Gå til innhold

Du skal bli far!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så flott at du tenker slik!

Jeg viste han testen begge gangene. Ikke fullt så romantisk..

Jeg kjenner noen som fortalte familie og venner det på julaften.

De gav gaver fra den lille. Hehe! :=)

Ja, man må jo først og fremst glede seg når man får det til, med tanke på alle som sliter måned etter måned, så ville det være dumt å ikke være litt takknemlig:-) Sorgene må man jo ta hvis de kommer.

Jeg ville helt sikker også bare vifta med testen hvis kjæresten bodde sammen med meg:-)

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• henrikke71

17

• Anonym 82

7

• flowy

3

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Sier som min far alltid sier: " Ikke ta sorgene på forskudd, for da må man sørge over dem to ganger". Det går ikke an å leve et liv med "hvis" og "tenk om". Status nå er at henrikke er gravid og det må hun få lov til å glede seg over. :)

''Ikke ta sorgene på forskudd, for da må man sørge over dem to ganger''

Så sant, så sant. Klok mann din far:)

Skrevet

Ja, man må jo først og fremst glede seg når man får det til, med tanke på alle som sliter måned etter måned, så ville det være dumt å ikke være litt takknemlig:-) Sorgene må man jo ta hvis de kommer.

Jeg ville helt sikker også bare vifta med testen hvis kjæresten bodde sammen med meg:-)

Helt enig! :0)

Du kunne jo kjøpt " Pappa boka" til han.

Skrevet av Lars Ludvig Røed.

Snaxy har den, den er kjempe god :0)

http://www.cappelendamm.no/main/Katalog.aspx?f=8545&isbn=9788202213961

Skrevet

Makan til innlegg!!

Hvis %-andelen din stemmer så er det jo hele 70% sjanse for at alt går helt fint. Gledesdreper!

Lykke til henrikke

Takk spiky, jeg tror nok sjansene er større enn dette for at det går bra også. Men det skal mye mere til enn et dusteinnlegg som dette for å ta vekk gleden i meg nå, uansett:-D

Skrevet

Helt enig! :0)

Du kunne jo kjøpt " Pappa boka" til han.

Skrevet av Lars Ludvig Røed.

Snaxy har den, den er kjempe god :0)

http://www.cappelendamm.no/main/Katalog.aspx?f=8545&isbn=9788202213961

God idé, kan se om jeg finner den her. Jeg tenkte også å kjøpe en bok som beskriver hva som skjer med fosteret fra uke til uke i svangerskapet, så han kan følge med selv om vi ikke er sammen:-)

Skrevet

Hvorfor skal det gjøres så spesielt? Jeg er realist, og nærmere 30% av alle svangerskap ender med ufrivillig abort.

En bekjent gjorde et stort nummer ut av å fortelle dette på rett måte. Det endte galt. Det gjorde det også gang 2, 3 og 4, og hun var 9-18 uker på vei alle gangene. For meg hadde et liv som gravid i din alder, vært et liv fylt av bekymring.

Jeg tok en test, ropte på mannen, og han leste av Clearblue'n.

Glemte å legge til, at det må da også være fryktelig morsomt å være gift med deg, virker som en hverdag fyldt med deilige overraskelser...

Skrevet

God idé, kan se om jeg finner den her. Jeg tenkte også å kjøpe en bok som beskriver hva som skjer med fosteret fra uke til uke i svangerskapet, så han kan følge med selv om vi ikke er sammen:-)

Det satte min samboer stor pris på! Han leste på babyverden hver uke:-) Da blei det mer virkelig for ham også, som ikke kjente det på kroppen slik jeg gjorde.

Skrevet

Å ja, det er kjempe koslig!

Helt utrolig å følge med på hve som virkelig skjer, det er ikke lange tiden før man ser det er et lite menneske :0)

Skrevet

Hvorfor skal det gjøres så spesielt? Jeg er realist, og nærmere 30% av alle svangerskap ender med ufrivillig abort.

En bekjent gjorde et stort nummer ut av å fortelle dette på rett måte. Det endte galt. Det gjorde det også gang 2, 3 og 4, og hun var 9-18 uker på vei alle gangene. For meg hadde et liv som gravid i din alder, vært et liv fylt av bekymring.

Hm. Fikk du med deg at det var mannen hun skulle overraske? Er vel bare naturlig å formidle det med pur glede da? :)

Er det forresten egentlig et motsetningsforhold mellom ekstatisk glede og realisme? Kan godt kjenne på begge deler i en og samme situasjon jeg. ;)

Skrevet

Det satte min samboer stor pris på! Han leste på babyverden hver uke:-) Da blei det mer virkelig for ham også, som ikke kjente det på kroppen slik jeg gjorde.

