morsan Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 Det blir for mye dilling. Ja, det er mye greie å ligge på alle fire og plukke løs barnåler fra alle tenkelige og utenkelige steder...;-)r 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 Nei, det teller ikke for deg! :-) Men du er jo uansett "i faresonen" med 5 ja-svar, da. Ellers er jeg ikke enig i alle spørsmålene som stilles. F eks "Du har brettede plastposer i vesken i tilfelle du skal handle noe." dette var nok et skikkelig kjerring-tegn for ikke så lenge siden, men i vår mer miljøbevisste tid stiller dette seg annerledes. Selv har jeg siden september hatt et Kiwi handlenett i veska...;-) Og så synes jeg det er urettferdig at man skal "straffes" for andres handlinger, ref spørsmålet " Du får såpe i julegave." Det har vel hendt noen ganger at jeg har fått dusjsåpe av noen, men det gjorde jeg da jammen meg allerede som tenåring også (fra venninner etc). Ellers kan jeg vel være litt "guilty as charged" på følgende punkter: ''Du snakker heller med kvinner på fest'' Absolutt ikke alltid, og mye sjeldnere i private sammenkomster enn jobbmessige, men i sistnevnte tilfelle må jeg bare si at mange menn på jobben er skikkelig kjedelige typer! ''Du begynner å bruke de broderte dukene som du har fått av svigermor.'' Litt usikker på hva jeg skal svare her, da jeg har én brodert duk, som min manns bestemor har brodert, og den brukes kun i jula (har nissemønster). ''Du plukker bort støv og hår fra andres klær uten baktanker.'' Ikke at jeg plukker så mye, men de gangene jeg gjør det, er det helt uten baktanker. ''Du bruker samme tepose to ganger.'' Nok et vanskelig spørsmål å svare på. Det er svært sjelden jeg drikker te, så som oftest blir teposen brukt bare én gang. Men skulle jeg hatt to kopper te rett etterhverandre, ville jeg brukt teposen om igjen. Ikke av økonomiske hensyn, men fordi jeg liker teen svak, og bare dypper posen lynrask første gangen. ''Du kjøper “gode” sko.'' De aller fleste skoene er ikke i denne kategorien, men jeg har da noen jeg også. Har ikke alle? Eller skal man bare svare "ja" dersom dette er hovedkravet ved ethvert skokjøp? Så dersom alle ovennevnte, inklusive handlenettet og såpa, tolkes i "verste mening", så kan det være så mange som 7 x "ja" på meg, så da er jeg i faresonen jeg også;-) *le høyt* Måtte ta den jeg også, og jeg fikk fem "ja" - jeg er visst litt kjerring selv i en alder av bare 23 år... Men jeg velger å tro at det er fordi jeg har tellekant på trusene mine (bruker jo bare hipsters, og da er det mye lettere å finne den jeg skal ha hvis jeg har tellekant i skuffen...) og at jeg har med pute på lang biltur. Lang biltur for meg er å kjøre hjem til mamma og pappa, noe som tar 12-14 timer, og da har man selvsagt med pute til man ikke kjører selv og skal sove! ;-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 Nei, det teller ikke for deg! :-) Men du er jo uansett "i faresonen" med 5 ja-svar, da. Ellers er jeg ikke enig i alle spørsmålene som stilles. F eks "Du har brettede plastposer i vesken i tilfelle du skal handle noe." dette var nok et skikkelig kjerring-tegn for ikke så lenge siden, men i vår mer miljøbevisste tid stiller dette seg annerledes. Selv har jeg siden september hatt et Kiwi handlenett i veska...;-) Og så synes jeg det er urettferdig at man skal "straffes" for andres handlinger, ref spørsmålet " Du får såpe i julegave." Det har vel hendt noen ganger at jeg har fått dusjsåpe av noen, men det gjorde jeg da jammen meg allerede som tenåring også (fra venninner etc). Ellers kan jeg vel være litt "guilty as charged" på følgende punkter: ''Du snakker heller med kvinner på fest'' Absolutt ikke alltid, og mye sjeldnere i private sammenkomster enn jobbmessige, men i sistnevnte tilfelle må jeg bare si at mange menn på jobben er skikkelig kjedelige typer! ''Du begynner å bruke de broderte dukene som du har fått av svigermor.'' Litt usikker på hva jeg skal svare her, da jeg har én brodert duk, som min manns bestemor har brodert, og den brukes kun i jula (har nissemønster). ''Du plukker bort støv og hår fra andres klær uten baktanker.'' Ikke at jeg plukker så mye, men de gangene jeg gjør det, er det helt uten baktanker. ''Du bruker samme tepose to ganger.'' Nok et vanskelig spørsmål å svare på. Det er svært sjelden jeg drikker te, så som oftest blir teposen brukt bare én gang. Men skulle jeg hatt to kopper te rett etterhverandre, ville jeg brukt teposen om igjen. Ikke av økonomiske hensyn, men fordi jeg liker teen svak, og bare dypper posen lynrask første gangen. ''Du kjøper “gode” sko.'' De aller fleste skoene er ikke i denne kategorien, men jeg har da noen jeg også. Har ikke alle? Eller skal man bare svare "ja" dersom dette er hovedkravet ved ethvert skokjøp? Så dersom alle ovennevnte, inklusive handlenettet og såpa, tolkes i "verste mening", så kan det være så mange som 7 x "ja" på meg, så da er jeg i faresonen jeg også;-) Enig