempe-milliard-beløp som Staten vil måtte innvilge. Klart at de pengene vil Staten isteden kunne bruke innenfor mange andre områder. Tror noen at Staten liksom bare spar opp mange milliarder, uten at det må tas fra noe annet sted?!! 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg skulle ønske du ville skrive et innlegg om det i dagspressen, NHD. Alle må trå til, for å få dette idiotiske OL-prosjektet stanset. NORGE HAR IKKE RÅD TIL DET! Jeg kan ikke fatte at vi skal bruke penger på å lage OL når vi allered har hatt et OL, det får holde, nå må vi bruke penger på sykehus og skoler og videre oppbygging av landet vårt. "Ikke samme budsjettet" sier folk. Det er tull. Det er snakk om et kjempe-milliard-beløp som Staten vil måtte innvilge. Klart at de pengene vil Staten isteden kunne bruke innenfor mange andre områder. Tror noen at Staten liksom bare spar opp mange milliarder, uten at det må tas fra noe annet sted?!! Det er idretten som betaler for OL. Det staten gir, kommer fra andre overføringer til idretten (som det da ikke blir noe av). Infrastrukturen vil staten være med å betale, men det er noe de uansett vil måtte betale - på ett eller annet tidspunkt. Norsk Idrett vil aldri bygge sykehus. 0 Siter
cathlin Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg kunne sikkert ha ment noe om dette, men jeg er ikke i makt av å være psykiater på et helsenettsted, så mine meninger teller vel heller lite. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Men hva får deg til å tro at Norsk Idrett vil bygge sykehus om det ikke blir OL? Det er da Staten Norge som får lov til å punge ut for Tromsø OL. Idretten gir bare knapper og glansbilder i forhold. Hvis du ikke mener at det er nødvendig med et nytt sykehus, er det mye annet dette landet trenger før det trenger ett nytt OL. Veinettet feks er også ved å falle fra hverandre. Her i fylket er veiene bare humpe i dump. Hilsen 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Det er da Staten Norge som får lov til å punge ut for Tromsø OL. Idretten gir bare knapper og glansbilder i forhold. Hvis du ikke mener at det er nødvendig med et nytt sykehus, er det mye annet dette landet trenger før det trenger ett nytt OL. Veinettet feks er også ved å falle fra hverandre. Her i fylket er veiene bare humpe i dump. Hilsen Det er idretten som betaler gildet. De statlige overføringene går på bekostning av andre idrettsanlegg som staten normalt ville bidratt til. Infrastrukturen gir staten endel til, men det handler mest om å gi mye èn gang, i steden for å dra det ut over tid som de normalt ville gjort. Det er idretten selv samt sponsorer som må betale OL. Og de pengene vil aldri gå til sykehus uansett... 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Det er idretten som betaler gildet. De statlige overføringene går på bekostning av andre idrettsanlegg som staten normalt ville bidratt til. Infrastrukturen gir staten endel til, men det handler mest om å gi mye èn gang, i steden for å dra det ut over tid som de normalt ville gjort. Det er idretten selv samt sponsorer som må betale OL. Og de pengene vil aldri gå til sykehus uansett... Det er ikke idretten som betaler gildet, når det betales av midler som overføres fra staten, da er det Staten, som betaler. Hilsen 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Det er ikke idretten som betaler gildet, når det betales av midler som overføres fra staten, da er det Staten, som betaler. Hilsen Eh... Staten gir jo strengt tatt alt av penger om du velger å se det slik. Poenget er at Staten gir idretten masse penger i dag også, og det er disse pengene som vil gå til OL i steden for fordelt mellom særforbundene - slik det gjøres i dag. Det er derfor så mange særforbund som ikke bruker ski er så imot OL. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Eh... Staten gir jo strengt tatt alt av penger om du velger å se det slik. Poenget er at Staten gir idretten masse penger i dag også, og det er disse pengene som vil gå til OL i steden for fordelt mellom særforbundene - slik det gjøres i dag. Det er derfor så mange særforbund som ikke bruker ski er så imot OL. Jeg trodde at det stort sett var tippemidler som ble gitt til idretten. Hilsen 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg trodde at det stort sett var tippemidler som ble gitt til idretten. Hilsen Det er store statlige overføringer også. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Det er store statlige overføringer også. De overføringene burde overføres til et annet sted, hvor flere mennesker kan få nytte av de, enn at de bare kommer noen få idrettsutøvere til gode. Hilsen 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 De overføringene burde overføres til et annet sted, hvor flere mennesker kan få nytte av de, enn at de bare kommer noen få idrettsutøvere til gode. Hilsen Tja, det er nå hoveddelen av norges befolkning som nyter godt av de overføringene, da, gjennom at de ulike idrettene kan opprettholde sine særforbund/særkretser (som organiserer aktivitet), samt at det blir bygget anlegg (idrettshaller, skøytebaner, fotballbaner) osv. Toppidretten får også en god slump penger, men siden vi i norge har vedtatt at vi skal ha toppidrett - så må vi nesten også betale for det. 0 Siter
Gjest finnmarkingen Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Da er det vel Lillehammer-OL som er skyld i at vi i Finnmark ikke har like flott sykehus og fortsatt kjører på veier som er totalt uakseptabelt "der sør" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.