Ja, jeg syns det er viktig at han kan følge litt med også, selv om vi sikkert kommer til å se hverandre litt oftere enn planlagt fremover:-)

Skrevet

Ja, jeg syns det er viktig at han kan følge litt med også, selv om vi sikkert kommer til å se hverandre litt oftere enn planlagt fremover:-)

Jeg håper dere gjør det! Jeg maste hele tiden på ham - "se nå da", "se så stor jeg har blitt", "kjenn her a", "oi, nå må du kjenne, kjenn da";-)

Og hver kveld når hun satte igang for fult, så krøp jeg godt inntil ryggen hans og dyttet magen inn mot ham:-) Da våknet han alltid og begynte å le, for han fikk seg noen skikkelige i ryggen!

Det må være vanskelig å tenke seg at en skal bli pappa! Og det er innmari mye vi kan gjøre for at det skal være lettere for dem:-) Vi ønsker jo også at de skal glede seg med oss!

Skrevet

Jeg håper dere gjør det! Jeg maste hele tiden på ham - "se nå da", "se så stor jeg har blitt", "kjenn her a", "oi, nå må du kjenne, kjenn da";-)

Og hver kveld når hun satte igang for fult, så krøp jeg godt inntil ryggen hans og dyttet magen inn mot ham:-) Da våknet han alltid og begynte å le, for han fikk seg noen skikkelige i ryggen!

Det må være vanskelig å tenke seg at en skal bli pappa! Og det er innmari mye vi kan gjøre for at det skal være lettere for dem:-) Vi ønsker jo også at de skal glede seg med oss!

He he, det høres koslig ut, kjæresten min flytter hit først i mai, men vi sees vel minst hver måned fram til da, så han får bli med heltid på de siste månedene da;-) I mellomtida må han nøye seg med boka og videosamtaler på nettet:)

Skrevet

He he, det høres koslig ut, kjæresten min flytter hit først i mai, men vi sees vel minst hver måned fram til da, så han får bli med heltid på de siste månedene da;-) I mellomtida må han nøye seg med boka og videosamtaler på nettet:)

Og dine dagbokbrev som du skriver til ham om alt det flotte du opplever og alle de fine tankene du har:-) Det er en magisk tid når man går gravid, og det er så fantastisk å ha noen å dele det med - noen som deler gleden med deg - så benytt deg av det!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Takk skal du ha, bedre å være realist og optimist;-)

Ja, og forholde seg til slik tingene er akkurat _nå_. Fremtiden kommer når den kommer uansett.

Skrevet

Og dine dagbokbrev som du skriver til ham om alt det flotte du opplever og alle de fine tankene du har:-) Det er en magisk tid når man går gravid, og det er så fantastisk å ha noen å dele det med - noen som deler gleden med deg - så benytt deg av det!

Ja, det kan du tro jeg skal, jeg skal nyte det:-) Takk for fine ord:)

Skrevet

Ja, og forholde seg til slik tingene er akkurat _nå_. Fremtiden kommer når den kommer uansett.

Så sant så sant:)

Skrevet

Du er visst en skikkelig gledesdreper du.

Dessuten kan man abortere uansett hva slags måte man forteller det på.

Skrevet

Sier som min far alltid sier: " Ikke ta sorgene på forskudd, for da må man sørge over dem to ganger". Det går ikke an å leve et liv med "hvis" og "tenk om". Status nå er at henrikke er gravid og det må hun få lov til å glede seg over. :)

Og hvordan går det med deg da? Kan ikke være lenge igjen nå vel? Når har du egentlig termin?

Skrevet

Ja, det kan du tro jeg skal, jeg skal nyte det:-) Takk for fine ord:)

Åhh, jeg skulle så ønske at jeg kunne få gå gravid og ha baby 20 ganger til:-) Heldigvis hadde jeg også vett på å nyyyyyte svangerskapet, så jeg får gåsehud bare jeg tenker på det!

Må du kose deg enormt mye disse månedene:-)

Gjest clara kosemose
Skrevet

Kjøp en liten smukk og heng rundt halsen som et smykke, eller fest som "pynt" på veska.

Den komsike varianten: Pakk inn en babybleie blandt tingene dine i kofferten (du skulle på tur, sant?). Mens du står på badet om kvelden roper du til kjæresten "kjære, vil du hente ett-eller-annet i kofferten min" -og der ligger selvsagt bleia.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...