med deg i at testen ikkje var helt perfekt, og eg vil vel si at mine øvrige fem JA svar kan diskuterest. Disse øvrige fem svarte eg ja på: ''Du bruker mer penger i uka enn i helgene'' JA Det er blodig urettferdig at eg blir kategorisert som kjerring bare fordi eg av økonomiske og helsemessige årsaker har slutta å gå ut i helgene for å drikke meg full. ''Du synes middag kl 19.00 er sent'' JA Eg syns middag klokka 19.00 er seint (kem gjør ikkje det?) men nå er klokka 19.24 og eg har enda ikkje spist middag. ''Du snakker heller med kvinner på fest'' JA Det er helt normalt for meg som mann, så den er godkjent! ''Du går med lysebrune nylonstrømper til skjørt.'' DET skulle ha tatt seg ut! :-) ''Du har tellekant på trusene.'' JA selvfølgelig har eg det. Det og er helt normalt for menn (håper eg da). ''Du sjekker kølappen på polet hver gang det plinger.'' Her var eg litt i tvil, men landa trygt på NEI uten dårlig samvittighet. ''Du svømmer som en hund for ikke å bli våt i håret.'' JA Det gjør eg men det er fordi eg ikkje skal få vann i lungene, men derfor teller den som NEI?! ''Du kjøper “gode” sko.'' Skjønte ikkje spørsmålet. ''Du tar vare på tomme rømmebokser og syltetøyglass.'' Der blei eg redda av rømmeboksene. Så nå er det opp til deg å vurdere besvarelsene! 0 Siter
morsan Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 *le høyt* Måtte ta den jeg også, og jeg fikk fem "ja" - jeg er visst litt kjerring selv i en alder av bare 23 år... Men jeg velger å tro at det er fordi jeg har tellekant på trusene mine (bruker jo bare hipsters, og da er det mye lettere å finne den jeg skal ha hvis jeg har tellekant i skuffen...) og at jeg har med pute på lang biltur. Lang biltur for meg er å kjøre hjem til mamma og pappa, noe som tar 12-14 timer, og da har man selvsagt med pute til man ikke kjører selv og skal sove! ;-) Ja, det kan i aller høyeste grad diskuteres hvor mange av punktene der som egentlig er "kjerring", da. Som f eks dette med å handle julepynt på salg i januar. Jeg gjør ikke det, rett og slett fordi jeg har mer enn nok pynt. Men den jula jeg var 24, visste jeg at jeg jula året etter ville ha juletre for første gang. Blakk som jeg var (student) gikk jeg derfor på salget etter jul og handlet inn litt juletrepynt. Men skal en slik handling fra en ung student være like "kjerringete" som å ha potteplante på TV'en? ;-) Sønnen min på 11 har også med seg pute på lange bilturer, men han er ihvertfall ikke kjerring*he he* 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 Ja, det kan i aller høyeste grad diskuteres hvor mange av punktene der som egentlig er "kjerring", da. Som f eks dette med å handle julepynt på salg i januar. Jeg gjør ikke det, rett og slett fordi jeg har mer enn nok pynt. Men den jula jeg var 24, visste jeg at jeg jula året etter ville ha juletre for første gang. Blakk som jeg var (student) gikk jeg derfor på salget etter jul og handlet inn litt juletrepynt. Men skal en slik handling fra en ung student være like "kjerringete" som å ha potteplante på TV'en? ;-) Sønnen min på 11 har også med seg pute på lange bilturer, men han er ihvertfall ikke kjerring*he he* Ja, nettopp! Er jo forskjell på å handle juletrepynt på tilbud når man har 10-12 kasser julepynt fra før av og strengt tatt ikke trenger ny, og å planlegge den første "ordentlige" jula i god tid fordi en ikke har særlig mye penger til overs! Og jeg forbeholder meg retten til å ha med pute på bilturer på 100 mil, kjerring eller ikke! :-P 0 Siter
morsan Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 Ja, nettopp! Er jo forskjell på å handle juletrepynt på tilbud når man har 10-12 kasser julepynt fra før av og strengt tatt ikke trenger ny, og å planlegge den første "ordentlige" jula i god tid fordi en ikke har særlig mye penger til overs! Og jeg forbeholder meg retten til å ha med pute på bilturer på 100 mil, kjerring eller ikke! :-P Nemlig:-) 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 Man lærer mye på DOL, jeg hadde ikke engang hørt om at noen hadde furu som juletre, jeg *S* ...og jeg har ikke engang hørt at det finnes folk som ikke har hørt at furu brukes som juletre ;-D 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 ...og jeg har ikke engang hørt at det finnes folk som ikke har hørt at furu brukes som juletre ;-D Og jeg som ikke har hørt om furu som juletre har i hvertfall ikke hørt om folk som ikke har hørt om folk som ikke har hørt om furu som juletre! *S* 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Sage ned et tre, putte det i en vase og pynte det. Jaja, hvorfor ikke. Dette har vi gjort i 100 år her i Norge, det er en tradisjon og jeg ser ikke noe rart i det. 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Og jeg som ikke har hørt om furu som juletre har i hvertfall ikke hørt om folk som ikke har hørt om folk som ikke har hørt om furu som juletre! *S* Hehe :-D 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.