Gå til innhold

USA går tom for trygdepenger

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

17

• Dorthe

13

• Yeah_Right!

1

• Faure

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Uten at dette har noen umiddelbar direkte innvirkning på din økonomi vil dette være en medvirkende faktor til ytterligere fall i den globale økonomien - noe som er negativt for alle.

Foreløpig kan man si at man er heldig som bor i Norge fordi vi har mye penger på bok, men dette er nok en forbigående greie. Den Norske Stats økonomi kommer til synke (askt) i takt med laver oljeproduksjon og lavere oljepriser. I tillegg faller verdien av Pensjonsfondet.

Skal man være sikker på å få pensjon i fremtiden må man begynne planleggingen tidlig og spare selv. Det er ingen garanti for at kommende generasjoner har noe å hente hos Staten - selv om vi betaler inn nå.

Gjest Nigihayami
Skrevet

Uten at dette har noen umiddelbar direkte innvirkning på din økonomi vil dette være en medvirkende faktor til ytterligere fall i den globale økonomien - noe som er negativt for alle.

Foreløpig kan man si at man er heldig som bor i Norge fordi vi har mye penger på bok, men dette er nok en forbigående greie. Den Norske Stats økonomi kommer til synke (askt) i takt med laver oljeproduksjon og lavere oljepriser. I tillegg faller verdien av Pensjonsfondet.

Skal man være sikker på å få pensjon i fremtiden må man begynne planleggingen tidlig og spare selv. Det er ingen garanti for at kommende generasjoner har noe å hente hos Staten - selv om vi betaler inn nå.

Man får leve i nuet og gjøre hva man føler man må når den tiden kommer.

hidi, the scorpion
Skrevet

Men de rike har sikkert mer enn nok.

Men er de villig til å dele?

Skrevet

Men er de villig til å dele?

Nei!

Ellers hadde de ikkje vært så rike.

hidi, the scorpion
Skrevet

Nei!

Ellers hadde de ikkje vært så rike.

Det er jo en forferdelig situasjon! Tenk hva som kan skje hvis folk ikke får noen penger....!

Jeg hadde blitt helt desperat. Det kan føre til selvmord....:(

Skrevet

Det er jo en forferdelig situasjon! Tenk hva som kan skje hvis folk ikke får noen penger....!

Da får de amerikanske stater ekspropiere formuene til de 1000 rikeste eller noe, og dele ut til de fattigste.

Gjest heldig att så lenge
Skrevet

tror faktisk jeg og kunne tydd til selvmord i en desperat situasjon!!man er jo avhengig av penger!

hidi, the scorpion
Skrevet

Da får de amerikanske stater ekspropiere formuene til de 1000 rikeste eller noe, og dele ut til de fattigste.

Det tror jeg ikke den amerikanske staten tør, de rike har mye makt..!

hidi, the scorpion
Skrevet

tror faktisk jeg og kunne tydd til selvmord i en desperat situasjon!!man er jo avhengig av penger!

Ja, det er en utenkelig situasjon...!

Skrevet

Men det gjelder ikke trygder, det gjelder arbeidsløse.

Arbeidsledighetstrygd er da trygdepenger det også. Kjenner ikke trygdeordningene så godt i USA, men de kan ikke være så gode siden det er så mange hjemløse.

Skrevet

Arbeidsledighetstrygd er da trygdepenger det også. Kjenner ikke trygdeordningene så godt i USA, men de kan ikke være så gode siden det er så mange hjemløse.

Det er så mange ting som spiller inn i USA fordi de har private forsikringer og dermed får så forskjellige utbetalinger etter hvilke forsikring de har. Det virker nesten som det er bedre å ha ingen forsikring enn en dårlig forsikring men jeg klarer ikke å holde de forskjellige forsikringene fra hverandre.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er så mange ting som spiller inn i USA fordi de har private forsikringer og dermed får så forskjellige utbetalinger etter hvilke forsikring de har. Det virker nesten som det er bedre å ha ingen forsikring enn en dårlig forsikring men jeg klarer ikke å holde de forskjellige forsikringene fra hverandre.

Det er et intrikat problem, men jeg tror de kan kjøpe seg forsikring som dekker det meste (på en og same polise), men det må jo betales!

Skrevet

Det er et intrikat problem, men jeg tror de kan kjøpe seg forsikring som dekker det meste (på en og same polise), men det må jo betales!

Riktig. Og de fattigste har ikke råd til dette. Blir de syke f.eks så kan de miste hus og hjem, eller de kan velge å ikke få behandling og bli gående syke.

Har sett mange som lever på gata i USA, som snakker med seg selv, er psykotiske, brekt bein osv. Sånt ser vi ikke i Norge (håper jeg da), fordi vi ihvertfall har gratis sykehus (minus egenandel).

Ser dystert ut dette,følger jo mye kriminalitet også når folk ikke får penger..

Skrevet

Det er ofte arbeidgiver som bestemmer hvilken forsikring man har og hvis man blir syk før 20 år så går man på foreldrenes forsikring til man ev begynner å jobbe og får dekket studier på universitet bl.a noe vi ikke får her.

Skrevet

Riktig. Og de fattigste har ikke råd til dette. Blir de syke f.eks så kan de miste hus og hjem, eller de kan velge å ikke få behandling og bli gående syke.

Har sett mange som lever på gata i USA, som snakker med seg selv, er psykotiske, brekt bein osv. Sånt ser vi ikke i Norge (håper jeg da), fordi vi ihvertfall har gratis sykehus (minus egenandel).

Det er da SSRI fordi som ikke har forsikring og de har det omtrent som oss her

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, jeg synes systemet er helt sykt, og jeg frykter privatisering av norsk helsevesen, for det kommer til å gå en vei....;(

Skrevet

Det er da SSRI fordi som ikke har forsikring og de har det omtrent som oss her

Jeg har snakket med en del som aldri har råd til å oppsøke lege fordi de ikke har råd til å betale forsikring selv. Mange i USA har det bra ja, MEN det finnes en fattiggruppe som vi ikke finner i Norge.

Ja, det finnes SSRI og andre medisiner, men først må de bli sendt til en lege og ha råd til å betale. Jeg har aldri sett så mange psykisk syke mennesker noe sted som på gata der jeg var. Her i Norge hadde de vært innlagt ganske raskt.

Mennesker som lever i sin egen verden, snakker med seg selv osv.

Opplevde også en ungdom som falt og slo seg stygt, han ba oss være så snill å ikke ringe lege fordi han hadde ikke råd til dette, og ikke hadde han råd til forsikring.

Dette er hva jeg selv opplevde, har hørt veldig mange historier fra andre jeg kjenner som støtter dette!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...