Gå til innhold

Jeg blir gal! Om hår...

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjenner dere hverandre fra før??åssen vet du åssen lillemus ser ut?

har ikke noe med det,men er litt nyskjerrig

Jada, vi sees innimellom - Lotte bor like ved der jeg jobber. :o)

Fortsetter under...

• Svar 121
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

21

• morsan

10

• Lotte :o)

10

• candyqueen_83

7

Skrevet

Men glansvask dekker vel ikke grå hår? Det er jo bare å farge etterveksten ofte da med vanlig hårfarge.

Jeg kommer aldri til å somle meg til å farge håret regelmessig. :o) Og hvis du tenker på frisørfarging kommer jeg ikke til å ta meg råd til det ofte heller....

Skrevet

Jeg kommer aldri til å somle meg til å farge håret regelmessig. :o) Og hvis du tenker på frisørfarging kommer jeg ikke til å ta meg råd til det ofte heller....

Skal du kun farge etterveksten tar det jo en halvtime maks. Hver tredje-fjerde uke? Trenger ikke koste mer enn 100 kr.

Gjest sorry at jeg bryter inn
Skrevet

Jada, vi sees innimellom - Lotte bor like ved der jeg jobber. :o)

ok:) da er jeg med:)

takk for svar:)

Skrevet

Men glansvask dekker vel ikke grå hår? Det er jo bare å farge etterveksten ofte da med vanlig hårfarge.

''Men glansvask dekker vel ikke grå hår?''

Nei - men ikke alle bryr seg så veldig mye om grått hår. Det er jo strengt tatt helt naturlig, og jeg synes ikke det er stygt heller, jeg da.

Flere av mine venninner har kutta helt ut hårfarging, og latt håret få tilbake sin naturlige farge. De er dritstilige!

Skrevet

Nei - men ikke alle bryr seg så veldig mye om grått hår. Det er jo strengt tatt helt naturlig, og jeg synes ikke det er stygt heller, jeg da.

Flere av mine venninner har kutta helt ut hårfarging, og latt håret få tilbake sin naturlige farge. De er dritstilige!

Jeg bryr meg ikke så veldig om de grå hårene nei. :o) Tok minicolor selv til jul for to år siden og min kjære så ikke forskjell i det hele tatt. :o)

Annonse

Skrevet

Men hadde jeg hatt grå hår, og skulle farget håret, ville jeg jo gjerne at de grå hårene også skulle blitt dekket da.

Skrevet

Men hadde jeg hatt grå hår, og skulle farget håret, ville jeg jo gjerne at de grå hårene også skulle blitt dekket da.

Det er klart - men ingen tror vel at glansvask er hårfarging?

Skrevet

Jeg bryr meg ikke så veldig om de grå hårene nei. :o) Tok minicolor selv til jul for to år siden og min kjære så ikke forskjell i det hele tatt. :o)

Gjør som du lyster!

(Jeg må bare innrømme at jeg farger, jeg altså, men jeg vurderer å kutte det ut. Men da må jeg klyppe meg kort, og _det_ er jeg sterkt skeptisk til. Meget skeptisk.)

Skrevet

Jeg vet flere som har kjøpt det for å endre hårfarge :P Ikke meg selv assa :o) Jeg bruker kun permanent hårfarge. Hehe

Skrevet

Det er da farge i glansvasken? De siste årene har jeg tatt minicolor da, trodde forøvrig det var det samme jeg - de vaskes jo ut etter noen vask begge deler?

Skrevet

Det er da farge i glansvasken? De siste årene har jeg tatt minicolor da, trodde forøvrig det var det samme jeg - de vaskes jo ut etter noen vask begge deler?

Nei, det er ikke det samme. Glansvask gir også _litt_ farge, men går ut mye fortere enn minicolor.

Minicolor er "tøffere" for håret og sitter lenger.

Skrevet

Men det er ikke så sterk farge. Er vel egentlig for å gi glans og forsterke sin egen hårfarge. Ikke endre farge.

Annonse

Skrevet

Jeg vet flere som har kjøpt det for å endre hårfarge :P Ikke meg selv assa :o) Jeg bruker kun permanent hårfarge. Hehe

Nyanseforandring, kanskje, men det varer jo ikke mer enn noen få vasker.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1229103077' post='4037721]

Litt skrå lugg, slik at pannehår og resten henger sammen, slik at det ikke er lugg + resten langt. Da skal panneluggen ramme inn ansiktet ditt.

Du har pent hår, og jeg tror ikke på at du blir dus med en kort frisyre, til det er overgangen fra kjempelangt hår altfor stor. Minicolor i en tone mørkere enn du har, da virker håret fyldigere og ikke så flatt oppå + noen gyldne striper. Klipp 10 cm på lengden bak.

Du er en magisk dronning etter dette! :-D

Jeg tror det du beskriver vil være kjempefint! (Faktisk så fint at jeg tenkte i går at jeg skulle si det, men var høflig nok til å holde kjeft, siden jeg ikke var spurt!)

;)

Aliza1365380759
Skrevet

Glansvask sitter bare et par vask og dekker ikke grått hår, minicolor varer 8-12 vask og dekker litt mer enn glansvask.

Skrevet

Du kommer jo med et ordentlig forslag du! :o) Men jeg er skeptisk til farge - det er så strygt når det vokser ut igjen... Da blir de grå hårene ekstra synlige på toppen og det er ikke pent. Jeg får skrå det litt mer på sidene enn det er nå, jeg er enig i at det nå er for stor overgang fra lugg til sidehår selv om sidehåret er skrådd litt - og det kan sikkert med fordel tas noen cm bak ja. :o) Tænk ju!

Får høre om de har time til meg kommende torsdag og så tar jeg en glansvask til jul! :o)

En super løsning for langt hår er å klippe opp litt, slik at du kan velge å ha det flatt, eller enkelt fluffe det opp med litt spray eller mousse når "anledningen tilsier det" ;-)

Skrevet

Skal du kun farge etterveksten tar det jo en halvtime maks. Hver tredje-fjerde uke? Trenger ikke koste mer enn 100 kr.

Pøh! Har _aldri_ betalt så lite for å ta etterveksten hos frisør. Men det verste er ikke prisen, men tidsforbruket, samt problemer med å få det inn i tidsskjemaet. Venter man for lenge, blir jo etterveksten for stor....

Så etter å ha prøvd meg med frisørettervekstfarging, har jeg gått tilbake til å gjøre det selv, for da får jeg tatt det akkurat når det passer men mht tidsskjema og ettervekstens lengde:-)

Skrevet

En super løsning for langt hår er å klippe opp litt, slik at du kan velge å ha det flatt, eller enkelt fluffe det opp med litt spray eller mousse når "anledningen tilsier det" ;-)

Tiltredes!

Aliza1365380759
Skrevet

Pøh! Har _aldri_ betalt så lite for å ta etterveksten hos frisør. Men det verste er ikke prisen, men tidsforbruket, samt problemer med å få det inn i tidsskjemaet. Venter man for lenge, blir jo etterveksten for stor....

Så etter å ha prøvd meg med frisørettervekstfarging, har jeg gått tilbake til å gjøre det selv, for da får jeg tatt det akkurat når det passer men mht tidsskjema og ettervekstens lengde:-)

Mhm, prisen for å farge ettervekst er den samme som for "farge kort hår", dvs at det ofte koster flere hundre kroner å farge ettervekst (525 kr i den salongen jeg jobbet i tidligere).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...