adelie Skrevet 14. desember 2008 Skrevet 14. desember 2008 Er det? Feirer de noe annet religiøst / livssynsmessig i stedet? Eller bare skipper hele greia? 0 Siter
pekkaline Skrevet 14. desember 2008 Skrevet 14. desember 2008 Jehovas vitne feirer ikke jul, og ja jeg kjenner noen som er det. De feirer noe rundt påsketider mener jeg på, de mener han ble født da tror jeg? 0 Siter
Gjest qigong Skrevet 14. desember 2008 Skrevet 14. desember 2008 Har lenge lurt på hvordan i all verden jeg skal slippe unna, hvor jeg kan gjemme meg. Feirer jul kun for andres skyld, for meg er den et stort slit hvert år. Ja, ja, nyåret kommer nok, heldigvis :-) Men dette er det vel egentlig ikke lov til å si, hysj! 0 Siter
adelie Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Skrevet 14. desember 2008 Har lenge lurt på hvordan i all verden jeg skal slippe unna, hvor jeg kan gjemme meg. Feirer jul kun for andres skyld, for meg er den et stort slit hvert år. Ja, ja, nyåret kommer nok, heldigvis :-) Men dette er det vel egentlig ikke lov til å si, hysj! Jo, det er lov! Kanskje man skulle lage et julefritt sted, som likevel ikke var muslimland. Som ikke var så langt unna liksom. 0 Siter
Gjest et annet nick nå Skrevet 14. desember 2008 Skrevet 14. desember 2008 Jeg feirer ikke jul. Jeg bare later som om det er vanlige hverdager. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 14. desember 2008 Skrevet 14. desember 2008 Jeg feirer ikke jul. Jeg bare later som om det er vanlige hverdager. Ok. Det er sikkert helt greit. Ps! Men eg syns du kan unne deg litt pinnekjøtt. *nam* 0 Siter
adelie Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Skrevet 14. desember 2008 Jeg feirer ikke jul. Jeg bare later som om det er vanlige hverdager. Men hvorfor må du gjemme deg, hvorfor er dette tabu. Det burde bli helt OK. Det er akkurat som man må henge opp dørpynten så ikke naboene skal bli lei seg, liksom... 0 Siter
Gjest qigong Skrevet 15. desember 2008 Skrevet 15. desember 2008 Jehovas vitne feirer ikke jul, og ja jeg kjenner noen som er det. De feirer noe rundt påsketider mener jeg på, de mener han ble født da tror jeg? Ikke aktuelt med en annen religion her igården. Blir bare oppgitt over all denne kjøpingen og stresset. De fleste har jo så alt for mye. Skulle kjøpe julegave til en tanteunge her og jeg følte motvilje over å kjøpe noe. Det flyter jo av klær og leker. Har mere lyst til å sende penger til Afrika. Men jeg er vel slem som tenker sånn kanskje, må jo kjøpe noe selvsagt. 0 Siter
Gjest qigong Skrevet 15. desember 2008 Skrevet 15. desember 2008 Jo, det er lov! Kanskje man skulle lage et julefritt sted, som likevel ikke var muslimland. Som ikke var så langt unna liksom. Ja, er med på den. Kanskje midt på Finnmarksvidda i et sametelt? 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 15. desember 2008 Skrevet 15. desember 2008 Kjenner jo noen som er Jehovas, om enn ikke personlig. Ut over det kjenner jeg ingen som klager over jula heller, såvidt jeg skjønner gleder alle seg til god mat, kos og mange fridager. :-) Synes det er trist at noen føler de må feire jul for andres skyld, eller at de har lagt opp et løp som gjør jula til noe forferdelig. 0 Siter
Gjest nikkot Skrevet 15. desember 2008 Skrevet 15. desember 2008 Naboene våre er Jehovas, de skal vel egentlig ikke feire jul. Barna får gaver, men de gis/åpnes ikke på julaften når vi andre gir/åpner gaver. 0 Siter
mrxx Skrevet 15. desember 2008 Skrevet 15. desember 2008 En kamerat av meg skipper stort sett hele greia. Han kjøper selvsagt ei pakke til sin sønn, som nå er i slutten av tenårene, men utover det så gjør han ikke mye ut av jula. Han har aldri gjort det. Dette er ikke av religiøse grunner, men mer at han mener det er viktig å ha et mer fornuftig forhold til dette. 0 Siter
laban Skrevet 15. desember 2008 Skrevet 15. desember 2008 Jeg har en kollega som er jøde, hun og mannen (også jøde) feirer ikke jul. De giftet seg da begge var et godt stykke uti 40-årene og har ikke barn. 0 Siter
pekkaline Skrevet 15. desember 2008 Skrevet 15. desember 2008 Ikke aktuelt med en annen religion her igården. Blir bare oppgitt over all denne kjøpingen og stresset. De fleste har jo så alt for mye. Skulle kjøpe julegave til en tanteunge her og jeg følte motvilje over å kjøpe noe. Det flyter jo av klær og leker. Har mere lyst til å sende penger til Afrika. Men jeg er vel slem som tenker sånn kanskje, må jo kjøpe noe selvsagt. Når vi bor og lever som vi gjør så kan vi tillate oss det. Hadde Afrika vært Norge så hadde de også gjort det samme som oss. Jeg synes det er fint å tenke på andre, også støtte de som sliter, men vi bor i velstand og lever deretter. Jeg støtter ved innsamlinger og på andre måter ellers i året og i julen, men slutter ikke å kjøpe gaver. Jeg kjøper endel til barna våre, men ellers er gavene ikke så kostbare. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 15. desember 2008 Skrevet 15. desember 2008 Jehovas. Om de feirer annet i stedet aner jeg ikke. 0 Siter
Gjest ewq Skrevet 15. desember 2008 Skrevet 15. desember 2008 Ja, jeg kjenner mange. De firer id. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 15. desember 2008 Skrevet 15. desember 2008 Kjenner til noen som ikke feirere, ja, men da mest av religiøse grunner (jøder + muslimer). Har kjent til enkelte som har droppet hele julen tidligere, men tror ikke jeg kjenner noen i år - bortsett fra noen som reiser til Syden, men de feirer vel på et vis der. 0 Siter
adelie Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Skrevet 15. desember 2008 Ja, jeg kjenner mange. De firer id. "Id ul-adha" ? 0 Siter
Gjest ewq Skrevet 15. desember 2008 Skrevet 15. desember 2008 "Id ul-adha" ? De feirer vel begge to, men det er den som kommer nærmest jul, ja 0 Siter
Gjest bare vonde minner fra jul uansett Skrevet 15. desember 2008 Skrevet 15. desember 2008 jeg feirer ikke jul.jeg hopper over hele skiten!trives med det selv:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.