adelie Skrevet 14. desember 2008 Skrevet 14. desember 2008 er tirste greier. Vissen salat osv. Hva spiser dere? Jeg savner all den gode frutken og grønnsakene fra sommern, selv om jeg gomler clementiner i haugevis. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 14. desember 2008 Skrevet 14. desember 2008 Jeg synes vi har tilgang på det meste av grønnsaker året rundt, jeg? Selvsagt ikke norskprodusert alt sammen, men alikevel? Det er mer tilgangen på frukt og bær jeg savner, enn grønsaker. Ordentlig god vannmelon og norske jordbær... 0 Siter
adelie Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Skrevet 14. desember 2008 Jeg synes vi har tilgang på det meste av grønnsaker året rundt, jeg? Selvsagt ikke norskprodusert alt sammen, men alikevel? Det er mer tilgangen på frukt og bær jeg savner, enn grønsaker. Ordentlig god vannmelon og norske jordbær... Joa, vi har jo løk og rotfrukter og broccoli og gulerøtter og paprika. Men mye har dårlig kvalitet, iallfall på rimi, det er best å gå i grønnsaksbutikker. Og tomatene er ikke så gode. Agurken er bitter.... Men verst er salaten, da. Dessuten får jeg dårlig samvittighet av å kjøpe mat som er fløyet langveisfra. Dyrt er det også. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 14. desember 2008 Skrevet 14. desember 2008 Joa, vi har jo løk og rotfrukter og broccoli og gulerøtter og paprika. Men mye har dårlig kvalitet, iallfall på rimi, det er best å gå i grønnsaksbutikker. Og tomatene er ikke så gode. Agurken er bitter.... Men verst er salaten, da. Dessuten får jeg dårlig samvittighet av å kjøpe mat som er fløyet langveisfra. Dyrt er det også. Hmm.. Noe sier meg at vi ikke bor på samme sted. De små italienske plomme- eller cherrytomatene er helt nydelige året rundt. Her i huset går det mye av dem, og sukkerterter om dagen. Vissen salat har ikke jeg sett noe til, og agurk bruker jeg ikke så mye. Nå får man jo ta i fersk asparges hele året også. Det er nydelig. Noe annet som jeg nettopp har fått øynene opp for er ferske babyspinatblader. Bruk det som basis i en salat, tilsett bare cherrytomater, litt paprika og kanskje litt fetaost. En dressing lager du kjapt av litt olivenolje, vann, salt og pepper og sitronsaft. Eller du kan blande ut en sånn fransk dressing som man kjøper i pakke. Enkelt og kjempegodt. Jeg handler en del grønnsaker i innvandrersjapper, da blir det ikke så dyrt heller. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 15. desember 2008 Skrevet 15. desember 2008 Handler frukt og grønt på meny jeg - og synes jeg får gode produkter stort sett hele året. Salat spiser vi omtrent daglig her hjemme, og det hadde vi ikke gjort om den ikke var fersk og god. Små plommetomater går ned på høykant hos både store og små. Agurk, sukkererter, purre og spiss paprika brukes også daglig i salaten. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 15. desember 2008 Skrevet 15. desember 2008 Brokkoli, kålrot, blomkål og gulerot er snadder i vår familie. Ellers er det jo godt med paprika på brødskivene og i masse middagsretter. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.